2 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה
בדיקות קורונה
בדיקות קורונה
(אסי ממן)
בנות הרצליה תעמוד לדין משמעתי בגין עבירה על תקנון המשמעת של איגוד הכדורסל בסעיף של "התנהגות בלתי הולמת", כך החליט תובע האיגוד, עו"ד טל אור. הסיבה: טענה לזיוף תעודה חיסון של שחקנית זרה, אותה הקבוצה רצתה להכניס לישראל כדי להחתים ולצרף אותה.
המקרה הובא לידיעת האיגוד לפני כשבועיים וחצי, אז המנכ"ל יעקב בן שושן פנה במכתב למשרד הבריאות והבהיר כי הנושא לא יעבור לסדר היום וכעת הוגש כתב אישום.
"בנה של מנהלת בנות הרצליה, לורי אבידר, זייף לכאורה תעודת חיסון ישראלית נגד קורונה עבור שחקנית זרה מארה"ב שאותה הקבוצה רצתה לרשום", נכתב בכתב האישום, "הוא הגיש תעודת חיסון זו לרשויות המוסמכות בישראל (לרבות משרד הפנים) לטובת קבלת אישור כניסה לשחקנית לישראל ולשיתופה במשחקים בליגת העל לנשים, אלא שהרשויות המוסמכות גילו את המעשה בזמן אמת ומנעו אותו ואת הגעת השחקנית לישראל".
2 צפייה בגלריה
הלוגו החדש
הלוגו החדש
הלוגו החדש
(איציק בלניצקי)
עוד נכתב: "הקבוצה טוענת כי המעשה נעשה ככל הנראה 'בטעות בתום לב' על ידי בנה של מנהלת הקבוצה, שאינו עובד הקבוצה או בעל תפקיד בה, 'ללא ידיעתם או מעורבותם של מנכ"ל העמותה ומאמן הקבוצה'. לתגובת הקבוצה לא צורפו תצהירים מאומתים או ראיות כלשהן לתמיכת הטענות העובדתיות הנזכרות בתגובת הקבוצה, וכנראה שלא בכדי לכאורה.
"מתשובת האיגוד עולה כי טענות הקבוצה לפיהן המעשה בוצע בטעות שבתום לב ע"י בנה של מנהלת הקבוצה, הן פשוט אינן נכונות (בלשון המעטה), לאור העובדה כי שלח הודעת מסרון לרכז האגף המקצועי באיגוד, במסגרתה הודה במפורש במעשה הזיוף (!!), אך סייג זאת בטענה כי השחקנית הזרה הייתה מחוסנת בארה"ב ועשה את המעשה כדי "לזרז הליכים בירוקרטיים". תובע האיגוד הודיע כי החליט להעמיד לדין לא רק את בנות הרצליה, אלא גם את לורי אבידר.
עוד לפני ההחלטה, בהצליה פנו לאיגוד ומסרו את גירסתם לטענות: "בתחילת דצמבר ובעצה אחת עם המאמן דניאל גוט, לורי החליטה ליצור קשר עם השחקנית והגישה למשרד הפנים בקשה לקבלת היתר כניסה עבור לישראל. הסתבר בדיעבד כי לורי נעזרה בבנה כדי להגיש את הבקשה והוא צירף אליה אישור חיסון של שחקנית אחרת המשחקת בקבוצה. לורי הגיעה למשרד הפנים להשלמת התהליך, הפקיד הממונה על הנושא גילה (להפתעתה) שהבקשה כוללת אישור השייך לשחקנית אחרת, התייחס לכך בחומרה ושלח תלונה למשרד הבריאות. יובהר כי בני הרצליה התייחסה לתקלה חריגה זו במלוא החומרה, המחדל אירע עקב טעות בתום לב".