3 צפייה בגלריה
קיליאן אמבפה
קיליאן אמבפה
קיליאן אמבפה
(רויטרס)
“בזמן האחרון יותר ויותר מועדונים רוכשים שחקנים פוטנציאליים למען מכירה עתידית שלהם בסכומים גבוהים, כך היה גם לפני הגעתו של קיליאן אמבפה. בדיוק רכשנו את ניימאר מברצלונה ב-222 מיליון אירו, וידענו שיש גם הגבלות של הפייר פליי”, כך הסביר לואיס פרר, ארגנטינאי שעובד בהנהלת פאריס סן ז’רמן, בראיון לאס הספרדי, על דרכי הפעולה שהובילו את הכישרון הצרפתי לעיר האורות.
פרר חשף כיצד הגיע אמבפה וכן איך שכנע אותו להישאר בפאריס: “אמבפה היה המועמד מספר אחת שלנו. למרות שהיה אז רק בן 17, הפוטנציאל שלו היה גבוה מאוד, והמחשבה שישתף פעולה עם ניימאר הייתה מרגשת. המעבר שלו נחשב מבחינתנו כמעבר אסטרטגי”. כאשר השייח אל-חאליפי רכש את המועדון, הוא בעצם הקנה את האופציה לרכוש את היהלום הצרפתי, בנוסף לכוכב הברזילאי.
3 צפייה בגלריה
ניימאר ואל חלאיפי
ניימאר ואל חלאיפי
ניימאר ואל חלאיפי
(רויטרס)
פרר המשיך: “זאת הייתה עבודה קשה, כמעט שנה שלמה. המאמן דאז, אונאי אמרי, היה להוט להחתים את הצרפתי הצעיר בפאריס ואמר לו: ‘כל עוד אני המאמן אתה תהיה שחקן הרכב’. דרך מעולה לשכנע שחקן צעיר לחתום בקבוצה שלך, למרות שבמקביל נושפת בעורפה ריאל מדריד הגדולה, שלה כלים הרבה יותר משמעותיים בשביל שחקן כמוהו”.
בהמשך הראיון, הארגנטינאי פירט על איך הצליח לשכנע את הצרפתי הצעיר להישאר בפאריס: “בהתחלה הייתי סקפטי. כשריאל מדריד הגדולה של זינדין זידאן מעוניינת לרכוש שחקן צעיר עם פוטנציאל גדול, מעטות הקבוצות שיכולות להתחרות בה. אבל החלטתי לנסות לשכנע אותו ואמרתי לו: ‘תישאר כאן, פאריס זאת העיר שלך, אליפות העולם עוד רגע כאן’”.
3 צפייה בגלריה
אונאי אמרי מוצג בפאריס סן ז'רמן
אונאי אמרי מוצג בפאריס סן ז'רמן
אונאי אמרי מוצג בפאריס סן ז'רמן
(רויטרס)
פרר המשיך והוסיף אנקדוטה מעניינת: “אמרתי לו ‘קודם תזכה במונדיאל, תשחק כאן 3-4 שנים נוספות ולאחר מכן תעבור למדריד, הרבה יותר מרשים לעבור עם רזומה מכובד’. כחלק ממסע השכנוע שלי, נסעתי לבקר את קיליאן בבית שלו. זה קרה בסוף חודש מאי, כשהליגה ממש לקראת סיום. במקרה נכנסתי לשירותים ונדהמתי לגלות שאפילו בשירותים היו פוסטרים של ריאל. זאת הייתה בעצם הסיטואציה שעמדנו מולה”.
אמבפה יהיה שחקן חופשי בקיץ הקרוב. מאז חתימתו בפאריס סן ז’רמן ועד היום, ריאל מדריד לא הפסיקה להביע את רצונה לרכוש את השחקן. נראה שהפעם, אף מכשול לא יפריד בין השניים, ואוהדי הקבוצה הצרפתית יכולים ליהנות מהעובדה שאחד השחקנים הטובים בעולם כיום עשה את פריצתו הגדולה אצלם, וכעת זה הזמן שלו לפרוח במועדון שעליו חלם עוד מילדות.