1 צפייה בגלריה
נוסאק ג'וקוביץ' חוגג
נוסאק ג'וקוביץ' חוגג
נוסאק ג'וקוביץ' חוגג
(רויטרס)
סוף לפרשה המתישה, בערך. הערעור שנובאק ג’וקוביץ’ הגיש על מנת להיכנס לאוסטרליה ולהשתתף בגראנד סלאם הראשון של 2022 התקבל לבסוף היום (שני) והמדורג ראשון בעולם, ששהה בימים האחרונים במלונית קורונה במלבורן עד ההחלטה בעניינו, יקבל את הצ’אנס לזכות במייג’ור מספר 21 בקריירה, כשישוחרר מיידית. למרות זאת, ההחלטה עדיין יכולה לקבל תפנית אם הממשלה האוסטרלית תחליט להתערב.
לאחר שהוויזה שלו נשללה עם הגעתו למלבורן מכיוון שהוא לא מחוסן נגד נגיף הקורונה, החליטו בדיון לשחרר את הסרבי בן ה-34, כשהשופט רצה שהטניסאי יהיה נוכח בדיון בעניינו. השופט שאל במהלך הדיון: “מה כבר עוד האיש הזה יכול היה לעשות?”. מהצד של ג’וקוביץ’ טענו שהטניסאי היה מבולבל מאוד מכל הסיטואציה, וזאת כי עשה את כל מה שהתבקש.
מנגד, בממשלת אוסטרליה עלולים לנסות להתערב במטרה לבטל שוב את הוויזה של הכוכב הסרבי, שבכל זאת עלול להיות מגורש מהמדינה ולא יוכל לחזור לגבולותיה במשך שלוש שנים. בינתיים, הרכוש והדרכון של הסרבי יוחזרו אליו והוא יוכל להסתובב במדינה.
כעת, יהיה מעניין לראות כיצד הפרשה הזו תשפיע על נובאק, שבוודאי לא המשיך בשגרת האימונים שלו, אך כבר ביום שני הבא ינסה לשים את הכול בצד ולהניף את הגביע הנוצץ במלבורן בפעם העשירית בקריירה, וחשוב מכך, לטפס לראש טבלת זוכי הגראנד סלאם בכל הזמנים, מעל רוג’ר פדרר ורפאל נדאל.
כזכור הפרשה המסועפת התחילה עוד בשבוע שעבר, כשעם הגעתו למלבורן נשללה מנובאק הוויזה לכניסתו זאת מכיוון שהוא אינו מחוסן, כשמנגד הוא הציג אישור רפואי מיוחד, שעבר שתי ועדות חיצוניות. בינתיים, עד להחלטה שהגיעה כאמור, המדורג ראשון בעולם נשלח להתאכסן במלונית קורונה, בתנאים נוראיים כפי שטענו הוריו. בינתיים בעולם לא נשארו אדישים לסאגה היוצאת דופן עם שלל תגובות בעד ונגד אישור כניסתו למדינת ויקטוריה.