2 צפייה בגלריה
קיבל את הערעור. סטרשנוב
קיבל את הערעור. סטרשנוב
קיבל את הערעור. סטרשנוב
(רדאד ג'בארה)
החלטת נשיא בית הדין העליון, אמנון סטרשנוב, לקבל את ערעור הפועל ת״א אתמול (ראשון) בעניין קובי רפואה, פירק וגמר את הבקרה התקציבית.
סטרשנוב קבע במהלך הדיון בין השאר: "לאחר ששמענו את עמדות הצדדים, הערעור מתקבל מבלי להודות בצדקת טענותיו של מען דהוא. הבקרה לא תוכל לאשר את התקציב מחדש כל עוד אין חריגה מהתקציב המקורי. הבקרה רשאית לקחת בחשבון את אותם חובות בגין פסקי הבוררות בעת שתבוא לאשר את תקציב העונה לעונה הבאה. בית הדין מאשר את המינוי של קובי רפואה כמאמן הפועל תל אביב ללא הפקדת ערבויות או בטוחות נוספות”.
אחת הסנקציות המהותיות שהיו לבקרה - לא לאשר שחקנים ומאמנים - רוקנה מתוכן. באופן עקרוני, כעת כל קבוצה שלא תרצה לשלם פסק בורר, תוכל להגיש בקשה לבטל אותו. לומר על פסק בורר שהוא לא פסק דין חלוט מעקר מתוכן את מוסד הבוררות. העילות לביטול פסק בורר הן מצומצמות מאד ואינן מתייחסות לגופה של ההחלטה עצמה.
2 צפייה בגלריה
בסוף האישור התקבל. קובי רפואה ביציע
בסוף האישור התקבל. קובי רפואה ביציע
בסוף האישור התקבל. קובי רפואה ביציע
(ראובן שוורץ)
הפועל ת"א, מבחינתה, רשמה הישג בעצם האישור, אך מי שנותרו מופקרים הם שחקני הכדורגל עצמם. הרי מאור בוזגלו הגיע אתמול לדיון עם עורך דינו, שי אליאס, כדי למצות את כל האפשרויות על מנת שלרפואה לא יאושר לעמוד על הקווים עד אשר האדומים ימלאו את חלקם בפסק הדין, בהתאם לסכומים אשר מגיעים לו לפי פסק הבוררות בינו למועדון. עם זאת, כאמור, לבסוף העניין אושר ובוזגלו צייץ בטוויטר: "ההצגה הכי טובה בעיר, אין בטוחות לאף שחקן כדורגל בישראל ובית הדין של ההתאחדות לכדורגל מאשר את זה. בדיחה".
רו״ח סיגלית סייג, יושבת ראש הבקרה , צריכה עוד היום לפנות להתאחדות כדי לקבל הבהרות ולראות איך משנים את הדברים. גם המנהלת חייבת להכנס לעניינים למרות שמבחינתה האינטרס הוא קודם כל לשמור על בעלי הקבוצות.
בעצם ההחלטה, הבקרה חטפה פצצה ובכל מקום אחר, אירגון שחקני הכדורגל היה מודיע הבוקר על שביתה, כאשר כל השחקנים היו מצטרפים אליו. אך פה כל שחקן לעצמו, ואין להם כזה כוח. ולמרות זאת, מה שקרה אתמול חייב לשמש תמרור אזהרה מבחינת השחקנים.