1 צפייה בגלריה
מוחמד סלאח
מוחמד סלאח
מוחמד סלאח
(רויטרס)
אחרי ההדחה הכואבת באליפות האחרונה בשלב שמינית הגמר, נבחרת מצרים קיוותה לפתוח את אליפות אפריקה הנוכחית בצורה טובה, אך ספגה 1:0 מניגריה הערב (שלישי) במשחק הראשון שלה בבית 4. באותו בית, סודאן וגינאה נפרדו ב-0:0. במשחק נוסף, אלג’יריה סיימה ב-0:0 מאכזב עם סיירה לאון בבית 5.

ניגריה – מצרים 0:1

הפרעונים נראו חסרי אונים מול הסופר איגלס, ששלטו לחלוטין בהתמודדות והרבו לאיים על השער של מוחמד אל שנאווי. מוחמד סלאח לא הצליח להשפיע בחלק ההתקפי וראה את עמיתו לפרמייר ליג, קלצ’י איהנאצ’ו, מבקיע את השער היחיד בהתמודדות בדקה ה-30 אחרי בישול נהדר של ג’ו אריבו. מצרים, שנחשבה כאחת המועמדות הבולטות לזכייה באליפות, התחילה אותה לא כפי שהיא ציפתה וכנראה בראשה עדיין נמצאת ההדחה הכואבת מהאליפות הקודמת, שהייתה בביתה.

אלג’יריה – סיירה לאון 0:0

סיירה לאון, שמשחקת באליפות לראשונה מאז 1996, עם עשרה שחקנים שמשחקים בליגה המקומית במדינה הנחשלת, הגיעה בעיקר כדי להפריע לאלופה שהגיעה כפייבוריטית ברורה ונחשבת בעיני רבים לנבחרת החזקה בטורניר. אלא שגם ריאד מחרז, שפתח ב-11 של המאמן ג’מאל בלמאדי, פשוט לא הצליח לפרוץ את הבונקר של הירוקים, שמספר מצבים אפילו הצליחו להביך את ההגנה של האלג’יראים.
לקראת הסיום השליטה של אלג’ריה התגברה ואלופת אפריקה תקפה גלים גלים את שערו של מוחמד קמארה, אך גם האיומים האלה לא היו מספיק איכותיים על מנת להשיג הכרעה. מדובר באכזבה גדולה מאוד עבור הלאג’יראים, שינסו להשיג ניצחון ראשון מול גינאה המשוונית.

סודאן – גינאה-ביסאו 0:0

אחרי שניגריה רשמה ניצחון סופר חשוב על מצרים, שתי הנבחרות ידעו שניצחון יכול לקרב אותן להעפלה ענקית מבית 4, אך לא הצליחו לכבוש וסיימו בתיקו מאכזב. בדקה ה-82, גינאה-ביסאו כבר הייתה בטוחה שהיא הולכת לנצח, אך פלה החמיץ מהנקודה הלבנה ובסופו של דבר הנבחרות נפרדו בשוויון. במחזור הבא – גינאה-ביסאו תשחק מול מצרים והראשונה בבית ניגריה תפגוש את סודאן.