6 צפייה בגלריה
אופק פישלר
אופק פישלר
אופק פישלר
(עמרי שטיין)
הפועל פתח תקווה להיות הסינדרלה של סיבוב המשחקים הנוכחי בגביע המדינה, כשתארח הערב (חמישי, 20:00) את מכבי נתניה באצטדיון "שלמה ביטוח". הקבוצה של עופר טסלפפה, שהחלה את העונה מאוחר עקב אי הוודאות בנוגע לליגה בה תשחק, החלה לאחרונה להתחבר ורושמת כבר שישה משחקים ללא הפסד בליגה הלאומית, כשהיא מרוחקת רק ארבע נקודות מהמקום השני המוביל לעליית ליגה בתום העונה.
החוליה המרכזית של הקבוצה השנה היא ההגנה, שמציגה את המאזן הטוב בלאומית עם עשרה שערי חובה בלבד בחמישה עשר משחקים. אחד הבולטים שבה הוא הבלם אופק פישלר, שהצטרף השנה לקבוצה עוד כשטרם היה ברור באיזו ליגה תשחק.
6 צפייה בגלריה
אופק פישלר וסוכנו, אסף וקנין
אופק פישלר וסוכנו, אסף וקנין
אופק פישלר וסוכנו, אסף וקנין
(פרטי)
פישלר, זכור מהופעת הבכורה המוקדמת שלו בגיל 18 במדי הפועל חיפה, כשכבר אז נזרק למערכה בדרבי לוהט בסמי עופר מול 30,000 צופים. מאז, השחקן שעדיין משתייך להפועל חיפה, בילה את זמנו במספר השאלות כשבין לבין, חזר לחצי עונה למועדון האם שלו לפני שנתיים.
״ברור שאנחנו מאמינים בסיכויים שלנו" התייחס פישלר להתמודדות בשיחה עם ONE. "זה משהו שאנחנו מדברים עליו בינינו, שאם נאמין זה יכול לקרות. אנחנו לא באים כקבוצה נחותה. זה נכון שהם מליגת העל ואנחנו מהלאומית אבל יש לנו על מה לשחק ואנחנו רוצים לעבור שלב״.
6 צפייה בגלריה
שחקני הפועל פ"ת חוגגים
שחקני הפועל פ"ת חוגגים
שחקני הפועל פ"ת חוגגים
(איציק בלניצקי)
מה התחבר אצלכם בתקופה האחרונה? ״אני חושב שעשינו את ההכנה הכי מאוחרת בארץ בתחילת העונה. התחלנו את העונה באיחור של חודש, היו לנו כמה אימונים בלבד של סגל שלם עד המשחק בליגה מול בני יהודה. מתחילים לשים לב שהתחברנו, שאנחנו בסגל מלא, סגל שהצוות המקצועי רצה. יש פה צוות שהגיע בתנאים לא פשוטים, שהוא לא ידע איפה ישחק ובכל זאת הצליח להעמיד קבוצה שהצליחה להתבסס במקום טוב בליגה הלאומית״.
ספר על הבחירה בהפועל פ"ת. הסכמת להגיע לליגה לאחר שנים בהם שיחקת בליגת העל ובקבוצות צמרת בליגה הלאומית. ״נכון שבהתחלה זה לא מה שרציתי וקיוויתי, זה לא עמד על הפרק מבחינתי ומבחינת הסוכן שלי, אסף וקנין. אבל אז הגיעה ההצעה מהפועל פ״ת ולמרות שבהתחלה עדיין לא רציתי לשחק בליגה א', שיחה אחת בטלפון עם המאמן עופר טסלפפה הספיקה לי כדי להבין שאני רוצה לשחק תחתיו וזה לא משנה באיזו ליגה. באתי בלב שלם אחרי השיחה איתו ועם המנכ״ל, אבי יחיאל. באתי למועדון גדול והאוהדים מוכיחים את זה כל פעם מחדש״.
6 צפייה בגלריה
עופר טסלפפה
עופר טסלפפה
עופר טסלפפה
(חגי מיכאלי)
פרצת בגיל מוקדם מאוד. מה קרה מאז שהיום אתה לא מוצא את עצמך בליגת העל? ״הייתי בכל הנבחרות מגיל 15, התאמנתי נורא מוקדם עם הקבוצה הבוגרת של הפועל חיפה. זה היה החלום שלי בתור ילד. בגיל 18 עליתי להופעת בכורה בסמי עופר פתאום בדרבי עם 30,000 אוהדים. טל בנין היה זה שהעלה אותי להופעת הבכורה ואז הגיע אלי כהן וגם באמת אהב אותי. לצערי, אחר כך הגיע שער עצמי בדרבי ומאז אני מרגיש שהסתכלו עליי בצורה אחרת. אחרי הגול הזה הייתה ירידה בדקות המשחק. האמנתי תמיד, המשכתי להתאמן ואז הגיע ניר קלינגר שבמחנה האימונים תרגל אותי כאחד מבין שלושה בלמים. ניר שלח לי הודעה שהוא בונה עליי ואני אשחק אצלו הרבה. שיחקתי במשחקים הראשונים והפסדנו כמה משחקים, יואב כץ ביקש שלא נשחק עם שלושה בלמים ונשארו בהרכב ניסו קפילוטו וגבי תאמאש. באותה העונה ביקשתי לעזוב בינואר והתחלתי מסע השאלות״.
הפריצה הייתה מוקדמת מדי אולי לילד בן 18? ״אני לא חושב. נתנו לי פחות במה, משחק אחד כן ואחד לא. לא הייתה הזדמנות אמיתית. היום ילדים מקבלים יותר במה וחשיפה ולא משנה בן כמה אתה. הייתי בטירונות וקיבלתי את הופעת הבכורה ופתאום לשחק משחק כזה. זה בא לי מוקדם ואולי לא הייתי בשל מנטלית. הייתי צריך לדעת שמכאן מתחילים החיים הבוגרים שלי ככדורגלן והכול תלוי בי. אני עדיין חושב שלא קיבלתי מספיק הזדמנויות. אני שייך להפועל חיפה כבר קרוב לשבע עונות ויש לי בסך הכל משהו כמו 25 הופעות וזה אומר הכול״.
6 צפייה בגלריה
אופק פישלר
אופק פישלר
אופק פישלר
(עמרי שטיין)
ובכל זאת, לפני שנתיים חזרת לשם לחצי עונה. ״התחלתי את העונה כמושאל בנוף הגליל ועשיתי חצי עונה טובה. בינואר קיבלתי שיחה מיואב כץ, שקרא לי לחזור לקבוצה. לקחתי את הסיכון למרות שידעתי שאולי לא אגיע כבלם ראשון, אבל בפועל אפילו אני לא ציפיתי שההופעה היחידה שלי תהיה רק במחזור הראשון״.
התאכזבת? ״ברור שהתאכזבתי. חשבתי שאחרי כמה שנים טובות ויציבות בליגה הלאומית, אקבל שוב צ׳אנס ויסמכו עליי, בטח שאני מגיע כבלם מנוסה ובשל יותר. אבל לצערי זה לא קרה וגם בתחילת העונה הזאת, ששוב החלו האימונים, הפועל חיפה בכלל לא זימנה אותי״.
6 צפייה בגלריה
אופק פישלר
אופק פישלר
אופק פישלר
(איציק בלניצקי)
אתה מאמין שתחזור לליגת העל? ״אני בן 25 ולמרות שזה נראה שעברתי כל כך הרבה בקריירה, יש לי עוד הרבה שנים לשחק. קודם כל, לראשונה אחרי לא מעט זמן מצאתי בית. מבחינתי, המצב האופטימלי יהיה לשחק בליגת העל עם הפועל פתח תקווה, אבל בכל מקרה אם אתה שואל אותי אם אני ראוי ומאמין, אני לגמרי מאמין שאחזור לשחק בליגת העל במוקדם או במאוחר״.