3 צפייה בגלריה
אנדרה ז'ראלדש
אנדרה ז'ראלדש
אנדרה ז'ראלדש
(רדאד ג'בארה)
אנדרה ז’רלאדש הוא ללא ספק אחד השחקנים שלא ממצים את הפוטנציאל שלהם העונה במכבי תל אביב, אולם המאמן החדש מלאדן קרסטאיץ’, לא הרים ידיים בנוגע לפורטוגלי והוא הציב לעצמו מטרה: להוציא הרבה יותר מהמגן הימני. התקופה הקרובה תהיה משמעותית בגזרה הזו, שכן במערך של הסרבי (3:4:2:1, כפי שהוסבר אתמול ב-ONE), ישנה חשיבות גדולה לשחקנים שמתופקדים בכנפיים ומשחקים על כל הקו.
קרסטאיץ’ רוצה להפיק הרבה יותר תועלת התקפית מז’ראלדש ומאמין ביכולות שלו, גם אחרי שקיבל עליו משוב חיובי מאוד מוולדימיר איביץ’ בשיחת הרקע שערכו השניים על סגל הקבוצה. המאמן החדש מצפה מז’ראלדש לחשוב הרבה יותר התקפי, לסמוך על המהירות שלו, לא לפחד לקחת סיכונים ודוחק בו להפסיק לחשוב הגנתית ובטוח כפי שהוא נוהג לעשות.
תגובות מכבי ת"א לאחר הניצחון על פ"ת
ז’ראלדש הוא מסוג השחקנים שמאוד אוהב את המשחק הבטוח, ולעיתים זה נתפס כמו היסוס שלו לעשות מהלכים התקפיים. אולם, קרסטאיץ’ צריך לעבוד איתו על כך ורוצה לדחוק בו לעשות הרבה יותר פעולות התקפיות ולהפסיק להחזיר כדורים לקשרים האחוריים או לבלמים בכל פעם שמוצאים אותו. המאמן גם בטוח שברגע שהפורטוגלי יאמין יותר בעצמו ויתפוס ביטחון, גם המסירות שלו יהיו כבר הרבה יותר מדויקות ויצליחו לסדר מצבי הבקעה לקבוצה. יחד עם זאת, אם לא יתרחש שינוי ביכולות שלו מהר מאוד, יצטרכו לחשוב במכבי ת”א מה הם עושים מבחינה מקצועית, שכן על איכות שחקני הקו בימין ובשמאל יקום וייפול המערך של הסרבי.
בכל הנוגע לשיטת המשחק של קרסטאיץ’, במחזיקת הגביע מקווים מאוד כי דן ביטון, שהחלים אחרי שסבל ממחלה דלקתית, יצליח להראות את האיכויות שלו בפני המאמן. לזכותו של ביטון עומדת העובדה שאיביץ’ מאוד רצה אותו במכבי, והוא העביר עליו פידבק מאוד חיובי לקרסטאיץ’. במערך של המאמן החדש יש מקום לשני מספרי 10, אחד ימני ואחד שמאלי, ואומנם הוא ניסה שם בהצלחה את איילון אלמוג ומתן חוזז במשחק האחרון, אך במשחק מול סכנין הוא ניסה שם את גבי קניקובסקי וברנדלי קוואס, כך שגם תורו של ביטון יכול להגיע בקרוב. במכבי ת”א מאמינים כי דווקא במערך הספציפי הזה, ביטון יוכל לפרוח.
3 צפייה בגלריה
דן ביטון
דן ביטון
דן ביטון
(ראובן שוורץ)
לקראת מכבי חיפה, נראה כי אנריק סבוריט ימשיך בעמדת הבלם, זאת כאשר לואיס הרננדס עדיין לא חזר להתאמן עם הקבוצה והוא בספק גדול לקראת ההתמודדות. ייתכן גם שינוי בקישור כדי להתמודד עם היתרון הברור של החיפאים באמצע.
בינתיים, כאשר חלון ינואר בפתח, מאמצי החיזוק של מכבי ת”א נתקלים במשוכה לא פשוטה והיא היצע ישראלי דל מאוד. השמות הרלוונטיים הם של דור פרץ, מאוויס צ’יבוטה, חמודי כנעאן ועומרי גאנדלמן. אולם, פרץ לא ממהר לחזור וסביר שימשיך להילחם על החלום האירופאי אחריו רדף. בנוגע לשחקנים של נתניה ואשדוד, המחירים שמוצמדים להם גבוהים מאוד ועתידים לעמוד על כמה מיליוני אירו, וגם חילופי שחקנים לא אמורים להוביל לשינוי מהותי בדרישות הכספיות.
3 צפייה בגלריה
מאוויס צ'יבוטה. לא יגיע בינואר אם לודוגורץ לא תוריד את המחיר שלו
מאוויס צ'יבוטה. לא יגיע בינואר אם לודוגורץ לא תוריד את המחיר שלו
מאוויס צ'יבוטה. לא יגיע בינואר אם לודוגורץ לא תוריד את המחיר שלו
(האתר הרשמי של לודוגורץ)
בכל הנוגע לצ’יבוטה, לודוגורץ מבקשת עבורו 1.5 מיליון אירו והצהובים לא ישלמו את הסכום הזה. הבולגרים אומנם רוצים למכור, אך בשלב הנוכחי כשזה המחיר, לא תהיה עסקה עם מכבי ת”א אלא אם יהיה שינוי בעמדה של המועדון הבולגרי עד לסיום החלון. גם שמו של קני סייף עלה, אך על פי מה שהבינו במועדון, הוא בדרכו למכבי חיפה בינואר בו בקיץ. כפועל יוצא מכך, ברור כי מחזיקת הגביע תמקד את ניסיונות החיזוק שלה בשחקנים זרים.