3 צפייה בגלריה
קינן אוואנס
קינן אוואנס
קינן אוואנס
(איציק בלניצקי)
עם חמישה הפסדים רצופים, יאניס ספרופולוס יודע שהוא חייב ניצחון ולא משנה איך הוא יושג. העניין הוא שמדובר במשוכה לא פשוטה: אלופת אירופה, אנדולו אפס, שבעצמה צריכה לנצח. הצהובים יארחו הערב (חמישי, 21:05) את הטורקים במחזור ה-16 ביורוליג מתוך ידיעה שמדובר במשחק שייתכן כי ממנו לא תהיה דרך חזרה.
מכבי ת"א רחוקה מהיכולת הטובה מלפני מספר מחזורים והיא עומדת על מאזן 8:7 ביורוליג, בדיוק כמו אנדולו אפס. הטורקים, מבחינתם, צריכים תחילה לנצח כדי לא לצאת מהשמינייה הראשונה ובעתיד הרחוק יותר, המטרה שלהם היא להמנע מסדרה נגד המדורגת ראשונה או שנייה ללא יתרון ביתיות כשכרגע מדובר בברצלונה וריאל מדריד.
"זו תקופה קשה, אבל זה עדיין שלב מוקדם וזו עונה ארוכה", אמר קינן אוואנס, "יש לנו זמן לתקן את הבעיות, אבל אנחנו חייבים לעשות את זה כמה שיותר מוקדם. צריך לשחק ביחד ולהיות מרוכזים. יש לנו תמיד מקרים שאנחנו נרדמים ומאפשרים ליריבה לרוץ. דיברנו על זה אתמול, אנחנו יותר מדי טובים מכדי לאפשר לקבוצות לרוץ 0:12 נגדנו. זה משהו שפגע בנו ברבע השלישי, אז אסור לנו לתת לזה לקרות.
"אנחנו מרוכזים בלנצח ויכולים לשלוט רק במה שתלוי בנו - להופיע לאימונים ולמשחקים. כמו שהיה לנו רצף של חמישה ניצחונות, עכשיו יש לנו רצף של חמישה הפסדים. אולי נתחיל עכשיו ריצה של שבעה ניצחונות, הכל יכול לקרות. אסור לנו להוריד את הראש".
3 צפייה בגלריה
קינאן אוואנס
קינאן אוואנס
קינאן אוואנס
(איציק בלניצקי)
אנג'לו קלויארו הוסיף: "אנחנו אותה קבוצה שניצחה חמישה משחקים ברצף והייתה במאזן 3:7, אז אנחנו יודעים שאנחנו מסוגלים לעשות את זה. אנחנו מודעים לזה שאנחנו בסיטואציה רעה, למרות שזה מוקדם מאוד בעונה. זו עונה של עשרה חודשים, יש הרבה עליות וירידות, אבל אנחנו צריכים להפוך את המצב לפני שהוא יהיה רע יותר. הכל עדיין בשליטתנו, אנחנו לא צריכים עזרה של אף אחד.
"כקבוצה, כל מה שאנחנו יכולים לדאוג לגביו זה המשחק הבא, עד כמה שזה נשמע קלישאתי. אנחנו מתרכזים באנדולו. אם ננצח, פתאום ידברו עלינו אחרת, נעלה למאזן של 50% ואולי נחזור למקום השמיני. כבר חיברנו רצפים של ניצחונות בעבר, מספיק שיהיה רצף כזה והכל משתנה. זו עונה ארוכה עם הרבה עליות וירידות".
3 צפייה בגלריה
אנג'לו קלויארו. מוכן ליריבה המפחידה
אנג'לו קלויארו. מוכן ליריבה המפחידה
אנג'לו קלויארו. מוכן ליריבה המפחידה
(איציק בלניצקי)
אנדולו אפס היא היריבה הטורקית השנייה ברצף של מכבי ת"א, שהפסידה 90:79 לפנרבחצ'ה. הפעם המצ'אפ אליו שווה לשים לב הוא זה של הקו הקדמי: הנזק אותו מסוגל לגרום טיבור פלייס (אנדולו) או אנטה ז'יז'יץ' (מכבי) יכול להשפיע מאוד על הדרך בה המשחק יתפתח. צריך לשים לב גם ליכולת ההתקפית הכמעט בלתי נגמרת של אנדולו בקו האחורי, במיוחד כשמדובר על הקליעה מבחוץ - אספקט שבו שחקניו של ספרופולוס מתקשים מאוד העונה, בדגש על הגנת קשת השלוש. הערב יהיה זה משחק החוץ השמיני של הטורקים, כאשר עד כה הם הפסידו חמישה וניצחו שניים.