4 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
(Stephane Danna - Direction de la communication)
כבר אזלו המילים לתאר את גודל המשבר של מכבי תל אביב. הצהובים ספגו הערב (רביעי) את הפסד היורוליג השמיני ברציפות כאשר נכנעו 82:76 למונאקו במשחק חוץ, ובכך השוו את שיא ההפסדים בתולדות המועדון במפעלים האירופיים, דווקא כשהם מציינים את הופעתם ה-1,000 במסגרות אלו. קבוצתו של יאניס ספרופולוס ממשיכה להעצים את המשבר וירדה למאזן שלילי של 11:7.
הרבע הראשון התאפיין ביכולת התקפית חלש מאוד משני הצדדים ומכבי סיימה אותו ביתרון קל 13:15. ברבע השני הרמה השתפרה מעט והצהובים פתחו פער קל בזכות נקודות של ווילבקין ודריק וויליאמס. אבל אז השלשות החלו לצלול פנימה. שתיים כאלו של וסטרמן ואחת גדולה של ג’יימס העבירו את היתרון לצרפתים, שירדו להפסקה ביתרון 33:35.
אל המחצית השנייה הופיעה רק קבוצה אחת. מכבי נראתה רע מאוד, אך מונאקו סירבה לנצל זאת ולמרות שעלתה ליתרון לא ברחה לפער בלתי מחיק. דונאטאס מוטיונאס היה נפלא בצבע ועשה ככל העולה על רוחו, דאנק של ריינולדס צימק למינוס חמש לקראת הרבע האחרון. המגמה נמשכה והפער צמח להפרש שיא של תשע נקודות לזכות המקומיים.
4 צפייה בגלריה
אנג'לו קלויארו
אנג'לו קלויארו
אנג'לו קלויארו
(Stephane Danna - Direction de la communication)
סקוטי ווילבקין, שבמשחק הקודם בין הקבוצות (הניצחון האחרון של מכבי במפעל) קלע 37 נקודות והשווה שיא נקודות לשחקן מכבי ביורוליג, היה היחיד שהופיע בשורות הצהובים. הוא צלף מחוץ לקשת, קלע היטב מן הקו והצליח להחזיר את מכבי למינוס נקודה אחת, אבל אז הגיעה ההתפרקות. מכבי פספסה הזדמנות להפוך את התוצאה, בייקון השלים סל ועבירה ועד הסיום מכבי רק ברחה. מונאקו ניצחה לבסוף 76:82 והמכבים שוב ישובו לתל אביב עם הפנים בין הידיים.
קלעו למונאקו: דונאטאס מוטיונאס ואלפא דיאלו 16 נקודות כ”א, מייק ג’יימס 12 נקודות, 13 אסיסטים ו-4 איבודים, דוויין בייקון 11 נקודות, ליאו וסטרמן 10 נקודות ו-4 איב’, וויל תומאס 7 נקודות ו-8 ריבאונדים, פאריס לי 6 נקודות, דונטה הול 4 נקודות ו-5 ריב’.
קלעו למכבי תל אביב: סקוטי ווילבקין 31 נקודות, 4 אסיסטים ו-4 איבודים, אנטה ז’יז’יץ’ 10 נקודות ו-7 ריבאונדים, דריק וויליאמס 9 נקודות, קינן אוואנס 8 נקודות, 7 ריב’ ו-5 אס’, ג’יילן ריינולדס 7 נקודות, אנג’לו קלויארו 5 נקודות ו-4 ריב’, ג’ון דיברתולומאו, ג’ייק כהן ויפתח זיו 2 נקודות כ”א.

רבע ראשון: 13:15 למכבי

חמישיית מונאקו: מייק ג’יימס, פאריס לי, וויל תומאס, אלפא דיאלו ודונאטאס מוטיונאס.
חמישיית מכבי תל אביב: קינן אוואנס, סקוטי ווילבקין, קמרון טיילור, דריק וויליאמס ואנטה ז’יז’יץ’.
הנקודות הראשונות הגיעו אחרי יותר מדקה וחצי, כאשר דריק וויליאמס השלים סל ועבירה במתפרצת. בצד השני פאריס לי קלע שלשה חופשית וקבע 3:3. סקוטי ווילבקין קבר שלשה גדולה ונקודות של אוואנס קבעו 3:8 אחרי שלוש דקות וחצי. מונאקו החטיאה מחוץ לקשת פעם אחר פעם, אבל בפעם הראשונה שהלכה פנימה לצבע, מוטיונאס סיים עם סל ועבירה, למרות שהחטיא את זריקת הבונוס. שתי הקבוצות התקשו מאוד לייצר נקודות במשך התקפות ארוכות.
ריינולדס עלה מן הספסל עם מספר החטאות וגם חטף גג עוצמתי מדונטה הול. מייק ג’יימס ניצל חור בהגנה הצהובה והעביר את היתרון לצרפתים – 8:9. אחרי דקות ארוכות של החטאות אנטה ז’יז’יץ’ קטע את הבצורת ההתקפית כשתיקן החטאה של ווילבקין. ג’ייק כהן הוסיף נקודות מתחת לסל, מכבי הידקה את ההגנה ודאנק של ז’יז’יץ’ במתפרצת שלח את מונאקו לפסק זמן בפיגור 14:9. דיאלו קלע בקלות בצבע, ז’יז’יץ’ קלע מן הקו ונקודות של דווין בייקון חתמו את הרבע הראשון ב-13:15 לצהובים.
4 צפייה בגלריה
אנטה ז'יז'יץ' מטביע
אנטה ז'יז'יץ' מטביע
אנטה ז'יז'יץ' מטביע
(Stephane Danna - Direction de la communication)

רבע שני: 33:35 למונאקו

דווין בייקון פתח את הרבע עם נקודות, אנג’לו קלויארו השיב עם שלשה גדולה בסוף שעון. המשחק היה מבולגן מאוד ושתי הקבוצות הרבו לאבד והתקשו לייצר מהלכי התקפה. סקוטי ווילבקין לקח על עצמו ועם חדירה אופיינית השלים סל יפה שקבע 17:20 למכבי. וויל תומאס קלע שלשה וכפה שוויון, ווילבקין החזיר עם שלשה מהפינה. דריק וויליאמס חטף כדור ושעט על פני מגרש שלם בדרך להטבעה אדירה.
קצב הקליעה השתפר מעט. ג’יילן ריינולדס עלה על הלוח עם סל מחצי מרחק וקבע 22:27 למכבי, ששלח את הקבוצות לפסק זמן. הסנטר הוסיף נקודה מן הקו, אבל בצד השני שלשה של ליאו וסטרמן צימקה לנקודה והפעם היה תורו של יאניס ספרופולוס להזעיק פסק זמן. וויליאמס התחמם והוסיף דאנק רצחני נוסף, וסטרמן השיב עם שלשה נוספת שכפתה שוויון 30.
מוטיונאס קלע בקלות על ריינולדס והעביר את היתרון לצרפתים. מכבי ירדה לפסק זמן בפיגור 32:30 קצת פחות משתי דקות הפסקה. הצהובים חזרו היטב עם הנעת כדור שהסתיימה בשלשה שלישית במשחק של סקוטי ווילבקין. המטוטלת נמשכה עם שלשה גדולה של מייק ג’יימס בצד השני, מכבי לא הצליחה לקלוע עד סיום הרבע ובירידה להפסקה קבוצתו של ספרופולוס פיגרה 35:33.

רבע שלישי: 51:56 למונאקו

אוואנס פתח את הרבע עם שלשה, מוטיונאס התחמם עם חמש נקודות רצופות והיתרון חזר לצרפתים. אנטה ז’יז’יץ’ קלע ארבע נקודות רצופות בצבע, מייק ג’יימס בחדירה קבע 40:42 למונאקו. הצרפתים העלו הילוך בהתקפה ובייקון ומוטיונאס הגדילו את היתרון ל-42:46. אוואנס הרים את וויליאמס להאלי הופ יפה, פאריס לי השיב עם שלשה גדולה. ווילבקין קלע היטב, אבל מוטיונאס חגג בצבע והשלים סל ועבירה שקבע 46:52 למקומיים.
קינן אוואנס קבר שלשה חשובה, ז’יז’יץ’ חסם את מייק ג’יימס, אבל הגארד קלע בהתקפה שלאחר מכן. מכבי נתקעה בהתקפה ונראתה רע מאוד ברבע השלישי, בעוד הצרפתים, שלא היטיבו לשחק בעצמם, ניצלו זאת כדי לברוח מעט ונקודות של דוויין בייקון מן הקו פתחו פער של שבע הפרש. ג’יילן ריינולדס הטביע על הבאזר וחתם את הרבע בפיגור 56:51.
4 צפייה בגלריה
קינן אוואנס
קינן אוואנס
קינן אוואנס
(Stephane Danna - Direction de la communication)

רבע רביעי: 76:82 למונאקו

אלפא דיאלו פתח את הרבע האחרון עם ארבע נקודות רצופות ושלח את ספרופולוס להזעיק פסק זמן. סקוטי ווילבקין חזר עם סל קשה בסוף שעון, אבל דיאלו המשיך לצבור נקודות בקלות וקבע 53:62 למונאקו. ריינולדס קלע מן הקו, מכבי הצליחה לעשות עצירה בהגנה ושלשה גדולה של ווילבקין צימקה למינוס ארבע בלבד – 62:58. מונאקו ירדה לפסק זמן.
מייק ג’יימס קלע שלשה בלתי אפשרית, מכבי לא הצליחה לעצור את התקפת מונאקו, אבל ווילבקין הופיע וסל שלו קבע 67:62 חמש דקות לסיום. הגארד, שהיה היחיד במכבי בדאבל פיגרס, קלע ארבע נקודות רצופות מן הקו וצמצם לנקודה בלבד – 66:67. מכבי הצליחה לחטוף, אבל לא הצליחה לקלוע בהתקפה של שלושה על אחד ובצד השני דוויין בייקון הרים את האולם עם סל ועבירה שהחזיר לפלוס ארבע.
מכבי, שכאמור כבר צימקה למינוס נקודה, התפרקה לחלוטין. אלפא דיאלו נותר חופשי בפינה לשלשה וספרופולוס, בניסיון להציל משהו הזעיק טיים אאוט קצת פחות משלוש דקות לסיום. ז’יז’יץ’ קלע אחת משתיים מן הקו, אבל מכבי החטיאה מספר זריקות לאחר מכן והמשחק ברח לה. אוואנס ביצע עבירה חמישית וסיים את המשחק, דיאלו קבע 67:76 מן הקו.
ווילבקין היה היחיד שהופיע אצל מכבי וניסה להציל אותה מהפסד. הוא קבר שלשה גדולה ודקה לסיום הפער הצטמצם לשש. הגארד המשיך את היכולת הטובה עם שתי קליעות עונשין. מונאקו השאירה למכבי סיכוי עם החטאות מן הקו, ג’ון דיברתולומאו קלע בחדירה ומיד לאחר מכן ביצע עבירה חמישית וליאו וסטרמן דייק מן הקו והרג מעשית את המשחק. עד הסיום גם יפתח זיו עלה על הלוח, אבל בסיום התוצאה בישרה על 76:82 למונאקו.