7 צפייה בגלריה
קטי ספיצ'קוב ופייר לוקט
קטי ספיצ'קוב ופייר לוקט
קטי ספיצ'קוב ופייר לוקט
(איגוד השייט)
לאחר שנוי דריהן הגישה את התביעה נגד מאמן נבחרת הנשים לשעבר בגלישת רוח, פייר לוקט, כעת מגיעה גם התגובה של מי שעמד בראש הנבחרת הישראלית בזמנו. כעת ONE חושף את כתב ההגנה של פייר לוקט, כפי שנשלח לבית משפט השלום בתל אביב. פרטי התביעה פורסמו בידיעה נפרדת.
פייר לוקט, כיום מאמן נבחרת צרפת בגלישת רוח, שלח לבית המשפט בתל אביב את כתב ההגנה שלן לתביעה של נוי דריהן, באמצעות עו"ד אמיר קרביץ, בו הוא טען כי "דין תביעה קנטרנית זו להידחות. באשר לטענות כי הנתבע, כמאמן שייט, קיפח אותה או הפלה אותה לרעה ביחס לגולשת קטי ספיצ'קוב, ובכל גרם לה נזק היפותטי, השערתי, מדומיין ובלתי ניתן להוכחה או לביסוס, של מניעת זכייה במדליה אולימפית, נבדקו לעומקן ולרוחבן בוועדה מקצועית בת ארבעה חברים שמונתה על ידי איגוד השייט".
בכתב ההגנה צוין כי "הוועדה קבעה כי לא הייתה העדפה מקצועית של קטי בשום שלב עד תום אליפות העולם בספטמבר 2019 בגארדה וכי הישגיה של קטי נובעים מיכולותיה הטובות יותר מאשר חברותיה לנבחרת בתקופה הזאת של המבחנים למשחקים האולימפיים בטוקיו. עוד קובעת הוועדה כי הנתבע 'היה נחוש לשמור על כל אחת מחברות הנבחרות, ולא הסכים לוותר על אף אחת. מבחינתו, היה צריך לתת לכל הבנות את אותן המשאבים, עד לסיום המבחנים'. אם לא די בכך, לאחר שהתקבלה הכרעת הוועדה, התכנסה הנהלת איגוד השייט כדי לדון בהמלצות שעלו מהוועדה, משמע הנהלת האיגוד יכולה הייתה לדחות את המלצות הוועדה שקובעות כי לא נפל פגם מקצועי בהתנהלות הנתבע כלפי הנתבעת, אלא שההנהלה בחרה לאשר את ההמלצות".
7 צפייה בגלריה
קטי ספיצ'קוב
קטי ספיצ'קוב
קטי ספיצ'קוב
(איציק בלניצקי)
עו"ד קרביץ הוסיף בשמו של המאמן: "החלטתם של חברי הוועדה הייתה נחרצת - הוועדה קבעה כי אומנם התובע הפר את הקוד האתי בעת מערכת היחסים עם קטי ספיצ'קוב, אך לא היה בכך כדי לפגוע מקצועית בתובעת או בגולשות אחרות והתובע המשיך לעשות את עבודתו נאמנה, ללא קיפוח של גולשת זו או אחרת וללא יחס מיוחד לשייטת זו או אחרת".
לטענתו, "דווקא התנהלות התובעת בעת דיוני הוועדה צוינה לרעה, כאשר הייתה שותפה למכתב שנשלח לכל אחד מחברי הוועדה - במהלך עבודתה של הוועדה - ובו דרישה להשעות את ספיצ'קוב מכל פעילות. הוועדה קבעה כי מדובר ב'ניסיון פסול וחמור להשפיע על עבודת הוועדה'. אמה של אחת השייטות, אורלי מוריס, אף הגדילה לעשות ופנתה במכתב אישי לסמדר פינטוב (מנכ"לית האיגוד וחברת הוועדה, א.מ) תוך פניה לצד ה'אימהי' שבה, בניסיון להשפיע על החלטות הוועדה ולפגוע בעבודתה. חברי הוועדה עשו את מלאכתם נאמנה, חרף הלחצים שהופעלו עליהם".
פייר לוקט הסתמך, כאמור, בעיקר על החלטות הוועדה בתגובתו. הוא הדגיש כי העדויות של אלון יחיאל הפיזיותרפיסט ונדב לנדסמן מאמן הכושר הוכיחו כי "הנתבע הקדיש לתובעת לא מעט זמן". הוא הוסיף כי בוועדה הובאו דבריו של אלון יחיאל לפיהם "התובעת עצמה לא שיתפה פעולה עם תוכניות האימון והוא העיד כי היו 'ערימות של מיילים' בנושא חוסר שיתוף הפעולה של התובעת, ועל כן כישלונה המקצועי. אין לה להלין אלא על עצמה".
7 צפייה בגלריה
קטי ספיצ'קוב והמאמן פייר לוקט
קטי ספיצ'קוב והמאמן פייר לוקט
קטי ספיצ'קוב והמאמן פייר לוקט
(באדיבות איגוד השייט)
המאמן הצרפתי אף ציין כי "המנהל המקצועי של האיגוד, אלי צוקרמן, העיד כי התובעת פגשה אותו ב-5.9.2019 והם שוחחו בעניין הנתבע ויחסיו עם ספיצ'קוב ואף התובעת עצמה הודתה כי 'כרגע אין משהו שמפריע לה בצורת האימון של פייר'. משמע, אף התובעת הודתה בפני המנהל המקצועי של איגוד השייט שאין בעיה עם הדרך בה הנתבע מאמן חרף 'הרומן'. רק בדיעבד, עם כישלונה המקצועי ורצונה למצוא אשמים בכך, החליטה היא לשנות את גרסתה ולטעון כי יש לה בעיה עם צורת האימון של הנתבע".
בהתאם לנטען בכתב התביעה, פייר לוקט מסר את התייחסותו גם לאירועים באליפות העולם באוסטרליה, שהתנהלה באווירה מתוחה משום שהיא קבעה מי תהיה הגולשת הישראלית שתצא לאולימפיאדת טוקיו 2020. באשר לטענתה של דריהן כי "פייר הילך אימים על יתר הגולשות, הקניט אותן, איים עליהן ועשה כל בשיכולתו כדי להפריע להן” - המאמן הגיב כי "הנתבע התרכז רק בהצלחתה של ספיצ'קוב, לא עסק ולא התייחס לאף אחד אחר. התובעת עצמה היא אשר איימה במים על ספיצ'קוב ו'הילכה עליה אימים'. התובעת אף קיבלה אזהרה רשמית על התנהגותה ולי קורזיץ הורתה לה להפסיק את התנהגותה כלפיי ספיצ'קוב".
7 צפייה בגלריה
לי קורזיץ
לי קורזיץ
לי קורזיץ
(נעם מורנו)
באשר לטענות על חסימה במים בזינוק לשיוט המדליות באליפות העולם המכריעה, המאמן התייחס לבדיקה של איגוד השייט וציין: "זיבלט בחר לציין כי לא ניתן לקבוע כי ספיצ'קוב עשתה דבר במזיד. הוא קבע כי דווקא התובעת הפרה חוק תחרות ודווקא התובעת היא זו שקיבלה עונש משופטי התחרות. ועל כך נאמר, הפוסל במומו פוסל. הנתבע המליץ לספיצ'קוב דווקא להימנע מכל מגע עם הנתבעת".
הוא אף הכחיש את הטענה כי האיגוד מימן את עבודתו הפרטנית עם ספיצ'קוב לאחר שפוטר מאיגוד השייט וטען: "ספיצ'קוב בעצמה מימנה את כל העלויות בנוגע לעבודת הנתבע, איגוד השייט לא מימן מאום. כמובן שהתובעת מעלה את טענתה ללא כל תימוכין, ראיה או בדל ראיה".
הוא התייחס גם לאירוע שבירת הציוד של קטי שבגללו נאלץ לעצור את עבודתו במהלך האימון של הנבחרת: “ציודה של ספיצ’קוב נשבר באותו היום, ציוד בלעדיו לא ניתן לגלוש, והנתבע, כמי שאמון על ביטחון הגולשות ובריאותן, סייע לה לשוב בבטיחות כפי שעשה עם כל גולשת”.
7 צפייה בגלריה
קטי ספיצ'קוב
קטי ספיצ'קוב
קטי ספיצ'קוב
(רויטרס)
בנוגע לסוגיית החדר במחנה אימונים בספרד בחודש מרץ 2019, פייר לוקט הכחיש את המתואר בכתב התביעה. בנוגע למכשיר הקשר שהעניק לספיצ’קוב הגיב: “הנתבע צייד את ספיצ’קוב במכשיר קשר על מנת לבדוק את תנאי המים לקראת הטסט איבנט. ספיצ’קוב הייתה היחידה שהתכוננה לתחרות זו”.
בנוסף, באשר לשיחתו האישית עם דריהן, נציגו הבהיר כי “כוונתו הייתה כי מערכת היחסים השפיעה עליו כאדם אך מעולם לא השפיעה על הדרך המקצועית בה אימן”. פייר גם הכחיש כי אלי צוקרמן הורה לו להסתיר את הפרשה לאחר שהתוודה בפניו על הקשר עם ספיצ’קוב.
7 צפייה בגלריה
קטי ספיצ'קוב ואלי צוקרמן
קטי ספיצ'קוב ואלי צוקרמן
קטי ספיצ'קוב ואלי צוקרמן
(איגוד השייט)
כמו כן, הוסיף לוקט בכתב ההגנה: "טענותיה של התובעת כי בשל הנתבע לא הגיעה היא למשחקים האולימפיים תלושה מן המציאות, הרי שמלכתחילה הפער המקצועי וההישגי בינה לבין ספיצ'קוב, שהגיעה למשחקים האולימפיים בסופו של יום, היה עצום. מבחינה מקצועית, ספיצ'קוב הייתה עדיפה עשרות מונים על פני התובעת, ללא כל קשר סיבתי למערכת יחסים כזו או אחרת עם המאמן... הוועדה קבעה כי רק לאחר אליפות אירופה, בה ספיצ'קוב זכתה בכרטיס ל'טסט איבנט' ביפן, התבקשה תוכנית נפרדת לספיצ'קוב, לאור הישגיה, ולבטח לא לאור מערכת יחסים כלשהי עם המאמן". בהמשך, טען גם כי "ההחלטה לשלוח גולשת אחת ל'טסט איבנט' הייתה של איגוד השייט ולבטח לא של הנתבע".
לדבריו של עו"ד קרביץ, בעודו מכין את כתב ההגנה של פייר לוקט, "ביום 27 באפריל 2021 זכתה שוב ספיצ'קוב במדליית כסף באליפות העולם, בפעם השנייה בקריירה שלה, כך שיכולתה המקצועית מדברת בעד עצמה, וההעדפה המקצועית כי היא תייצג את ישראל במשחקים האולימפיים, ולא התובעת, מקבלת משנה תוקף מדי יום באמצעות הישגים, מדליות והתוצאות של ספיצ'קוב".
7 צפייה בגלריה
קטי ספיצ'קוב
קטי ספיצ'קוב
קטי ספיצ'קוב
(חגי מיכאלי)
באשר לטענתה של דריהן כי פספסה מדליה אולימפית הגיב המאמן: "מדליית הזהב האולימפית היחידה בענף השייט הינה של גל פרידמן, בנוסף למדליית ארד של אותו פרידמן ואחת של שחר צוברי, ומעולם בהיסטוריה הישראלית לא זכתה אישה במדליה אולימפית בענף זה, מה ששומט את הקרקע תחת טענות התובעת... למאמן הנבחרת יש אפשרות להשפיע על זהות הגולשת הישראלית שתשתתף במשחקים האולימפיים, אך יכולתו זו מוגבלת, כאשר הגולשות נבחנות בסופו של יום בספורט יחידני בקנה מידה אובייקטיבי של הישגים בתחרויות. בסופו של דבר המשחקים האולימפיים נדחו, כך שהתובעת קיבלה הזדמנות נוספת להוכיח את עצמה בים, אך כשלה בכך שוב".
לוקט הדגיש כי הוא התפטר מתפקיד מאמן נבחרת ישראל לנשים, ולא פוטר על ידי איגוד השייט, כאשר מערכת היחסים בינו לבין ספיצ'קוב "החלה רק במרץ 2019, ועל כן כל טענות התובעת באשר לתקופה שקדמה לכך, ברי לכל כי אין בהם דבר וחצי דבר".