8 צפייה בגלריה
קובי רפואה
קובי רפואה
קובי רפואה
(ראובן שוורץ)
עכשיו זה רשמי – קובי רפואה יוכל לעמוד על הקווים בהפועל תל אביב. בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל דן היום (ראשון) בערעור שהגישה הקבוצה בעניינו של המאמן. כזכור, האדומים עתרו על מנת שיושג אישור להעביר את המאמן החדש בבקרה כדי שיוכל לעמוד על הקווים, אחרי שהיה ביציע מול מ.ס אשדוד ועירוני קריית שמונה.
מי שהצטרף לדיון גם כן והיה צד בעניין הוא מאור בוזגלו, יחד עם עורך דינו, שי אליאס. בוזגלו התכוון למצות את כל האפשרויות על מנת שרפואה לא יאושר עד אשר הפועל ת”א תמלא את חלקה בפסק הדין, בהתאם לסכומים אשר מגיעים לו לפי פסק הבוררות בינו לבין המועדון.
8 צפייה בגלריה
מאור בוזגלו
מאור בוזגלו
מאור בוזגלו
(נעם מורנו)
מטעם האדומים הגיעו עו”ד טל שגב, הבעלים שרון ניסנוב, מנכ”לית הקבוצה אודליה פרידמן והדובר ארז נעמן. הדיינים הם אמנון סטרשנוב, אסתר קובו ואמל פלאח. יו”ר הבקרה התקציבית, רו”ח סיגלית סייג, הגיעה מנגד, וכן גם עו”ד עמית פינס.
כזכור, רפואה לא עבר בבקרה בגלל התביעות הפתוחות של מאור בוזגלו, אחמד עאבד וכו’ נגד המועדון. בהפועל ת"א טוענים שפסקי הדין לא חלוטים ולא הגיוני שלא יהיה לקבוצה מאמן עד סוף העונה.
8 צפייה בגלריה
קובי רפואה
קובי רפואה
קובי רפואה
(ראובן שוורץ)

מהלך הדיון

עו”ד טל שגב פתח ואמר: “אנחנו פה כחלק מהבקשה שלנו לאשר את רישום קובי רפואה כמאמן הקבוצה. ההתאחדות והבקרה דחו את הבקשה עקב טענות כי לא מולאו פסקי בוררות על ידי הפועל תל אביב ולא מומשו. לכן התבקשנו להוסיף ערבויות. ראשית, אבקש לציין שלצערי הרב לא ניתנה לנו הזדמנות להגיב לצירוף של מאור בוזגלו להליך, ואנחנו לא מבינים מה הוא רלוונטי להליך. טענותיו נטענו כמה פעמים, כולל הגשת תלונה בפני תובע ההתאחדות ניר רשף בדבר אי קיום פסק בוררות, כך שזה הפורום הרביעי שדן בטענותיו. זה לא הפורום לערעור על התלונה שלו בפני ניר רשף”.
סטרשנוב ענה: “הוא צודק, יש פסק בוררות שצריך לקיים אותו”.
עו”ד שגב הוסיף: “בשורה התחתונה אני לא חושב שיש מישהו בפורום הזה שחושב שיהיה צורך לאכוף את פסק הבוררות עד לסיום ההליך מולו. בתקציב שלנו בבקרה יש כבר עכשיו תקציב של 1.42 מיליון שקל שמיועד לכיסוי חובות אפשריים של הקבוצה לפסקי הבוררות. התיקים של מאור, אחמד ותביעות אפשריות היו ידועים עוד לפני כן והתקציב הוגש בהתאם לכך, והוא אושר על ידי הבקרה. התביעה הוגשה ב-2019/20 והייתה ידועה”.
8 צפייה בגלריה
מאור בוזגלו
מאור בוזגלו
מאור בוזגלו
(רדאד ג'בארה)
סטרשנוב: “ברגע שיש פסק בוררות, גם אם יש עליו ערעור, אפשר להפעיל את סעיף 11 ה’ שהוא בדיוק נועד למקרים מהסוג הזה”.
עו”ד שגב: “אם נידרש לממש את פסק הדין, שתהיה ערובה שאפשר לממש ממנה. אין שום חשש שעד תום שנת התקציב הפועל תל אביב תצטרך לשלם את החוב”.
סטרשנוב: “למה?”
עו”ד שגב: “כי יש דיון שנקבע לסוף חודש יוני בתיק מאור בוזגלו וזה קדם משפט. לכן בכל מקרה זה לא יכול לחול העונה. אין חשש שלא נעמוד בהתחייבויות האלה העונה”.
אודליה פרידמן: “בתקציב המועדון יש את כל התביעות האפשריות, כולל העתידיות. יש כמה וכמה תביעות שמגובות בתקציב, כולל מאור בוזגלו ואחמד עבד. הגשנו לבית הדין לעבודה לביטול פסק הבורר, הדיון בקיץ”.
8 צפייה בגלריה
אודליה פרידמן
אודליה פרידמן
אודליה פרידמן
(שחר גרוס)
עו”ד שגב הוסיף: “שחקנים יש הרבה ולהם יש תחליף, למאמן אין תחליף. במשך חודשיים בבקרה לא אמרו כלום, אבל דווקא כאשר אנחנו באים למנות מאמן יש חשש שלא נשלם? מדובר בפגיעה ספורטיבית כי אנחנו לא יכולים למנות מאמן, בניגוד לשחקן כזה או אחר. אין לנו מאמן אחר, עם כל הכבוד לסלים טועמה ותוצאותיו”.
עו”ד שי אליאס שמייצג את מאור בוזגלו טען: “ניהלנו הליך בוררות ארוך מאוד והלקוח שלי, שלא קיבל שכר תקופה ארוכה והיה פצוע, זכה בכתב בוררות מאוד גבוה. החוב הפסוק הוא מיליון שקלים. עוד לפני שהוגשה תביעה, הקבוצה ידעה שיש לה חוב בסכום של מעל מיליון שקל. זכינו בפסק הבוררות ולפיו מה-7 באוקטובר היה על הקבוצה לשלם את כל הפסק עד ל-28 באוקטובר וזה לא נעשה. כשזה לא קרה, פעלנו בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו, כולל פנייה לבקרה. התקנון בא ואומר כי שיקול הדעת בנוגע לתקציב הוא של הבקרה התקציבית. לקראת חלון ההעברות בינואר יכולה הקבוצה לעשות שינויים תקציביים, בין השאר גם במינוי מאמן או בהחתמת שחקנים, וביום בו הם בחרו להעסיק מאמן נוסף הבקרה יכולה לשקול מחדש את המצב. זה מה שעשתה יו”ר הבקרה. הלקוח שלי רוצה את הכסף שמגיע לו”.
הדיינים העירו: “כן אבל הם טוענים שזה רק בעת אישור התקציב”.
8 צפייה בגלריה
מאור בוזגלו
מאור בוזגלו
מאור בוזגלו
(רדאד ג'בארה)
עו”ד אליאס: “ליו”ר הבקרה יש רשות לעשות זאת גם במהלך העונה. היה מקרה שייצגתי כאן את הפועל אשקלון כאשר הייתה בליגת העל והייתי בצד של הקבוצה והיו פסקי בוררות שלא שולמו. בהחלטת בית הדין נקבע במפורש שצריך להפקיד את כל הכסף בקופת ההתאחדות”.
סטרשנוב שאל: “בתחילת העונה או באמצע העונה?”
עו”ד אליאס: “לקראת סוף העונה. הסיטואציה הייתה שונה אבל קבעו את זה. הם הגישו לבקרה תקציב עם סכום של 1.42 מיליון שקל לטובת חובות, אבל במועד שהם הגישו את זה, היקף התביעות עלה על הסכום הזה”.
הדיינית קובו: “האם אתה טוען שכאשר אתה תובע אותם אז צריך מיד להקציב תקציבים בגובה התביעה? זו הערכה מושכלת וזה עבר בבקרה”.
8 צפייה בגלריה
עו"ד שי אליאס
עו"ד שי אליאס
עו"ד שי אליאס
(רדאד ג'בארה)
עו”ד אליאס: “לא יכול להיות שלקבוצה יהיה יתרון ספורטיבי על פני קבוצות אחרות, כי בזמן שיש להם תביעות הם מחתימים מאמן”.
סטרשנוב: “את זה אני לא מקבל. מעבר לכך, הבקרה לא יכול לדאוג לכך כהוצאה לפועל”.
עו”ד אליאס: “אחר כך ישאלו למה הבקרה בזמן אמת לא פעלה, כאשר אין כל עיכוב ביצוע לחיוב כספי. אם הקבוצה לא משלמת כאשר היא מחויבת לשלם, אז הבקרה לא תנקוט בהליכים ותדרוש להציג עוד ערבויות?”
איציק ניסנוב: “התקציב אושר, לא שמנו שקל מעבר למה שנקבע מראש. לא הגדלנו את התקציב. אם היינו מגדילים, מילא, היו יכולים לבקש לא להעביר שחקנים או מאמן. עד היום כל בוררות שהיינו צריכים לשלם - שילמנו, ולא כפי שנטען. למאור בוזגלו לדעתנו שלא מגיע לו כסף. הוא שיטה את הבורר ונקווה שנצליח להוכיח זאת. לא חייבים לאף אחד שקל. גם אחמד עבד זה אותו סיפור. מאור בוזגלו ניצל את הפועל תל אביב, הרוויח 100 אלף שקל על כל משחק ששיחק ולא רצה לעבור ניתוח כשהיה פצוע”.
מאור בוזגלו העיר: “המערערים הלאומיים”. עו”ד אליאס צעק: “פעם ראשונה ששחקן פצוע לא מקבל שכר, לא ראיתי דבר כזה”.
8 צפייה בגלריה
איציק ניסנוב
איציק ניסנוב
איציק ניסנוב
(רדאד ג'בארה)
עו”ד עמית פינס טען בשם ההתאחדות לכדורגל: “מי שלא משלם פסקי בורר לא יכול לצרף שחקנים ומאמנים. זה לא קשור למה שאושר בתחילת שנה. גם אירוע חיצוני יכול לגרור העלאת תקציב, אפילו אם הקבוצה לא מתכננת לעשות את זה. נניח שנותנים הערכת סיכון וקרה אירוע חיצוני עם פסק בורר גבוה כך שנוצר פער של מאות אלפי שקלים?”
הדיינית קובו: “יש לראש הרשות סמכות לבדוק את התקציב, לאשר אותו וזה עיקר עבודתו, אבל יש ערכאת ערעור על אותה ההחלטה. אפשר לפנות למליאת הרשות ולשאול למה הוא לא מאשר לנו את התקציב? ההחלטה הסתמכה על סעיף 11 ה’, היא מתחילה עם אישור התקציב וממשיכה עם אישור התקציב. אי אפשר לקחת את האמצע שלו ותבוא להגיד שהוא עומד בפני עצמו. אתם באים באמצע העונה, כאשר הם לא הגדילו את התקציב…”
רו”ח סיגלית סייג: “אבל יש פה הגדלת תקציב”.
הניסנובים: “אין הגדלה. נוכיח שאין”.
עו”ד פינס: “הפרשנות של הסעיף לא נכונה. יו”ר הבקרה יכולה להתערב”.
קובו: “כן, אבל לצורך אישור התקציב”.
רו”ח סייג: “בעניין המאמן בעיניי יש הגדלת תקציב, כי אם הביאו לי הסכם שמגדיל את תקציב הקבוצה למעשה. כל עוד אין לי גמר חשבון של המאמן העוזב, לכן אני לא מקזזת אותו. תוספת מאמן החדש מגדילה את התקציב בעיניי. עוד אין לי עוד נתון, אני לא יכולה להגיד ברגע זה שהתקציב לא גדל. התקציב בדרך כלל בגלל צירוף שחקנים או מאמן”.
עו”ד שגב: “אין הגדלה של תקציב. לא ניתן פה את הנתונים, אבל נדע להוכיח שאין”.
שטרשנוב: “אם אתם צריכים לשלם פיצויים לקלינגר?”
עו”ד שגב: “לדעתכם יש סיכוי להגדלה, אבל זה עניין עובדתי מתמטי. לעניין פסקי הדין, הפועל עפולה במשך שנתיים לא שילמו פסק בוררות לפליקס נעים”.
רו”ח סייג: “מה זה אומרת, הערבות הייתה בידיי”.
עו”ד שגב: “בכל אופן, הבקרה ידעה את הסיכונים והחליטה לאשר בכל זאת את התקציב בתחילת העונה”.
הדיין פלאח שאל את יו”ר הבקרה: “זו הערכה שלכם או שזו עובדה מוגמרת מטעם מהקבוצה? יש לכם סמכות להחליט ולהכריע, השאלה האם בדקתם זאת?”
יו”ר הבקרה רו”ח סייג: “התקן החשבונאי הבינלאומי אומר שבעצם כאשר גוף מגיש תקציב הוא מביא הערכות משפטיות לגבי סיכונים על תביעות שלא היו סגורות. באותה עת, באישור התקציב האחרון, לא היו בידינו פסקי הבוררות ולכן הסתמכנו על ההערכות של הקבוצה. ידענו על התביעות, אבל הן היו בסכומים גבוהים והתקבלו בסכומים נמוכים וחלקם להפך”.
הדיינית קובו: “השאלה אם אפשר לדחות את זה לתקציב השנה הבאה?”
סטרשנוב פסק: “בהסכמת באי כוח הצדדים, הבקרה התקציבית ובא כוח הפועל תל אביב, הערעור מתקבל מבלי להודות בצדקת טענותיו של מען דהוא ומבלי להחליט אחריות משפטית על צד כל שהוא. הבקרה התקציבית תוכל לאשר מחדש את תקציב הקבוצה כל עוד אין חריגה מהתקציב המקורי בין עכשיו עקב חילופי המאמנים ובין בחודש ינואר בעת חלון ההעברות. לבקרה התקציבית יש אחריות מלאה על שמירת המסגרת התקציבית של הקבוצות והאחריות להבטחת פירעון פסקי בוררות הינה בעניינו משנית בלבד, מה גם שלמדנו מפי שני הצדדים כי בגין שתי הבוררויות תלויים ועומדים הליכים משפטיים שיתבררו לאחר סיום העונה הנוכחית. אך מובן הוא כי הבקרה תהיה רשאית לקחת בחשבון את אותם חובות בגין פסקי בוררות בעת שתבוא לאשר את תקציב העונה הבאה 2022/23”.
עו”ד עמית פינס העיר: “יש לזה השלכות. כל קבוצה היום תרוץ להגיש ערעור על פסק הבורר”.
סטרשנוב המשיך: “בית הדין מאשר את צירופו של קובי רפואה כמאמן הפועל תל אביב. שום דבר לא ייפגע”.
עו”ד פינס ביקש: “אני מבקש שהפועל תל אביב והבקרה ייצאו החוצה כדי להגיע להסכמה”. בהפועל סירבו.
סטרשנוב נעל את הדיון וציין: “נמתין עשר דקות עד שנחתום על ההחלטה”.
בהמשך, בהפועל הודיעו כי הגיעו להסכמות מול הבקרה. עו”ד פינס התנגד לפסק הדין: “יש לי כבוד לבית הדין, אבל אני לא יכול להסכים לתקנון הבקרה שעבר חוות דעת מקיפה ודיונים בהנהלה ובוועדות. אי אפשר לרוקן מתוכן סעיף מפורש. הדרישה מהבקרה היא להאריך בעצמה את גורלה של בוררות תלויה ועומדת כרוכה בזה שכל הבוררויות יילקחו במקסימום על ידי הבקרה בסכום התביעה כולו, משום שאין לבקרה כלים לבצע הערכות סיכוי וסיכון”.
שי אליאס התנגד: “בכל הכדורגל יתנו הערכות נמוכות על כל התביעות. ואז ביטלנו את כל התקנון ואין ביטחונות לשחקני הכדורגל”.
סטרשנוב: “לאחר ששמענו את עמדות הצדדים, הערעור מתקבל מבלי להודות בצדקת טענותיו של מען דהוא. הבקרה לא תוכל לאשר את התקציב מחדש כל עוד אין חריגה מהתקציב המקורי. הבקרה רשאית לקחת בחשבון את אותם חובות בגין פסקי הבוררות בעת שתבוא לאשר את תקציב העונה לעונה הבאה. בית הדין מאשר את המינוי של קובי רפואה כמאמן הפועל תל אביב ללא הפקדת ערבויות או בטוחות נוספות”.
בסיום הדיון, בוזגלו צייץ: “ההצגה הכי טובה בעיר. אין בטוחות לאף שחקן כדורגל בישראל, ובית הדין של ההתאחדות לכדורגל מאשר את זה. בדיחה”.