4 צפייה בגלריה
ג'יילן ריינולדס
ג'יילן ריינולדס
ג'יילן ריינולדס
(זניט סנט פטרסבורג)
״לא מגיע לנו ההפסד הזה״, אמרו במכבי תל אביב אמש (חמישי) לאחר ה-73:71 לזניט סנט פטרסבורג, שהיווה נקודת ציון לאור העובדה שחתם שיא שלילי חדש של אלופת המדינה, שכעת עומדת על שבעה הפסדים רצופים ביורוליג. המשחק היה שוב מול יריבה שנחשבה עדיפה וכשם שקרה מול ריאל מדריד וצסק"א מוסקבה, גם הפעם חניכיו של יאניס ספרופולוס מצאו את עצמם במרחק נגיעה מניצחון מרשים, בטח לאחר שחזרו מפיגור של 17 נקודות, אך בדיוק כמו בשני ההפסדים הקודמים, גם הפעם זה נגמר במפח נפש.
״זה מטריד מאוד, אנחנו נמצאים במצב שהקבוצה במשבר״, הוסיפו במועדון. ישנם מספר מוטיבים שחוזרים ברצף ההפסדים של הצהובים-כחולים. הם מוצאים את עצמם במצבי רדיפה, ישנו רבע אחד שבו הם מתפרקים כמעט טוטאלית ברגעים מסוימים, ההתקפה ששוב לא מגיעה ל-80 נקודות ביורוליג וההגנה על קשת השלוש. זניט היא קבוצת ההגנה הכי טובה שיש ליורוליג להציע העונה, ובשורה התחתונה, חניכיו של ספרופולוס שוב לא הצליחו לקלוע מעבר לקשת. הנתון שנחשב לכזה ש”פוקח עיניים” הוא ההבדל בין כמות הזריקות שלקחה כל קבוצה מהשדה, היות וקבוצתו של צ'אבי פסקואל לקחה 13 זריקות יותר.
4 צפייה בגלריה
ג'יימס נאנלי
ג'יימס נאנלי
ג'יימס נאנלי
(זניט סנט פטרסבורג)
״הבעיה הכי גדולה הייתה שאיבדנו המון כדורים, היינו צריכים להיות הרבה יותר מרוכזים עם הכדור״, אמרו במועדון על איבודי הכדור. למעשה, הצהובים “הצליחו” לאבד כדור כמעט על כל אסיסט שמסרו (20:19). אלופת המדינה תחזור ארצה מאוכזבת ועם טעם של החמצה, כשיש מי שטוענים שההבדל המרכזי בין הקבוצות בא לידי ביטוי בהוצאה לפועל של המהלך האחרון. מצד אחד, חניכיו של פסקוואל הגיעו לקליעה נוחה לאחר תגובה הגנתית לא טובה של מכבי, כשמנגד, סקוטי ווילבקין קיבל את השומר הכי טוב של הרוסים, כשלאחר תחילת התרגיל כמעט ולא הייתה תנועה ללא כדור של שאר השחקנים על הפרקט, והגארד, שכבר קלע סלים כאלו בעבר, החטיא.
4 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
(איציק בלניצקי)
בסביבת המועדון ראו את הפתיחה הלא טובה מול הרוסים וכבר החלו לחשוב בכיוון של תבוסה, רק שבמקום זאת השחקנים התחילו את הקאמבק שלהם, ממנו שאבו לא מעט דברים חיוביים, שעיקרם הייתה היכולת ההרואית של ג'יילן ריינולדס, כפי שהגדירו אותה, כמו גם את העובדה שהשחקנים המשיכו לחפש אותו. "יכולנו לקחת את זה, זה היה בידיים שלנו. אף אחד לא מרוצה מההפסד אבל יש תחושת מסוגלות שלא הייתה בהפסד לאנדולו ולקאזאן״, סיכמו אצל אלופת המדינה והוסיפו: “היינו צריכים להיות יותר טובים בפעולות ההגנתיות האחרונות והיינו מנצחים את המשחק הזה״.
4 צפייה בגלריה
ג'יילן ריינולדס
ג'יילן ריינולדס
ג'יילן ריינולדס
(זניט סנט פטרסבורג)
ג'יילן ריינולדס אמר לאחר המשחק: "יש להם ארגון טוב עם השיטה שהם מריצים, הם שיחקו חזק מאיתנו אבל אנחנו בהחלט נלחמנו. זה היה משחק מאוד צמוד צריך להוריד בפניהם את הכובע, יש להם קבוצה טובה ואנחנו צריכים להמשיך להישאר יחדיו ולהילחם. מה היה חסר? היינו צריכים את האנרגיה במחצית הראשונה, אני חושב שזה מה שעשה את ההבדל, לא היינו אגרסיביים במחצית הראשונה כמו שהיינו בשנייה".
קמרון טיילור הוסיף: "במחצית הראשונה לא התחלנו כמו שרצינו ורדפנו אחריהם במחצית השנייה. הצלחנו לחזור והם קלעו סל גדול בסוף המשחק ולפעמים זה הכדורסל. אני לא חושב שהיה חסר לנו דבר, הם פשוט קלעו זריקה טובה למען האמת, כולנו היינו מרוכזים זו הייתה זריקה קשה".