2 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין עם יאניס ספרופולוס
סקוטי ווילבקין עם יאניס ספרופולוס
סקוטי ווילבקין עם יאניס ספרופולוס
(איציק בלניצקי)
מכבי תל אביב תתארח הערב (רביעי, 20:00) במונאקו במסגרת המחזור ה-18 של היורוליג ואחרי שבעה הפסדים רצופים במסגרת האירופית ועוד הפסד בדרבי התל-אביבי בתחילת השבוע, במועדון מבינים שהפעם מדובר באמת במשחק שנראה שאין ממנו דרך חזרה.
על רקע מצבה הקשה של אלופת המדינה ביורוליג ובכלל, הודיעו אתמול במועדון שג׳יימס ננאלי לא ייצא עם הקבוצה למונאקו, וייתכן שהדרבי היה משחקו האחרון במדים הצהובים. לאחר הזעזוע בקבוצה העבירו את הפוקוס למשחק מול הצרפתים, שסומן ככזה שבו חניכיו של ספרופולוס חייבים לנצח, וזאת כשלוח המשחקים מזמן להם עוד שלושה משחקים (מול באסקוניה ואלבה ברלין בבית ומול פנאתינייקוס בחוץ) בהם הם יכולים וצריכים לנצח.
המפגש מול מונאקו (שיהיה המשחק היחיד שישוחק הערב במסגרת היורוליג לאור העלייה המטאורית במקרי הקורונה ביבשת שהובילה לדחיית שלושה משחקים שאמורים היו להיערך הערב) יהווה ציון דרך משמעותי עבור הצהובים – המשחק ה-1,000 של מכבי תל אביב באירופה. בקבוצה בהחלט ירצו לזכור את האירוע החגיגי לטובה.
הקו הקדמי של ספרופולוס יצטרך לעבוד קשה מול דונטה הול, שיכול לעשות לא מעט נזק יחד עם דונטאס מוטיונאס, אך המצ׳-אפ הכי מסקרן של הערב יהיה ללא ספק המפגש בין סקוטי ווילבקין למייק ג׳יימס.
עם הכניסה למשחק ה-1,000 במסגרת האירופית, ווילבקין מדורג במקום ה-16 בממוצעי הנקודות למשחק באירופה במועדון עם 14.2 נקודות למשחק, כשמעליו מדורג מנהלה הספורטיבי של הקבוצה ניקולה וויצ׳יץ׳. הגארד צריך 14 נקודות כדי לעבור את נדב הנפלד ברשימת 20 הקלעים הגדולים של מכבי ת”א באירופה אותה מובילים מיקי ברקוביץ׳ ודורון ג׳מצ׳י, ואם הוא ימשיך בקצב הנוכחי של 14.2 נקודות למשחק עד לסיום העונה הסדירה ביורוליג, הוא צפוי לעלות למקום השמיני במספר הנקודות הכללי ולעבור ברשימה זו גם את וויצ׳יץ׳, שמדורג שמיני עם 1730 נקודות בסך-הכל. וויצ׳יץ׳, אגב, היה השחקן הראשון ביורוליג שסיים עם טריפל-דאבל, והראשון לעשות זאת פעמיים.
2 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
(איציק בלניצקי)
ואם כבר בסטטיסטיקה עסקינן, אז יש לציין שלמרות הרעש סביב יאניס ספרופולוס לאור התוצאות האחרונות, מאמן הצהובים מדורג במקום השישי במועדון בכל הנוגע לאחוזי הצלחה באירופה, עם מאזן של 49:53 ו-52 אחוזי הצלחה.