2 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ת"א
שחקני הפועל ת"א
שחקני הפועל ת"א
(ראובן שוורץ)
אם עד לפני שבוע הלחץ בהפועל תל אביב היה אדיר בעקבות רצף של שבעה משחקים ללא ניצחון, כעת פתאום הכל נראה אחרת. אחרי ניצחון הבכורה באשדוד תחת המאמן קובי רפואה, הקבוצה המשיכה אמש (שבת) את המומנטום וחיברה ניצחון שני בתוך חמישה ימים, הפעם בזכות ניצחון 0:2 בבלומפילד על עירוני קריית שמונה. רפואה ועוזרו סלים טועמה שמילא את מקומו על הקווים, ליקטו שש נקודות שמסדרות להם זמנית את המקום השלישי בטבלה.
"אפילו אנחנו מופתעים", אמרו בהפועל תל אביב. "כשהלכנו על המהלך הזה, לא חשבנו שנחזור ככה לעניינים. לא שיחקנו טוב ברוב המשחק, אבל היינו יעילים. שבעה שחקנים נעדרו וזה המון לקבוצה במצב שלנו, אבל הסתדרנו עם מה שיש ולקחנו עוד שלוש נקודות יקרות. הניצחונות נגד אשדוד וק"ש היו ניצחונות של לב ונשמה, לא יכולת נוצצת. על זה אנחנו נעבוד עם קובי בזמן הקרוב".
השמחה בהפועל תל אביב אחרי המשחק הייתה לא פחות גדולה מהניצחון על מ.ס. אשדוד וזה אומר את הכל. במועדון עדיין משחררים לחץ אחרי הזעזוע שעשו בקבוצה ומאמינים ששני הניצחונות הללו יתנו הרבה אוויר וביטחון לשחקנים ולצוות המקצועי שיצאו חגיגית לדרך חדשה. במועדון מרגישים שהאווירה השתנתה אחרי הגעתו של רפואה וממשיכים לפרגן לעוזר המאמן טועמה שעמד על הקווים פעם נוספת וקיבל את התשואות גם מצד הקהל בסיום.
מבחינה מקצועית, מאמן הקבוצה קובי רפואה הודה שהיכולת של הקבוצה שלו טעונה שיפור, אבל הוא לוקח כמה דברים אופטימיים לקראת ההמשך. בקבוצה רואים בחזרה של אדי גוטליב למרכז ההגנה כאחת הסיבות להתאוששות של הקבוצה והחמיאו לבלם. בכל המשחקים בהם גוטליב שיחק (9 בסה"כ), הפועל תל אביב ניצחה שישה משחקים, בשלושה סיימה בתיקו, ללא אף הפסד. "אדי נותן הרבה שקט וביטחון לקבוצה, הוא יותר משמעותי ממה שחושבים", אמרו חבריו לקבוצה.
2 צפייה בגלריה
אדי גוטליב ודן איינבינדר
אדי גוטליב ודן איינבינדר
אדי גוטליב ודן איינבינדר
(ראובן שוורץ)
מי שעוד זכו למחמאות היו המגן הימני אלון אזוגי, הקשר שי אליאס וצמד החלוצים אושר דוידה ושלומי אזולאי. האחרון, שכבש צמד נגד אשדוד וסחט את הפנדל השני, אמר אחרי המשחק מה הגורם ליכולת שלו בשני המשחקים האחרונים ועקץ: "בפחות משבוע עשיתי 180 דקות וחוץ משני המשחקים האלו, בכל החודשיים האחרונים שיחקתי 180 דקות ביחד, זה ההבדל". מי שעוד בלט על כר הדשא היה קפטן הפועל, דן איינבינדר, שהיה זה שהשפיע אולי הכי הרבה. הקשר סחט את הכרטיסים הצהובים שהובילו להרחקת מורגן פרייר וכבש את שני הפנדלים שנשרקו לטובת האדומים בהצלחה רבה.
קובי רפואה יקבל השבוע יותר מרווח לעבוד עם שחקניו, אחרי לו"ז צפוף מרגע שהתמנה למאמן הקבוצה. עד המשחק הקרוב נגד מכבי פ"ת, רפואה יקווה לעבור בבקרה וגם שכמה שחקנים פצועים יחזרו. אחד מהם הוא ככל הנראה דורון ליידנר, שעד יום שבת יהיה כשיר וימלא את עמדת המגן השמאלי שכעת חסרה את דני גרופר הפצוע ובני טרידובסקי המורחק. שלומי אזולאי הקשר ופארליי רוסה עדיין לא בתמונה וככל הנראה גם בן ביטון. אופק ביטון ולוסיו בספק גדול, אבל ייעשו מאמצים להכשיר אחד מהם.