2 צפייה בגלריה
ביקוש רב למגרשים חדשים
ביקוש רב למגרשים חדשים
ביקוש רב למגרשים חדשים
(הדמיה, פייסבוק)
האם בקרוב יגזרו סרטים רבים על הקמת אולמות ומגרשים? בשנה האחרונה נרשם ביקוש גבוה להקמת מתקני ספורט בישראל. לפי נתוני כספי התמיכה למתקנים של משרד התרבות והספורט שהגיעו ל-ONE, עד כה בשנת 2021 משרד התרבות והספורט הקצה תקציבים בגובה של 359.6 מיליון שקל לטובת הקמת פרויקטים חדשים ושדרוג של מתקנים קיימים.
לפי ההערכות, משרד התרבות והספורט צפוי לסיים את שנת 2021 עם התחייבויות בסכום גבוה במיוחד של כ-440 מיליון שקל עבור פיתוח מתקני ספורט, כמו אולמות ומגרשי כדורגל. בעבר, יש לציין, ממוצע ההתחייבויות השנתי לטובת הקמת פרויקטים עמד על כ-250 מיליון שקל והביצועים בפועל של ההתחייבויות הללו עמדו על כ-200 מיליון שקל בלבד לשנה, כך שנוצר עודף בקופה.
במשרד התרבות והספורט יצטרכו להיות עם היד על הדופק כדי לראות מימוש של התוכניות. מאז עברה האחריות על פיתוח המתקנים מהטוטו לאגף המתקנים החדש במשרד התרבות והספורט, כעת ניתנות אשרות בנייה לטווח קצר יחסית, מה שמאלץ את הרשויות המקומיות להקים אולמות ומגרשים במהירות, אחרת יאבדו את כספי התמיכה, שיעברו לטובת הקמת פרויקטים אחרים.
בכל אופן, עצם הדרישה של הרשויות המקומיות להקים פרויקטים חדשים היא כבר הישג בפני עצמו, הרי שזה אומר כי בשטח יש התעוררות ורצון להקים מגרשים ואולמות ספורט חדשים ברחבי הארץ.
2 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
חילי טרופר
(איציק בלניצקי)