3 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
(איציק בלניצקי)
בחודש נובמבר האחרון הכול היה נראה ורוד (צהוב) עבור יאניס ספרופולוס ומכבי תל אביב. גם לא בערב גדול, האלופה הישראלית ניצחה בביתה את מונאקו (סגירת מעגל קטנה) ועלתה למאזן מרשים של 3:7 בצמרת היורוליג ועם חלום ללכת עד הסוף. יום לאחר מכן המאמן היווני, המאוד אהוב על הקהל בהיכל מנורה מבטחים, סגר שלוש שנים בדיוק כמאמן הקבוצה ועל הדרך גם הפך למאמן הזר הראשון שמגיע לציון הדרך המאוד לא מובן מאליו הזה.
אולם מאז דברים השתנו ואפשר לומר שאפילו ב-180 מעלות. הקבוצה נכנסה לכדור שלג, בעיקר עם הפסדים צמודים בתחילה, ולצד האופי הלא מחמיא שהפגינה בדקות ההכרעה, גם הביטחון והיכולת צנחו משמעותית אצל כולם בהמשך הלו”ז הצפוף, ללא יוצא מן הכלל. במהלך הירידה הדרסטית הקבוצה השוותה שיא שלילי עם 8 הפסדים ברציפות באירופה, אך המאמן קיבל גיבוי בזמנו והקבוצה ניסתה לצאת לדרך חדשה. מכבי אמנם רשמה מאז רצף חיובי ביורוליג, אבל השיא העגום הגיע אתמול, כשהיווני הפסיד בדרבי להפועל תל אביב בפעם השלישית ברציפות שעלתה גם בהדחה מהגביע ואיבוד התואר מהשנה שעברה.
3 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
(איציק בלניצקי)
לאור הצניחה ונקודת האל-חזור אליה הגיעו הצהובים והמאמן, גם היווני שרק לפני מספר חודשים זכה לקריאות עידוד מיציע 6 עד ל-11 בצד השני של ההיכל, סיים את דרכו במועדון. בצד האירופי יאניס רשם כישלון, כשלא הצליח להעפיל לפלייאוף, ודווקא כן שהצליח לעשות זאת בעונת 2019/20 היא נמחקה כלא הייתה בשל מגפת הקורונה האכזרית. לפחות בזירה המקומית היווני הצליח להחזיר את המועדון לפסגת הבמה.
תחת שרביטו של המאמן בן ה-54, מכבי הניפה שלוש צלחות אליפות, ארבע ברציפות עם העונה שלפני כן, זכתה בשני גביעי ווינר וגם הצליחה להחזיר לארון את גביע המדינה (בפעם ה-54 בסך הכל) אחרי ארבע שנים עם דאבל מקומי בעונה שעברה. המאזן שלו בליגה עומד על 23:93, בגביע המדינה על 3:7 ובגביע ווינר על 1:8.
3 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס חוגג
יאניס ספרופולוס חוגג
יאניס ספרופולוס חוגג
(איציק בלניצקי)
יאניס שכידוע גם עשה קריירה ארוכה באירופה עוד קודם, בעיקר כעוזר מאמן ואחר כך כמאמן הראשי של אולימפיאקוס, רשם ציון דרך נוסף – הפך למאמן השני באירופה שמגיע ליותר מ-100 משחקים בשני מועדונים שונים. ראשון היה כמובן ז’ליקו אוברדוביץ’ הגדול.
המספרים של יאניס: 3 שנות אימון, 3 מ-3 אליפויות, מאזן כללי של 78:135, מאזן 51:57 ביורוליג, מאזן דרבי של 4:12 ואפס העפלות לפלייאוף היורוליג. כאמור, ההפסד להפועל בחצי הגמר היה מה שבסופו של דבר הוביל לפיטורי המאמן, שאיבד גם את הקרדיט בקהל.
שחקני מכבי ת"א חוגגים לאחר הדרבי