6 צפייה בגלריה
גיא לוזון
גיא לוזון
גיא לוזון
(חגי מיכאלי)
כשהיא עמוק במקום האחרון, מכבי פתח תקווה תארח מחר (שני) ב-20:30 את מכבי תל אביב למשחק קריטי לשני הצדדים. מאמן הקבוצה גיא לוזון דיבר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק והתייחס לאירועים לאחר ההפסד בקריית שמונה כשנתפס בעימות מילולי עם אוהדי הקבוצה, וכן נשאל על מצבה המקצועי הרעוע וכן על היריבה.
גיא לוזון פתח בהתייחסות לאירועים אחרי ההפסד לקריית שמונה: “אני יכול לומר שאני כועס על עצמי מאוד שנפלתי למלכודת שניסו לטמון לי בחודש וחצי האחרונים. ברגע שקהל מקלל, מוחה, אומר מה שאומר תוך כדי משחק באצטדיון, אני אוהב את זה או לא, צריך כמאמן כדורגל לקבל את זה וזה מה יש. אם אני אוהב את זה או לא זה לא מעניין. ברגע שאני יוצא מתחומי המגרש, לחיי הפרטיים לגמרי, בחודש וחצי האחרונים ברגע שאני יוצא מהאצטדיון מחכים לי עם מצלמות שלופות, יורקים לי על האוטו, דופקים לי על האוטו, נכנסים לי לתוך נתיב הנסיעה כדי שאני גם אדרוס מישהו ואז יגידו שגם דרסתי או פגעתי במישהו”.
לוזון המשיך: “ידעתי שאסור לי לצאת החוצה. כי בימים כתיקונם גם אם מישהו יורק או דופק לך על האוטו אתה באופן טבעי יוצא אליו והיה לי ברור שהם מחפשים את הפרובוקציה הזאת כדי שאני אצא, יצלמו ואז יראו שאני זה שתקפתי, אמרתי, קיללתי או עשיתי. שמרתי על עצמי ונשכתי את השפתיים וסבלתי בשקט, וכשנגמר המשחק בקריית השמונה ברור לכולם את מידת האכזבה שחווינו, עם גול שנפסל אחרי שה-VAR לא פעל, עם גול אכזרי בדקה ה-94 ואנחנו כבר שלוש-ארבע שעות אחרי המשחק, מגיעים לפה ואתה עם העצבות והתסכול שלך הטבעית ואתה רואה פתאום את אותם פרצופים שירקו לך על האוטו, בעטו לך באוטו ומקללים אותך מטווח מטר ומכניסים לך מצלמות לתוך הפנים ומתחילים להתגרות בך.
אז זה נכון, לא הייתי צריך לנהוג כך, אני כועס על עצמי מאוד, אבל גם אני בנאדם ולא רובוט וזה היה כנראה חזק ממני בסיטואציה הזאת. ולכל יפי נפש שמבקרים ואומרים ‘איך הוא התנהג?’ בוא נראה אותם, אחרי חודש לא טוב בעבודה, יוצאים למכונית ויורקים להם על האוטו, מקללים אותם מטווח אפס, דוחפים להם מצלמות לפנים והם שומרים על שלווה. אז לא שמרתי על שלווה וגם אתמול בסוף האימון, אני בדרך לאוטו, מחכים לי ביציאה, בדיוק כשאני עובר במעבר דוחפים אותי, עם מצלמות שלופות כמובן כדי שאני אגיב, מקללים אותי מטווח אפס בפנים כדי שאני אגיב וכדי שתהיה עוד איזושהי פרשה שאני אהיה החוטא, אבל הכול בסדר ונמשיך הלאה. אני ממליץ לא להתקרב אלי בזמני הפנוי במגרש תעשו מה שאתם רוצים”.
6 צפייה בגלריה
גיא לוזון
גיא לוזון
גיא לוזון
(ראובן שוורץ)
המאמן המשיך ואמר: “אני אחראי על עצמי. מבחינתי כל עוד אני מרגיש שהשחקנים שלי שם והם נותנים אז אני פה. תפקידי לא להבין מה אוהדים חושבים או אומרים או עושים. תפקידי לבוא מול השחקנים ולעשות את הטוב ביותר שלי. אני חושב שנותנים יותר מדי מקום ל’מחאת הרבבות’. כל המחאה זה רק 14-15 אנשים, אז התהודה וההד שזה מקבל כאילו זו מחאה של רבבות ולדעתי נהנים מזה, פתאום הם מתראיינים ומדברים איתם והם נהיו אישיו בעקבות ההתנהגות הלא התנהגות שלהם. אז אני חושב שאם לא תינתן להם הבמה, ושם אני חטאתי, אז זה גם ייעלם.
כל ביקורת, ברגע שאין תוצאות, הביקורת תמיד מוצדקת. הרי קבוצה שלא מביאה תוצאות כל מה שתגיד אתה צודק אין מה להצטדק. אז לא רלוונטי מה אומרים. במשחק מול נוף הגליל שהובלנו 0:2 בגביע הם מקללים כל 90 הדקות ארז פפיר היה שופט רביעי ואמר לי ‘שמע, כל הכבוד לך שאתה לא מגיב ולא מתייחס’, אז אני לא יכול לשלוט על מה שאנשים אומרים, אני יכול לשלוט על מה שקורה על המגרש או מה שקורה עם השחקנים שלי, לא תפקידי למצוא פתרון ואני צריך להתרכז בצד המקצועי בלבד”.
6 צפייה בגלריה
גיא לוזון ואריק ינקו
גיא לוזון ואריק ינקו
גיא לוזון ואריק ינקו
(חגי מיכאלי)
לוזון המשיך: “אני יכול לדבר עם בנאדם שמתנהג אליי בצורה מנומסת, אני אדבר אליו באהבה, ברגע שאתה מדבר אלי בצורה מנומסת אני אענה לך על כל שאלה שתרצה, אבל אם עכשיו אתה מקניט, מכפיש, מקלל, יורק, לא הייתי מדבר איתך. זה אותם אנשים שקיללו”.
לוזון הוסיף על מצב הקבוצה: “אין פה עניין של להיכנע או לא. יש לנו שחקנים טובים, אנחנו קבוצה טובה, ברור לנו שצריך לחזק את הקבוצה בשבועיים הקרובים בנקודות שצריך לחזק, וגם עכשיו אני חושב שאנחנו קבוצה יותר טובה ממה שצברנו, ממה שעשינו, אבל זה לא רלוונטי מה אני אומר, רלוונטי מה אנחנו עושים בפועל ותפקידנו להראות שאנחנו עדיין שם. אני תמיד שופט את הקבוצה שלי כקבוצה. אז אם אנחנו מפסידים ולא לוקחים נקודות אז כנראה שאנחנו לא טובים התקפית וחוטאים הגנתית וכשזה מה שקורה אתה נענש”.
6 צפייה בגלריה
גיא לוזון
גיא לוזון
גיא לוזון
(ניסן עייש)
“הצרה הגדולה שלנו שבמשחקים הטובים שלנו לא לקחנו את הנקודות. זו הצרה מהרכזית. קח משחק כמו אשדוד שאתה חייב לקחת את הנקודות ואתה לא לוקח. קח משחק כמו מול הפועל ירושלים שאתה מחמיץ ובסוף מקבל צהוב שני, קח משחק כמו השבוע שאתה כובש גול לדעתי חוקי שנפסל על כלום ואתה סופג בדקה ה-94. כרגע אנחנו באיזשהו לופ שלילי שגורר אותנו אבל נצטרך להיות חזקים בעיקר בראש ולעשות איזשהו סוויצ’ שיביא לנו את הניצחון הראשון”.
בפן המקצועי, אמר לוזון לקראת המשחק: “מכבי תל אביב מועדון אדיר, קבוצה מצוינת, שחקנים מוכשרים, קבוצה מאומנת. כך שאנחנו צריכים להתרכז בדברים שאנחנו צריכים לעשות, בדברים שתלויים בנו, איך אנחנו באים הכי נחושים, הכי אגרסיביים, הכי מאורגנים, איך אנחנו מנצלים את נקודות התורפה שלהם, איך אנחנו מביאים את הנקודות. אז בזה אנחנו מתעסקים, במה שקורה איתם פחות”.
6 צפייה בגלריה
גיא לוזון ואריק ינקו
גיא לוזון ואריק ינקו
גיא לוזון ואריק ינקו
(חגי מיכאלי)
השוער אריק ינקו אמר: “שמעתי על מחאות וקללות של אוהדים, אני חושב שעם כל מה שקורה במגרש ואין תוצאות זה דבר לגיטימי והכול בסדר, כמו שגיא אמר כשזה מגיע לחיים האישיים זה פחות מתאים ואין לזה מקום. ברור שהסיטואציה לא נעימה לאף אחד, אנחנו יושבים השחקנים והצוות כדי לחשוב איך יוצאים מזה יותר חזקים. התוצאות לא תואמות את היכולת של הקבוצה, את חומר השחקנים שיש בה. אני באמת מאמין שנצליח לעשות את זה ולצאת מהסיטואציה הקשה הזאת”.
ינקו המשיך: “איך השחקנים מתמודדים עם המחאות? אני אמרתי לשחקנים שאנחנו סוגרים את האוזניים, מתרכזים במה שאנחנו צריכים לעשות וזה מה שיש ומי שלא יכול להתמודד עם זה לא יכול לשחק כדורגל, זה חד משמעית התשובה. אוהד אחד פנה אלי אחרי משחק ואמרתי לו שאין לזה מקום למה שהם עושים ואם הם יכולים לתמוך בנו ברגעים שקשה לנו זה מאוד יעזור. זו החלטה שלהם מה הם בוחרים לעשות”.
6 צפייה בגלריה
אריק ינקו
אריק ינקו
אריק ינקו
(חגי מיכאלי)
השוער התייחס ליכולת המקצועית: “ברור שאנחנו מאוכזבים. דקה לסיום לקבל שער הפסד זה תמיד כואב, אין לי דרך לתאר את זה, תחוש מאוד מתסכלת אבל יום אחרי המשחק זה נגמר ויש לנו עוד משחק מחר. זה חיים של הספורטאים לקום מכישלונות ולהיות חזקים. אישית אני לא מאמין בהוקוס פוקוס בינואר, מה שיכול להיות טוב זה מהגרעין שפה, לדבר עכשיו על ירידה זה לא רלוונטי ומי שחושב על זה לדעתי הוא לא בספורט הנכון. ברור שיש כישלונות ואנחנו סוחבים כדור שלג אבל צריך בכל משחק לבוא ולשים את הקאט ולהאמין שאפשר לעשות את זה בכל משחק שיש”.