3 צפייה בגלריה
איילת זוסמן
איילת זוסמן
איילת זוסמן
(איציק בלניצקי)
איגוד ההתעמלות קיבל אמש (שלישי) החלטה משמעותית למנות את איילת זוסמן למאמנת העל של ענף ההתעמלות האמנותית בישראל לשני הקמפיינים האולימפיים הקרובים, לפאריס 2024 וללוס אנג’לס 2028. המאמנת שהביאה את לינוי אשרם לזכייה במדליית הזהב האולימפית בטוקיו 2020 קיבלה קידום משמעותי והפכה לאישה החזקה בענף הישראלי.
מדובר בהחלטה שלקח יו”ר האיגוד החדש, אבי שגיא, מתוך ראייה כוללת להעניק שקט לענפים המצליחים של ההתעמלות האמנותית והתעמלות המכשירים ולבנות נבחרות חזקות לשנים קדימה, הרי שגם איילת זוסמן וגם סרגיי וייסבורג חתמו על חוזים חדשים עד 2028 עם סמכויות מקצועיות נרחבות. ההחלטה הזו עברה את אישור חברי ההנהלה באיגוד שהצביעו פה אחד בעד המהלך. אגב, גם בכירי הוועד האולימפי נתנו את ברכת הדרך.
3 צפייה בגלריה
סרגיי וייסבורג
סרגיי וייסבורג
סרגיי וייסבורג
(נעם מורנו)
זוסמן, שהייתה אמורה לאמן רק את המתעמלות שישתתפו בתחרות האישית ולעזור לנבחרת ההתעמלות האמנותית בעת הצורך בחיבור התרגילים, כעת תהיה זו שתקבל את כל ההחלטות המקצועיות בענף. אומנם לנבחרת שתשתתף בתחרות הקבוצתית מונו לאחרונה המאמנות נטלי מלכה ביידיק ואלה סמופלוב, והן אלה שאמורות להוביל אותה להצלחה, אך זוסמן תהיה זו שתפקח על הנעשה בנבחרת, היא תהיה הסמכות העליונה והאחריות תהיה עליה. בחודש האחרון, אגב, נוצרו חילוקי דעות בין מאמנות הנבחרת בנושאים מקצועיים, והשבוע הובהר להן: “איילת זוסמן תהיה בעלת הבית, היא תקבע והיא תנהל”.
שגיא בכל אופן רצה להציב דמות שתעמוד בראש ענף ההתעמלות האמנותית בארץ, כאשר ההעדפה שלו הייתה לקדם את איילת זוסמן משום שמדובר באשת מקצוע רצינית ונעימה שמקובלת על כולם. גורם בכיר באיגוד סיפר: “הרבה זמן רצינו שתיקח את התפקיד הזה עליה ותנהל את כל הענף. ביקשו מאיילת לקחת את התפקיד הזה לפני כן, אבל בסוף רק אבי שגיא הצליח לשכנע אותה. היא תקבל את כל הגיבוי מההנהלה”.
3 צפייה בגלריה
לינוי אשרם ואיילת זוסמן
לינוי אשרם ואיילת זוסמן
לינוי אשרם ואיילת זוסמן
(איציק בלניצקי)
בישיבת ההנהלה שהתקיימה אמש באיגוד ההתעמלות היו”ר אבי שגיא לקח חלק פעיל וביקש לאחד כוחות ולפעול לטובת ההתעמלות בארץ: “אין מכבי או הפועל, יש רק החלטות מקצועיות”. שגיא, איש הפועל, העביר גם החלטה למנות את נציגת מכבי בהנהלה, רינה דור, כממלאת מקומו של היו”ר לאחר עזיבתה של מורן מסיקה לאתנה.