5 צפייה בגלריה
ירדן שועה
ירדן שועה
ירדן שועה
(עמרי שטיין)
לא בטוח איזה ריח יש לדרבי, אבל הוא הורגש היטב בירושלים החל מסוף השבוע האחרון. האווירה ניכרת בעיר הבירה כשאוהדי בית"ר והפועל הגיעו לאימונים המסכמים כדי להסביר לשחקנים עד כמה חשוב להם הניצחון הערב (ראשון, 20:30) על היריבה העירונית, והפעם לא רק בגלל היוקרה.
הרכב בית”ר ירושלים: איתמר ניצן, מקס גרצ’קין, דוד חוג’ה, אוראל דגני, רועי הרמן, אופיר קריאף, קמסו מארה, לירן רוטמן, מרקו יאנקוביץ’, ירדן שועה וריצ’מונד בואצ’י.
הרכב הפועל ירושלים: אדבאיו אדליי, אונדרז’ באצ’ו, גל מאיו, אלוז’ יאו, מאור ג’רסי, גוני נאור, יוסף מידן, גיא חדידה, גיא בדש, עידן שמש ו-וויליאם אגאדה.
5 צפייה בגלריה
יוסי מזרחי
יוסי מזרחי
יוסי מזרחי
(ראובן שוורץ)
בירושלים כבר לא זוכרים מתי הפועל הגיעה לדרבי כשהיא מעל בית"ר בטבלה, מה שכמובן מוסיף עוד קצת פיקנטריה לדרבי שלא באמת צריך עוד סיבה כדי למגנט אליו את האוהדים בעיר. האדומים קצת מעל הקו האדום, במקום ה-11 עם 14 נקודות, שתיים יותר מאשר לצהובים שחורים שמתחתיו, אבל שלוש מתוך ה-12 האלה הגיעו בדרבי הקודם ואת זה אף אחד לא שוכח.
הדרבי הקרוב, שלא יהיה ספק, שונה מהקודם שהתקיים כבר במחזור השני של ליגת העל, אליו הפועל ירושלים הגיעה אחרי שהרשימה בגביע הטוטו ואפילו חגגה על חשבון בית"ר, שהתקשתה לכבוש במפעל השלישי בחשיבותו. ואם זה לא הספיק, את הליגה החלו הצהובים שחורים עם הפסד 2:0 להפועל ב"ש, שהטיל ספקות באשר לזהות הפייבוריטית בקרב העירוני הראשון הראשון לעונה.
אבל בית"ר התעשתה בדיוק בזמן ודרסה 0:3 בהצגה חד צדדית, אותה מגדיר עד היום מאמן הפועל ירושלים, זיו אריה, כמשחק החלש ביותר של קבוצתו מתחילת העונה. כמו אז, גם הפעם, בצד האדום של העיר יכולים לשאוב עידוד לפני המפגש עם האחות הגדולה, מה שמעלה את השאלה האם ארבעת ההפסדים הרצופים שלה בליגה - לבני סכנין, מכבי ת"א, מכבי חיפה והפועל ב"ש - יכולים לגרום להפועל להגיע לדרבי זחוחה? אם זה תלוי באריה, התשובה ברורה.
ויש גם את המאמן בצד השני. אם בדרבי ההוא, ארווין קומאן עוד ישב על הספסל של בית"ר, הפעם מי שידריך אותה הוא יוסי מזרחי, אחד שיודע דבר או שניים על היריבה, אותה אימן במספר קדנציות וממנה פוטר כשהייתה הפועל קטמון. אבל למאמן בית"ר אין רצון או שאיפות לנקמה בהפועל, אלא רק דאגה לבית"ר ולעתידה. הוא יודע יותר טוב מכולם שהדרבי הזה הוא הרבה יותר ממשחק על שלוש נקודות.
5 צפייה בגלריה
בית"ר חולמת לשחזר את ה-0:3
בית"ר חולמת לשחזר את ה-0:3
בית"ר חולמת לשחזר את ה-0:3
(אורן בן חקון)
הדריכות בבית"ר בשיאה. במועדון בונים על הרוח הגבית מהאוהדים ויודעים שהדרבי יכול להיות יריית הפתיחה למומנטום חיובי שיהיה חשוב במיוחד במאבקי התחתית, אבל גם יודעים שיכול לקרות גם ההיפך. מזרחי - שועל קרבות ותיק - החליט בכוונה שלא לתרגל את ה-11 שיפתחו באימון המסכם ורק אמר לשחקנים: "כולכם צריכים להיות מוכנים לעלות בהרכב, אתם תדעו על ההרכב הפותח בסמוך לשעת המשחק".
אדווין ג'אסי וריצ'מונד בואצ'י אולי לא יהיו פה בקרוב וכנראה גם עתידה של בית"ר פחות מטריד אותם, אבל הם היו הכוכבים של הדרבי הקודם. וגם הם יודעים שיקבלו צ'אנס חד פעמי להשכיח את היכולת המאכזבת העונה אחרי ה-0:3 ההוא, כל זאת בתנאי שיצליחו לשחזר את מה שהיה במחזור השני. בכלל, אוהדי בית"ר הבהירו לשחקנים מה סדר העדיפויות כששרו להם בבית וגן: "לא רוצים שום דבר חוץ מהדרבי".
5 צפייה בגלריה
חשבון פתוח עם בית"ר. זיו אריה
חשבון פתוח עם בית"ר. זיו אריה
חשבון פתוח עם בית"ר. זיו אריה
(אורן בן חקון)
ומה עם הפועל ירושלים? זיו אריה העביר מסר ברור לשחקניו: "אנחנו מגיעים צנועים, לא יותר טובים ולא פייבוריטים, אנחנו באים לדרבי מלמטה, לא עם האף למעלה". ההכנה של הפועל לא הייתה אופטימלית, שכן יש לה שחקנים חולים שלא התאמנו בצורה סדירה, אבל אריה יודע שכמו ג'אסי ובואצ'י, גם לו יש הזדמנות להשכיח את המשחקים המאכזבים העונה. וגם בצד האדום, האוהדים שהגיעו למתחם הארזים בירושלים כדי לתמוך בשחקנים, הבהירו להם מה חשוב כששרו: "רק תביאו את הדרבי".
הפעם, וזה ברור לכולם, זו לא עוד סיסמה שמתלווה לדרבי כמעט באופן קרוב. על הכף הרבה יותר משלוש נקודות, יוקרה עירונית או רצון להסתכל על היריבה מלמעלה. זה דרבי שבו שתי הקבוצות חוששות לעתידן בליגת העל, וזה ממש לא משנה שאנחנו רק במחזור ה-15.
5 צפייה בגלריה
יחייכו בסוף? אוהדי בית"ר
יחייכו בסוף? אוהדי בית"ר
יחייכו בסוף? אוהדי בית"ר
(אורן בן חקון)