2 צפייה בגלריה
הזן החדש משפיע גם על הספורט
הזן החדש משפיע גם על הספורט
הזן החדש משפיע גם על הספורט
(רויטרס)
בקיץ הקרוב אמורים להתקיים בישראל אירועי המכביה, אלא שבעקבות הזן החדש של וירוס הקורונה, וריאנט האומיקרון, האירוע כולו נמצא כעת בסימן שאלה. משרד ראש הממשלה, משרד הבריאות ומשרד התרבות והספורט נמצאים בשיחות עם מנהלי המכביה כדי לבחון כיצד ניתן לקיים אותה ובאילו תנאים.
בימים האחרונים ראשי תנועת מכבי קיימו שיחות עם גורמים בממשלה, בהם היו מעורבים גם ראש הממשלה, נפתלי בנט, בכירי משרד הבריאות ובכירי משרד התרבות והספורט, שיצטרכו לבנות מתווה מיוחד למכביה על מנת שהיא תוכל להתקיים בחודש יולי הקרוב.
אחת הבעיות היא שלא ניתן לדעת מה יהיה בהמשך מבחינת התחלואה של מגפת הקורונה, הן בישראל והן בעולם כולו. המכביה אמורה להביא לישראל עשרות אלפי יהודים מכל רחבי העולם והיא לא יכולה להתקיים בקפסולות, משום שכל העניין בה זה החיכוך בין הספורטאים, שבאים גם לטייל בארץ בין היתר, ולכן במשרדי הממשלה בודקים מה ניתן לעשות.
2 צפייה בגלריה
כ-7,000 ספורטאים צפויים להגיע לישראל למכביה
כ-7,000 ספורטאים צפויים להגיע לישראל למכביה
כ-7,000 ספורטאים צפויים להגיע לישראל למכביה
(אלון סגל)
לפי ההיענות בהרשמה למשחקי המכביה, לעומת הפעם הקודמת, צפויה עלייה של כ-15% בכמות המשתתפים במשחקים. לפי ההערכות, לישראל צפויים להגיע כ-7,000 ספורטאים, וביחד עם המלווים שלהם, מדובר בכ-25 אלף איש. כרגע המדינה לא מאפשרת לזרים לנחות ממדינות אדומות בגלל התפשטות הזן החדש ולכן הכל בסימן שאלה.
כזכור, המכביה נדחתה בשנה בגלל מגפת הקורונה ל-2022, וכרגע מסתמן כי ההחלטה האם לקיימה במועד החדש תיפול בחודש מרץ הקרוב, אז צפוי להתקיים הקונגרס של מכבי. בתחילת השבוע הבא אף ייעשו שיחות עם הנציגויות השונות בעולם, לאחר מכן תתקיים הערכת מצב ואז ניתן יהיה להעריך כמה יהודים מתכוונים להגיע ארצה ולפעול בהתאם.
בממשלה מבינים את חשיבות האירוע הציוני, אך קיים חשש מהבאתם של אלפי יהודים מרחבי העולם לישראל כאשר וירוס הקורונה עדיין גורם להגבלות על מדינות שונות בעולם, שם התחלואה גבוהה. ראשי המכביה מודעים לכל המגבלות, אך הם עדיין ממשיכים להתכונן כרגיל לאירועים, למקרה שיקבלו את אישור הממשלה. בין היתר, היום (חמישי) נערכה שיחה גם עם שר התיירות, יואל רזבוזוב, בניסיון למצוא פיתרונות.