1 צפייה בגלריה
מה יהיה? צ'אבי
מה יהיה? צ'אבי
מה יהיה? צ'אבי
(רויטרס)
זה לא שחסרות לברצלונה צרות, אבל אתמול (שלישי) הצטרפה אחת נוספת: הקורונה. הנגיף החל להתפשט ברחבי הסגל ואחרי שדני אלבס, קלמן לנגלה, ג'ורדי אלבה ואלחנדרו באלדה אובחנו כחיוביים, היום גם הצטרפו אליהם אוסמן דמבלה, גאבי וסמואל אומטיטי, מה שמציב את צ'אבי בסיטואציה בעייתית במיוחד לקראת החזרה מהפגרה והמשחק מול מיורקה ביום ראשון.
שבעת הנדבקים בקורונה הצטרפו ברשימת הנעדרים גם לפצועים סרג'יניו דסט, סרג'י רוברטו, ממפיס דפאיי, אנסו פאטי ומרטין בריית’ווייט, ולסרחיו בוסקטס שירצה עונש השעיה, כמו גם גאבי, אם כי הוא כבר אובחן חיובי לנגיף. פראן טורס לא ישחק בשבועיים הקרובים מכיוון שהוא מחלים מפציעה בעצמו. בנוסף לכך, בארסה רוצה למכור את דסט בחלון ההעברות הנוכחי, כמו גם את לוק דה יונג, ויוסוף דמיר לא ישותף כי אם ישחק, הקטלונים ייאלצו לשלם 10 מיליון אירו שהם מעדיפים להשקיע בחיזוק.
כל זה מציב את בארסה בעמדה בעייתית ולא מדובר רק בסגל חסר שאפשר להשלים אותו עם שחקני קבוצת המילואים מהסיבה שיש חוק שמונע את זה, וצ'אבי כבר התלונן על כך. החוק אומר שבכל רגע נתון חייבים להיות על המגרש לפחות שבעה שחקנים שרשומים בסגל הקבוצה הראשונה. ניקו גונסאלס, עבדה, פראן ז'וטגלה, איליאס אחומאש, אלבארו סאנס ומיקה מארמול הצעירים רשומים בסגל של בארסה ב' ורק ארבעה מהם יכולים להיות על המגרש במקביל.
העניין הוא שאם שבעה שחקנים מהסגל הבכיר יפתחו בהרכב ואחד מהם יורחק, בארסה תספוג הפסד טכני אוטומטית, לכן צ'אבי מתכוון לפתוח עם שמונה כאלה. בהתחשב בכך שמארק אנדרה טר שטגן יהיה השוער, מאמן בארסה יצטרך להעלות בהרכב מול מיורקה עוד שבעה שחקני שדה שרשומים בקבוצה הראשונה כשבשלב זה יש רק שמונה כאלה בסך הכל שעומדים לרשותו: ג'רארד פיקה, רונאלד אראוחו, אוסקר מינגסה, אריק גארסיה, ריקי פוץ', פיליפה קוטיניו, פרנקי דה יונג ולוק דה יונג.
המשמעות היא שמתוך השמונה האלה, צ'אבי יצטרך להחליט מי השחקן שיישב על הספסל וכל היתר יהיו בהרכב, אותו ישלימו השחקנים שרשומים בקבוצת המילואים. כל זאת כמובן נכון לרגע זה ואם שחקן נוסף ייפצע או יידבק בקורונה, זה עלול לצמצם לגמרי את מרחב התמרון של בארסה, שבשלב זה רק רוצה לעבור את המשחק מול מיורקה בשלום. מי יודע, אם הסגל יצטמצם עוד יותר, אולי בסוף הקטלונים ייאלצו לשתף את דמיר ולשלם 10 מיליון אירו על שחקן שהם בכלל לא רוצים שיישאר.