1 צפייה בגלריה
שחקני בית"ר ירושלים
שחקני בית"ר ירושלים
שחקני בית"ר ירושלים
(אורן בן חקון)
מלבד הצרות המקצועיות של בית״ר ירושלים, המועדון נמצא במשבר כלכלי לא פשוט ואם הקבוצה לא תמצא בעלים חדשים בשבוע הנוכחי, היא תאלץ לבצע מהלכים קיצוניים כדי לא להגיע לחדלות פרעון. מיד נפרט על המהלכים המתוכננים בבית וגן, אבל קודם כל המספרים.
ההערכות הן שהגירעון של בית״ר עם פתיחת שנת 2022 עומד על כ-10 מיליון ש״ח. זה הפער המידי שהמועדון צריך למצוא לו פתרון. בנוסף, לצהובים-שחורים התחייבויות של חוזים ומשכורות של שחקנים, אנשי צוות ועובדים, אבטחה ותפעול שוטף הכולל הוצאות על השכרות רכבים, ביטוחים, שימוש באצטדיון טדי, מיסים על מגרש האימונים ומס הכנסה. לצד אלו, גם נושאים כספיים פתוחים מול האקסים, אנטואן קונטה ודן איינבינדר.
כרגע, בית״ר לא יכולה לסמוך על הכנסות גבוהות ממכירת כרטיסים ולכן היא נשענת על הכנסות מזכויות שידור, ספונסרים, כספי מנהלת, מרצ׳נדייז ותמיכה של העירייה. במועדון אומרים כי אין חובות וכי אין ביטולים של צ’קים של ספונסרים, שהצטרפו לקבוצה העונה.
העובדה שחוגג לא מתכוון להכניס כסף, שהאוהדים לא מגיעים במספרים מספקים לטדי ושאין, נכון לעכשיו, רוכש לקבוצה, מביאה את בית״ר לסחרור כלכלי וחיפוש אחר פתרונות יצירתיים. בבית וגן אומרים כי הפער בין ההצעה שהגישו לרכישת המועדון לבין הדרישה של חוגג – לא גבוה.
כדי לגשר על הגירעון ולעמוד בהתחייבויות, בית״ר תמכור שחקנים, תציע לחלקם קיצוץ בשכר בגובה של כ-20%, שיוחזרו להם כשהקבוצה תימכר לבעלים חדשים, ולחלק אחר מהשחקנים יוצע לקצץ בשכר בתמורה להארכת חוזה. בנוסף, במועדון חושבים על שחרור של 2-3 שחקנים (בעיקר זרים) שיחסכו בהוצאות החודשיות.
במקביל, יבקשו לדחות התחייבויות שוטפות לתקציב הקבוצה בעונה הבאה, כלומר - לגרור חלק מהגירעון לעונה הבאה, באישור הבקרה, ולבקש מהמנהלת להקדים כספים שמגיעים למועדון. כל מי שעמל בימים האחרונים בניסיונות למכור את הקבוצה מתפלל שזה יקרה בתוך מספר ימים, חלק אופטימיים וחלק פסימיים, אך חוגג מצידו משאיר לנאמן, עו”ד יונגר, את המועדון שקורס, כדי שימצא רוכש. עד אז, הבעלים הנוכחי יושב בצד ולא מוכן למסור את הקבוצה בחינם.
״אנחנו רוצים להימנע ממכירת חיסול, על פי החישובים שלנו, מספיק לשחרר שחקן ולמכור שניים ואפשר יהיה לעבור את העונה, הבעיה שלנו היא שאנחנו בינתיים לא מצליחים להביא תוצאות וזה מייאש את כולם, הלוואי ויהיו התפתחויות השבוע כי המצב שלנו לא טוב בכלל״ סיכמו בירושלים.