3 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
(רויטרס)
היממה האחרונה הייתה מטלטלת עבור נובאק ג’וקוביץ’, והסאגה בעניינו נמשכת ורחוקה מסיום. אחרי שכבר דווח כי הסרבי ישוב למולדתו הלילה אחרי שהעביר שעות ארוכות בשדה התעופה במלבורן מאחר שלא הורשה להיכנס לאוסטרליה – המדורג 1 בעולם עדיין באוסטרליה והועבר למלון ממשלתי בעיר עד לגירושו מהמדינה בגלל בעיית ויזה. בגרדיאן האנגלי טוענים כי ההחלטה בעניינו, שאמורה הייתה להיות היום, נדחתה ליום שני. עד אז, עורכי דינו יכינו את הערעור ואת עמדתם בנושא.
מחוץ לבית המלון בו נמצא נולה במלבורן התקבצו לא מעט ממעריציו והניפו שלטי תמיכה למענו. מי שפחות בעדו בעניין הוא יריבו הספורטיבי רפאל נדאל, שתקף: “אם הוא היה רוצה, הוא היה משחק בלי בעיות באליפות אוסטרליה. הוא קיבל את ההחלטות שלו וכל אחד חופשי לבחור, אבל יש לכך השלכות. העולם סבל מספיק, אתה חייב להתחסן. אני מאמין ברפואה ובחיסונים”.
3 צפייה בגלריה
רפאל נדאל
רפאל נדאל
רפאל נדאל
(רויטרס)
כזכור, ג’וקוביץ’ שלא התחסן לא הורשה להיכנס מאחר שאינו הציג את הפטור שלטענתו הוא מחזיק בו. ראש הממשלה המקומי, סקוט מוריסון, שאמר כי “הוא יעלה על המטוס הראשון הביתה” אם לא יציג את התעודה, פרסם הודעה נוספת בטוויטר: “הוויזה של ג'וקוביץ' בוטלה. חוקים הם חוקים, במיוחד כשמדובר במעברי הגבול שלנו. אף אחד לא מעל החוקים. מדיניות הגבולות הנוקשה שלנו הייתה קריטית בהפיכתה של אוסטרליה לאחת המדינות עם אחוז המוות הנמוך ביותר מנגיף הקורונה, נמשיך בדרך הזאת”.
הדרמה הגדולה התחילה אתמול, כאשר ג’וקוביץ’ נחת בשדה במלבורן ולא הורשה להיכנס. מאז, הוחזק הטניסאי במשמורת בשדה התעופה טולמארין, כאשר הוא תקוע בחדר אחד, בלי הפלאפון האישי שלו וללא אפשרות לתקשר עם משפחתו ומקורביו, ונמצא תחת שמירה של שני שוטרים ואף בלי היכולת לדבר עם אף אחד מאנשי הצוות שלו.
אביו של נובאק, סרדיאן ג'וקוביץ', זעם: “נובאק נמצא כרגע בחדר שאף אחד לא יכול להיכנס אליו ומול החדר יש שני שוטרים ששומרים עליו. הוא כבר כמה שעות מוחזק שם בשבי, אם הוא לא ייצא בקרוב אנחנו נצא לרחובות”. גם הממשלה הסרבית התגייסה והנשיא, אלכסנדר ווצ’יץ’, הגיב לכך: “אמרתי לנובאק שכל סרביה איתו ושאנחנו עושים הכל כדי שהנושא הזה יסתדר באופן מיידי”.
3 צפייה בגלריה
מפגן התמיכה בנובאק ג'וקוביץ'
מפגן התמיכה בנובאק ג'וקוביץ'
מפגן התמיכה בנובאק ג'וקוביץ'
(רויטרס)