4 צפייה בגלריה
קובי רפואה
קובי רפואה
קובי רפואה
(אורן בן חקון)
איזו יממה סוערת עוברת הפועל תל אביב. אחרי שהושפלה שלשום (שבת) בביתה 3:1 על ידי בני יהודה במסגרת סיבוב ח' של גביע המדינה, בעלי האדומים החליטו לעשות מעשה למרות ההשלכות הכלכליות, להיפרד מהמאמן ניר קלינגר ולפתוח פרק נוסף עם קובי רפואה.
למרות שהאחים ניסנוב עד אתמול בערב שידרו עסקים כרגיל ואמונה בקלינגר שיוכל להחזיר את הקבוצה למסלול, הלחץ מצד האוהדים וחוסר שביעות הרצון שלהם מהיכולת של הקבוצה עשו את שלהם והאיצו את המהלך. שרון ניסנוב, שחזר מחופשה פרטית בחו"ל, ואחיו איציק, החלו בשיחות ליליות עם השותפים מאיר ובועז תושב וזאב גרינברג, בהן שמו את המהלך על השולחן, אבל הפור נפל סופית רק בבוקר.
במהלך הלילה המחאה של אוהדי הפועל תל אביב הגיעה גם בלחץ כבד על הבעלים עם קללות נאצה מחוץ לאצטדיון בלומפילד, כאשר גם עשרות הודעות וואטסאפ נשלחו לחלק מהם מאוהדים זועמים שדרשו לזעזע את הקבוצה. "היה לחץ גדול לעשות מהלך. ההפסד לבני יהודה היה משפיע וזה נראה רע מאוד, אבל ההחלטה לפטר את ניר לא הייתה החלטה כל כך חלקה, זה לקח זמן ושכנועים", אמר גורם בהפועל ת”א.
כאמור, בשעות הלילה המאוחרות לא הייתה הסכמה מלאה לגבי המהלך, אבל בשעות הבוקר כל השותפים הבינו שקיים צורך בזעזוע. הרי מבחינתם לעשות מתיחת פנים רחבה היא לא אפשרית כלכלית, כך שפרידה מניר קלינגר היא הפתרון הטוב ביותר וכבר היה ברור שקובי רפואה יהיה זה שיקבל את הצלצול מאיציק ניסנוב, שהוביל את המהלך מאחורי הקלעים.
4 צפייה בגלריה
ניר קלינגר
ניר קלינגר
ניר קלינגר
(שחר גרוס)
אחרי אימון הבוקר בצל ההדחה לבני יהודה, קלינגר זומן לשיחה עם איציק ניסנוב והמנכ"לית אודליה פרידמן, בה נמסר לו על הצורך ההכרחי לבצע זעזוע מקצועי בהקדם. לטענת גורמים במועדון, מצד אחד קלינגר היה המום מהתזמון של השיחה, ומצד שני הופתעו מאוד שקלינגר לא נלחם על המשרה. "חשבנו שניר ישכנע למה הוא הכי מתאים למשימה, אבל הוא קיבל את ההודעה בוויתור", אמרו בהפועל תל אביב.
המאמן, שהתחבר מאוד להפועל תל אביב ואף נכנס ליריבות המרה מול היריבה העירונית במשחקי הדרבי, נראה בשיחה לטענת אנשי הפועל כאילו מרים ידיים ולא ניסה לשכנע שהוא המתאים ביותר להוציא את העגלה מהבוץ. אגב, קלינגר יקבל את מלוא שכרו עד תום העונה, המוערך בכמעט 200 אלף שקלים. כמו כן, היה חשוב לחלק מהבעלים של המועדון לסיים את ההתקשרות עם קלינגר בצורה הכי מכובדת שיש, מתוך הערכה.
4 צפייה בגלריה
ניר קלינגר
ניר קלינגר
ניר קלינגר
(נעם מורנו)
לא עברו שעתיים מרגע הפיטורים של קלינגר, והגיעה שיחת הטלפון לקובי רפואה, שהגיע בסביבות השעה 16:00 למתחם וולפסון כדי לחתום על חוזה בהפועל תל אביב. המו"מ מול רפואה, שירוויח בקבוצה עד סוף העונה שכר של 20 אלף שקלים בחודש, היה זריז וללא קשיים. המאמן החדש אמר בפגישה שאפשר להוציא מהסגל הקיים הרבה יותר והוא בטוח ביכולת שלו להביא את הפועל תל אביב לפלייאוף העליון.
סיבה אחת למו"מ הקצר היא הרצון העז של רפואה לחזור לאמן את אחד המועדונים הגדולים בכדורגל הישראלי, אותו הוא מכיר היטב. סיבה שנייה היא המחשבה שרפואה הוא המועמד המתאים ביותר לנקודת הזמן הנוכחית וזה שהיחסים העכורים בין הצדדים (שהגיעו בעבר עד לבוררות מכוערת) הסתיימו מזמן.
4 צפייה בגלריה
קובי רפואה מגיע לוולפסון
קובי רפואה מגיע לוולפסון
קובי רפואה מגיע לוולפסון
(שחר גרוס)
אפרופו פלייאוף עליון, אם רפואה יסיים את העונה הסדירה בשישייה הראשונה, החוזה שלו יחודש בעונה נוספת. בתוך כך, הקבוצה הודיעה כי המנהל המקצועי של מחלקת הנוער בחמש השנים האחרונות, עומר בוקנסנבוים, סיכם לארבע שנים נוספות וימונה למנהל המקצועי של המועדון, החל מעונת 2022/23.
רפואה יתחיל לעבוד בהפועל תל אביב החל מהבוקר, כאשר בשעות הצהריים יכיר את הצוות המקצועי שלו ויערוך שיחות קצרות עם השחקנים בנפרד. נמרוד קוסטיקה יהיה עוזרו של רפואה, כמו שהיה במכבי פתח תקווה. הירידה לאימון הראשון בקדנציה הנוכחית, ישוחח המאמן עם כל השחקנים באסיפה. לאחר מכן רפואה יעשה את דרכו לאצטדיון בלומפילד להצגה הרשמית שלו בשעה 19:30 בתור המאמן החדש ישן של האדומים. האימון הראשון של רפואה יהיה גם האימון המסכם לקראת המשחק החשוב מחר נגד מ.ס אשדוד.