4 צפייה בגלריה
ליאו מסי
ליאו מסי
ליאו מסי
(רויטרס)
כשליאו מסי עבר בקיץ האחרון מברצלונה לפאריס סן ז’רמן, עולם הכדורגל הוכה בתדהמה. מדובר ללא ספק באחד המעברים המקצועיים הגדולים והמשמעותיים ביותר שהיו בהיסטוריה. הרי לא כל יום השחקן הטוב בעולם, שמזוהה יותר מכל עם הקטלונים, עושה כזה מעבר.
אז נכון, עד כה הפרעוש כבש רק שער ליגה אחד בצרפת ועדיין לא נכנס לעניינים מבחינה מקצועית, אבל נאסר אל חאליפי, האיש הגדול במועדון הפריסאי, ידע בדיוק מה הן ההשלכות של המעבר הזה עבור פ.ס.ז’ ועד כמה הארגנטינאי הוא נכס אדיר, ולא רק עבורו, עבור העולם כולו.
4 צפייה בגלריה
נאסר אל חלאיפי וליאו מסי
נאסר אל חלאיפי וליאו מסי
נאסר אל חלאיפי וליאו מסי
(טוויטר)
ההשפעה של הכוכב הארגנטינאי על המועדון מפאריס היא פשוט מדהימה. ארבעה חודשים בסך הכול עברו מאז, והמועדון מדווח על הכנסות שיא, וזה ממש לא רק בפן הכלכלי. מנהל החסות בפ.ס.ז’, ששמו מארק ארמסטרונג, סיפר לאתר ‘גול’: “ניסינו לברר האם ההגעה שלו לפאריס תהיה משתלמת כלכלית, ועוד לפני שהוא הגיע, הייתה לנו עלייה משמעותית בהכנסות ובביקוש”.
ארמסטרונג הוסיף והודה: “באמת הרגשנו השפעה בכל תחומי העסקים שלנו, מחסויות ומרצ’נדייז ועד אירוח ומכירת כרטיסים. קהילת האוהדים שלנו היא גם בשיא של כל הזמנים, עם 150 מיליון מעריצים ברשתות החברתיות”.
4 צפייה בגלריה
אוהדי פ.ס.ז' מחכים למסי
אוהדי פ.ס.ז' מחכים למסי
אוהדי פ.ס.ז' מחכים למסי
(רויטרס)
כדי לסבר קצת את האוזן, מאז שמסי הגיע לעיר האורות, מיליון חולצות שלו כבר נמכרו. “אנחנו חושבים שמכרנו יותר חולצות בשנה שעברה מכל מועדון אחר, יש לנו עלייה של לפחות 30-40% בביקוש, אם היינו יכולים לייצר יותר היינו גם מוכרים אפילו יותר חולצות”, אמר אמסטרונג שהמחיש עד כמה ההחתמה הזאת הועילה מבחינה כלכלית למועדון.
אפילו בגזרת ההכנסה מחסויות וספונסרים, המועדון הגדיל את ההכנסות משמעותית. אם לפני שהפרעוש הגיע לפאריס היא הייתה מרוויחה 3-5 מיליון אירו בעונה מחסויות, הרי שמאז היא חותמת על עסקאות בשווי של 5-8 מיליון אירו, כשהביקוש מצד ספונסרים וחברות ענק רק הולך וגדל. בחודשים האחרונים, למשל, הקבוצה החלה לעבוד עם Crypto.com, Smart Good Things ועוד, כאשר בשלוש העונות האחרונות נחתמו לא פחות מ-35 שיתופי פעולה חדשים.
4 צפייה בגלריה
ליאו מסי
ליאו מסי
ליאו מסי
(האתר הרשמי של פ.ס.ז')
גם במשחקי של הקבוצה, הפארק דה פראנס מלא כמעט עד אפס מקום בכל משחק. הביקוש לכרטיסים הרקיע שחקים מאז הגעתו של מסי כשגם המחירים עלו בהתאם. “יש ביקוש עצום שלצערי איננו יכולים לספק אותו במלואו כרגע”, אמר אמסטרונג, שגם הוא יודע טוב מאוד, שמעבר לפן המקצועי, הגעתו של מסי חשובה בהרבה בפן הכלכלי והרימה את פאריס לרמה של הקבוצות הגדולות באמת.