2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(רויטרס)
מגיפת הקורונה לא יורדת מהכותרות בשבועות האחרונים, כמות המקרים החיוביים נמצאת בעלייה מתמדת. עולם הכדורסל לא חסין והוא נפגע אנושות, כמו גם קבוצות הגיל השונות. משחקים נדחים בזה אחר זה, וכשלא? נפתח לו חלון שמציג את הכדורסל באור שלילי במיוחד, ואפילו גרוע מכך שם את השחקנים והשחקניות בסכנה פוטנציאלית, כשם שקורה לקבוצת הנערות של עירוני נס ציונה.
קבוצות הנערות של עירוני נס ציונה והפועל ראשון לציון היו אמורות להיפגש ביום ראשון בשבוע שעבר, רק ששלוש שעות לפני פתיחתו של המשחק התבשרה קבוצת הנערות של עירוני נס ציונה כי חמש בנות מתוך התשע של הקבוצה נמצאו חיוביות לקורונה. הדבר הוביל באופן מיידי לדחיית משחקיה של הקבוצה, ועד הנקודה הזו הכל הגיוני ולגיטימי, מדובר בתרחיש אותו חווות קבוצות כחלק מהמציאות החדשה שנכפתה בעקבות הקורונה.
זו לא הפעם הראשונה שמשחקים נדחים כשקבוצה נמצאת כבר בדרכה למשחק כששחקנים ושחקניות צריכים להיכנס לבידוד. הדבר מביא לעריכת אימונים שלא בסגלים מלאים, וכשם שקרה לקבוצת הנערות של עירוני נס ציונה, משחקי הקבוצה נדחו. בין המשחקים הדחויים היה את משחק לחצי גמר גביע המדינה לנערות. הבעיה מתחילה כשצריך לקבוע מחדש תאריכים למשחקים, בנס ציונה ביקשו לשחק את המשחק ביום ראשון ה-16.1 כשלשחקניות יש מספר ימים גם אם בודדים, להתחיל ולחזור לקצב, שכן את הבידוד הן אמורות לסיים ב-12.1.
המקרה של נס ציונה כפי שכבר צוין הוא לא הראשון, דוגמה נוספת היא קבוצת הנערות של הפועל פתח תקווה לה נדחה משחק בעקבות מקרי קורונה אצל יריבתה, הפועל חוף השרון. המשחק בסופו של דבר נקבע ליום אחר מבלי שניתנה לקבוצה של הפועל פתח תקווה הזדמנות לומר את דברה בכל הנוגע לתאריך המשחק, והיות ומשחקי גם נדחה למוצאי שבת הרי שהעלויות שהושתו עליהן בגין שימוש בהיכל קפצו ל-150% בגלל שמדובר בסוף השבוע. חזרה לנס ציונה, הבעיה שנוצרה איתה היא בריאותית מבחינה פוטנציאלית היות ובסופו של דבר הזזת המשחק לא אושרה על ידי איגוד הכדורסל, ובסופו של דבר המשחק אמור להיערך היום, יום יציאת שחקניות הקבוצה מבידוד.
2 צפייה בגלריה
המכתב שנשלח לאיגוד הכדורסל
המכתב שנשלח לאיגוד הכדורסל
המכתב שנשלח לאיגוד הכדורסל
(צילום מסך)
למרות פניות רבות הן מצד מנהלי המועדון והן מצד הורי שחקניות הקבוצה לאיגוד בבקשה לדחות את המשחק בטענה שהבנות צריכות מספר ימים לחזור לעצמן לאחר החלמה מהקורונה ויציאה מבידוד וכי זה לא הגיוני לקיים משחק ביום יציאה מבידוד או יום או יומיים אחרי, באיגוד הכדורסל החליטו לא לקבל את הבקשות ודורשים שהמשחק יתקיים במועד שרשמו. למשחק המדובר מעבר להשלכות הבריאותיות שמהוות את גולת הכותרת, למשחק בין שתי הקבוצות ישנן גם השלכות על הדירוג עם הפן הספורטיבי. אין ספק שדחיות רבות יוצרות סיטואציה בעייתית גם כך מבחינת מציאת תאריכים חלופיים כמו גם אולמות בתאריכים ספציפיים, רק שלמשחק בין שתי הקבוצות תהיה השלכה על המשך העונה של שתיהן.
במידה שעירוני נס ציונה לא תופיע למשחק, היא תספוג הפסד טכני, המשמעות היא שהיא לא תקבל כלל ניקוד כשהיא נמצאת במרחק של משחק אחד מהמוליכה רמת השרון. ניצחון של הפועל ראשון לציון ייתן לקבוצה מקום בפלייאוף העליון. הורי שחקניות הקבוצה שלחו מכתב לאיגוד בו נכתב על ידי אריק זילברמן, נציג ההורים, בין היתר כי: ״מבדיקה שערכנו עולה שקיים פרק זמן מינימלי שבו הספורטאים צריכים לחזור לפעילות ספורטיבית כגון - אימון ולא משחק תחרותי והוא הרבה יותר מעבר ל-24 שעות״. נכון לכתיבת שורות אלו לעירוני נס ציונה אין מספיק שחקניות כדי לקיים את המשחק היות ויום יציאתן מבידוד הוא יום רביעי.
מאמן קבוצת הנערות של נס ציונה אסי ולט שהוא גם יו"ר ארגון מאמני ומאמנות הכדורסל בישראל אמר בתגובה: "פניתי אישית למספר מאמני יכולות גופניות מהטובים בארץ לגבי המצב, הם אמרו לי כולם חד משמעית שלא נכון ולא בריא לשחקניות לשחק ביום היציאה מבידוד או יומיים אחרי, האיגוד עובר כאן על המלצות משרד הבריאות הישראלי וגם העולמי לגבי תנאים לחזרה של ספורטאים לאחר מחלת הקורונה ובידוד. לא יכול להיות שבגלל שהאיגוד רוצה לסיים סיבובים בזמן אין שם היגיון והבנה שאנחנו נמצאים במצב לא רגיל ואפשר להסתכן על חשבון הספורטאים והספורטאיות, יש לנו אחריות כמועדון לשמור על הבנות שלנו וכך צריך גם האיגוד לעשות. מנהלי איגוד הכדורסל היו צריכים לקחת אחריות פעם אחת ולעצור את משחקי הליגות למשך שבועיים/שלושה והיו מונעים בלגן אחד גדול שכרגע מתחולל בשטח!"
מטעם איגוד הכדורסל נמסר: “איגוד הכדורסל ממשיך לפעול לפי הנחיות משרדי הבריאות והספורט, שקבעו שאין סקטור אחד שנסגר או ייסגר בהמשך ולכן גם אין סיבה לעצור את הכדורסל לשבועיים-שלושה, כפי שטוען הדובר. ההפך הוא הנכון. במשך שנתיים של מגיפה עולמית, עשה האיגוד ככל שביכולתו כדי לשמור על שגרה, כולל אין ספור השתלמויות וכנסים וזאת במטרה לתת לכולם את הכלים הנכונים לפעול בזמן המגיפה והשלכותיה. חשוב לדעת ולזכור, שהשחקניות והשחקנים הצעירים כבר נפגעו לאורך תקופת המגיפה, עם שלושה סגרים שקבעה המדינה, שמנעו מהם כל פעילות ספורטיבית ופגעו בהם גם ברמה המנטאלית וכמובן ביכולת המקצועית.
האיגוד פועל לפי הנחיות אנשי מקצוע מהטובים ביותר וכל פנייה ספציפית של קבוצה כזו או אחרת, מקבל מענה. בימים האחרונים נדחו מאות משחקים של שחקניות ושחקנים שנמצאו חיוביים למחלת הקורונה וחזרו לפעילות מלאה, בבית ספר, חוגים, תנועות נוער וכו', מיד עם יציאתם מהבידוד”.