1 צפייה בגלריה
כדורעף גברים, תמונה קבוצתית
כדורעף גברים, תמונה קבוצתית
כדורעף גברים, תמונה קבוצתית
(יוסי לזרוף)
התאחדות הכדורעף האירופית הודיעה הערב (רביעי) להפועל כפר סבא, כי התקבלה החלטה ששני משחקיה של קבוצת הגברים בגביע האתגר בכדורעף נגד מיאבה מסלובקיה יתקיימו במדינה ניטרלית, וקבעה את מיקום המשחקים בסופיה שבבולגריה ב-21-22/12. במועדון הישראלי קיבלו באכזבה את ההודעה ומקווים שרשויות הספורט יצליחו לשנות את הגזירה.
בין המועדונים סוכם זה מכבר שהמשחקים בין הפועל כפר סבא למיאבה ייערכו בישראל ב-8-9/12. בשל עצירת כניסת תיירים לישראל עקב התפרצות נגיף האומיקרון, הסלובקים פנו להתאחדות הכדורעף הבין-לאומית וביקשו לדחות את המשחקים, למרות שממשלת ישראל אפשרה כניסת ספורטאים למשחקים בכל ענפי הספורט. לטענת הסלובקים, ישראל הכריזה על עצמה כ"מדינה אדומה", ואם המשחקים ייערכו בישראל על פי חוקי הקורונה שלהם יהיה עליהם לשהות שמונה ימים בבידוד עם חזרתם לסלובקיה.
בכפר סבא הסכימו לדחיית המשחקים ל-21-22/12 ובלבד שייערכו בישראל, אבל הסלובקים התעקשו שהמשחקים יתקיימו במדינה ניטרלית, שכן בסלובקיה לא ניתן בימים אלה לארח משחקים.
יו"ר הפועל כפר סבא, גרי אברמוביץ, והמנכ"ל, יעקב הרשקו, פעלו בשבועיים האחרונים רבות בכל המישורים על מנת לשכנע את הסלובקים שהמצב בישראל מאפשר קיום משחקים, אבל נתקלו בחומה בצורה. גם התאחדות הבין-לאומית לכדורעף לא הצליחה לסייע בפתרון הבעיה, למרות שהיא מודעת לכך שהחיים בישראל מתנהלים כסדרם על פי כללי התו הירוק.
מנכ"ל מועדון הכדורעף הפועל כפ"ס יעקב הרשקו, אמר: "זה לא סביר לכפות עלינו לשחק במדינה זרה ניטרלית, כשהבעיה היא בחוקים בסלובקיה, ולא אצלנו. בשבוע שעבר אירחנו בארץ קבוצה מרומניה, והכול היה בסדר. מתקיימים בישראל משחקי כדורגל וכדורסל בין-לאומיים, והכל מתנהל על פי כללי התו הירוק. לצערי, ההתאחדות הבין-לאומית לא עוזרת לנו, ואנחנו נפגעים בצורה קשה מהסיטואציה. זו תהיה פגיעה ברוח הספורט אם המשחקים יתקיימו במדינה ניטרלית. אני כבר לא מדבר על ההוצאה הכספית הגבוהה והמיותרת, כולל טיסות ובתי מלון, שאני לא יודע כיצד נעמוד בזה".