2 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין מול אמיר בל
סקוטי ווילבקין מול אמיר בל
סקוטי ווילבקין מול אמיר בל
(איציק בלניצקי)
מנהלת הליגה בכדורסל קיימה היום (רביעי) ישיבת דריקטוריון, כאשר על הפרק היחסים עם איגוד הכדורסל. כזכור, האיגוד העביר החלטה חד צדדית לאחרונה כי הוא מפסיק את ההתקשרות עם המנהלת ורוצה לחזור ולנהל את הליגה בעצמו.
דירקטוריון המנהלת החליט לאחר הישיבה על הקמת צוות לביצוע ההתנתקות מאיגוד הכדורסל. הצוות ימונה בשבוע הבא בישיבה ומהמנהלת נמסר: “כל קבוצות הליגה ימשיכו לשחק גם בעונה הבאה תחת מנהלת ליגת העל בכדורסל, למעט יורדת אחת”.
בישיבה שהתקיימה קודם לכן, יו”ר המנהלת, שמואל פרנקל, הציג חוות דעת של מומחה למונופולים שטען כי: “מאחר שהאיגוד הוא מונופול, הוא לא יכול לנהל את הליגה כאשר הדבר מהווה עבירה פלילית”. לצד זה, ישנם חברים בדירקטוריון שדורשים היום לקבל החלטה לפיה חברים לא יוכלו ללכת עם האיגוד וגם עם המנהלת בעת ובעונה אחת, שלא יהיו גם וגם.
2 צפייה בגלריה
שמואל פרנקל
שמואל פרנקל
שמואל פרנקל
(חגי מיכאלי)
איתן לנציאנו, יושב ראש הפועל חולון, אמר ל-ONE: “הגיע הזמן שנצא עם החלטות ומי שאמר שהוא לא יהיה באיגוד שיהיה גבר ויעמוד בהבטחות שלו. אי אפשר יותר רגל פה ורגל שם. אם הולכים עם האיגוד אז שיהיה איגוד, אם הולכים עם המנהלת אז שיהיה מנהלת. אי אפשר לחגוג על שתי חתונות”.
הכוונה של בכירי המנהלת היא להמשיך את העבודה שעושה חברת דלויט בעניין המבנה החדש, ואחרי שיסיימו את כל המבנה ויאשרו אותו, אז אומרים במנהלת שאפשר יהיה לדבר עם האיגוד. כזכור, האיגוד והמנהלת חתמו על הסכם של יורדת אחת, אך לאחר מכן באו באיגוד ודרשו בגלל לחץ של קבוצות שיהיו שתי יורדות. יש לציין כי חברים במנהלת שוחחו באופן עצמאי בימים האחרונים עם האיגוד וניהלו שיחות לא פורמליות, בהן הגיעו להסכמות על שתי יורדות, כאשר האיגוד יממן את העלויות הכספיות של הקבוצה הנוספת.
האיגוד למעשה הציע זאת עוד לפני הישיבה בה הגיע הפיצוץ בין הצדדים והמנהלת דחתה זאת, כך שמי שמתנהל כעת מול האיגוד עושה זאת על דעת עצמו וללא סמכות של המנהלת. עוד מספרים במנהלת כי באיגוד אמרו שאם קבוצה לא תרצה לעלות ליגה בסיום העונה, אז הם יקנסו את אותה קבוצה בסכום של מיליון ש”ח ויורידו אותה ללאומית.