5 צפייה בגלריה
יעקב בוזגלו
יעקב בוזגלו
יעקב בוזגלו
(שחר גרוס)
בית הדין של ההתאחדות לכדורגל קיבל היום (ראשון) באופן רשמי את הערעור של הפועל ת”א, מה שקבע שמעתה קובי רפואה יוכל לעמוד על הקווים של האדומים. מי שקיבל בזעם את ההחלטה הוא שחקן הקבוצה לשעבר, מאור בוזגלו, שנכח בדיון יחד עם עורך דינו שי אליאס והתכוון למצות את כל האפשרויות על מנת שרפואה לא יאושר עד אשר הפועל ת”א תמלא את חלקה בפסק הדין, בהתאם לסכומים אשר מגיעים לו לפי פסק הבוררות בינו לבין המועדון. אביו של מאור, יעקב, התבטא בעניין בתכנית הספורט של ישראל ב-102FM.
מה הסיפור בינך לבין ניסנוב? למה אתמול הוא צלצל אליך? ”אין לי מושג למה הוא צלצל כי לא הצלחנו לייצר שיחה נורמלית. התקשר לאיים עליי ואמרתי לו שעליי לו מאיימים כי אני גדלתי בירושלים בקטמונים. הוא אמר שהוא יהרוס למאור כל פעילות ציבורית. לי יש את הרושם שהוא חושב שזה שהוא פרשן היום אומר שיש לו הכנסה שתואמת למה שהוא קיבל בהפועל”.
5 צפייה בגלריה
איציק ניסנוב
איציק ניסנוב
איציק ניסנוב
(רדאד ג'בארה)
למה בכלל הוא התקשר? ”אין מילה אחת אמיתית מהפה של שרון ניסנוב וכל ארבעת הבעלים. היינו איתם בדיונים על גבי דיונים ומילה אחת אמיתית לא הייתה. תשאלו את כל הארבעה למה מאור לא בהפועל תל אביב. אחד יגיד מקצועי, השני יגיד קורונה והשלישי יגיד קלינגר. אין להם מילת אמת אחת, נקודה”.
למה ענית לו בכלל? ”הבן אדם התקשר אליי. אני מכבד אנשים ולכן עניתי. אף אחד לא מזיז לי, אני איש שיודע בדיוק מה הוא רוצה ולאן הוא הולך והיום אני לא בכדורגל וזו אחת הסיבות”.
מה דעתך על מה שקרה בבית הדין? “אני מראש ידעתי שאין שיניים לאף אחד וכולם רק מדברים ומאיימים. להתאחדות, לבקרה, לכולם אין שיניים. אם לא מכבדים אפילו את בית הדין של ההתאחדות מה נשאר? אנחנו עולם שלישי. שנה וחצי אנחנו מחכים לפסק דין. חצי שנה אחרי פסק בורר ועדיין אנחנו לא יודעים מה יהיה. הם גמרו למאור את הקריירה ועדיין יש להם מה להלין. הם כועסים שמאור מתבטא נגד הבעלים, מה הם רוצים? אני תומך בו בזה ואין סליחה על מה שהם עשו למאור. יש לי נכדים תותחים, לחזור לכדורגל רק מהדלת הראשית וגם לא בהכרח בארץ”.
5 צפייה בגלריה
מאור בוזגלו
מאור בוזגלו
מאור בוזגלו
(נעם מורנו)
אתה רוצה לחזור לכדורגל עם הנכדים? “בטח שאני רוצה. עברתי טראומה. תמכתי במאור והייתי איתו והוא הצליח, למרות שאוהד היה לא פחות מוכשר. כשיש כישרון ויכולת ואתה מתמיד ומשקיע הכול יכול לקרות”.
אתה כועס על תובע ההתאחדות? “כל המערכת רקובה, זה לא הוא, או הוא, או היא. כל מה שקשור לכדורגל שלנו רקוב. חזרתי לכדורגל אחרי תקופה שעזבתי רק כי רציתי לשנות דברים, אבל לצערי אף אחד לא ספר אותי. עשו הכול כדי להכניס מקלות בגלגלים. אם תשמעו כמה ניסו לחבל למאור, מאמנים, בעלים, כולם פה צרי עין וקנאים ברמות. הכשילו את מאור עשרות ומאות פעמים. יש למאור 23 הופעות בנבחרת למרות שהוא היה מלך השערים, מלך הבישולים ומלך ההופעות בנבחרות הצעירות. פניתי ליו”ר ההתאחדות בזמנו ואמרתי לו איך יכול להיות שכדורגלן העונה לא בנבחרת? הוא אמר לי שמאור כבר לא בן 15 וזה לא אותו דבר”.
מה הסיטואציה בינך לבין ניסנוב? מה אתה אומר על הטענות של הפועל ת”א? ”חודש שעבר, הרי גם לי הייתה תביעה נגד הפועל ת”א כסוכן של מאור, ואני ויתרתי להם והגעתי לאיזה פשרה על הדרך. מה לעשות? אני בן אדם עם הרבה לב ומצפון ולא רוצה להרע להם. אבל מי שמרע לנו בצורה כל כך בוטה זה הפועל תל אביב. ניסנוב טוען שאני איימתי עליו, זה גורם לי לגחך. התקשר אליי כשאני במנוחת צהריים בבית מלון בים המלח ועכשיו אני שומע אותו ובא לי להקיא עליו. אמרתי לו שגדלתי בקטמונים בירושלים כשהוא איים עליי, מה לעשות? אלה העובדות”.
איך אתה מסביר את זה שבמשך שנים בכל מועדון טענו שהיו בעיות אתכם ואיתך באופן אישי? ”בתור אבא של שחקן כוכב אני יכול לדרוש מה שאני רוצה ממי שאני רוצה. בקשר למכבי חיפה, אני סיימתי איתם יפה. קיבלנו במכבי חיפה סכום של 2 מיליון אירו. מי שרוצה יכול לבוא אליי הביתה כי יש לי את החוזה בבית. מי שהתעקש שאני אחתום לו שלא אגיש תביעה נגד מכבי חיפה זה יעקב שחר, זה היה התנאי שלו למעבר למכבי תל אביב. מי שלא מבין מה זה אומר זו בעיה שלו”.
5 צפייה בגלריה
שרון ואיציק ניסנוב
שרון ואיציק ניסנוב
שרון ואיציק ניסנוב
(איציק בלניצקי)
עם אלונה ברקת לא רבת? ”לא רבתי עם אף אחד. עם הפועל באר שבע לא ישבנו למשא ומתן. כשישבנו זה היה בפברואר וביקשתי סכום שלא קיבלתי וזה בסדר. אף אחד לא בא בטענות על זה. אני לא רבתי עם אף אחד, כשאני נפגש עם אלונה ועם אלי אנחנו מתחבקים ומתנשקים והכול בסדר. אתם לא רציניים, אתם סתם באים להעביר ביקורת”.
אבל איך יכול להיות שאבא של השחקן רב עם כל המועדונים? אולי הבעיה אצלך? ”זה שתחזור על זה לא יהפוך את זה לנכון. אם הייתי רב עם יענקל’ה וזה היה כל כך נורא אז אתם חושבים שהוא היה מחזיר את מאור למכבי חיפה ועוד אחרי 12 שנה?”.
אולי המעורבות שלך גרמה לבעלי המועדונים לפתח אנטי למאור? ”אני בטוח שיש הורים לילדים שמשחקים כדורגל וכולם היו שמחים ל-50 אחוז מהקריירה של מאור. אם הוא השיג את מה שהוא השיג למרות הפציעות והסיפורים מסביב זה דוגמה למופת. מאור בגיל 15 היה כוכב והרוויח במכבי חיפה מה ש-80 אחוז מהכדורגלנים היום בליגת העל לא מרוויחים. אלי אוחנה אמר לי פעם שאם אני הייתי אבא שלו אז חצי מירושלים הייתה שלו”.
5 צפייה בגלריה
מאור בוזגלו
מאור בוזגלו
מאור בוזגלו
(אינסטגרם)
אתה לא חושב שאתה פגעת במובן מסוים בקריירה של מאור? “כשמאור חזר למכבי חיפה, יענק’לה נשאל איך זה יכול להיות שהוא החזיר את מאור הוא ענה שהוא הרוויח עליו הרבה כסף ושהוא אוהב אותו הכי הרבה בעולם. אני אמרתי שאני שמח שיענקל’ה לא ממש אוהב אותי, כי אחרת, מאור, מירן והילדים שלו היו אוהבים אותי קצת פחות. הילדים והנכדים שלי יקבלו טיפים כשהם יבקשו ואני תמיד אהיה שם בשבילם”.
היחסים בין ובין מאור טובים? ”אין בעולם יחסים בין אבא לבן כמו שלי עם מאור. אנחנו משפחה מאוד מאוחדת. יש חילוקי דעות וגם היו חילוקי דעות כשמאור כיכב ובא בטענות כאלה ואחרות. הוא אומר לי היום שרק עכשיו הוא מבין את מה שאני עברתי איתו. הוא רואה כמה העולם הזה אכזר”.