2 צפייה בגלריה
יעל ארד יגאל כרמי חילי טרופר וגילי לוסטיג
יעל ארד יגאל כרמי חילי טרופר וגילי לוסטיג
יעל ארד יגאל כרמי חילי טרופר וגילי לוסטיג
(הוועד האולימפי בישראל)
היחידה לספורט הישגי תקים תחתיה מחלקה מקצועית לטיפול בנוער, שתעסוק בדור הבא של הספורטאים האולימפיים - זאת מתוך כוונה לאתר ספורטאים בעלי פוטנציאל, לדאוג לעתידם ולפתח אותם, על מנת שהמדינה לא תפספס כישרונות שיוכלו לזכות במדליות במשחקים האולימפיים בעתיד. מדובר בחלק מתוכנית ההכנות הטרום אולימפיות של הוועד האולימפי בישראל ובהתאם למדיניות משרד התרבות והספורט.
הוועד האולימפי כבר הקציב כמיליון שקל לטובת הקמת המחלקה, שתפעל גם במימון המדינה כאשר משרד התרבות והספורט העמיד לכך תקציב של כ-1.5 מיליון שקל כחלק מהמדיניות של המשרד. המחלקה צפויה להיפתח במהלך השנה הקרובה ותעבוד במסגרת היחידה לספורט הישגי, שהיא הזרוע המקצועית של הוועד האולימפי בישראל.
2 צפייה בגלריה
מתכוננים למדליסטים הישראלים הבאים
מתכוננים למדליסטים הישראלים הבאים
מתכוננים למדליסטים הישראלים הבאים
(רויטרס, איציק בלניצקי ורדאד ג'בארה)
הקמת המחלקה תאפשר ליחידה לספורט הישגי לאתר ספורטאים צעירים בעלי פוטנציאל, לעקוב אחר ההתפתחות שלהם, לדאוג למאמניהם ולסייע להם ביציאה למחנות אימונים ולתחרויות בחו”ל - בדרך להפיכתם לספורטאים בוגרים שמייצגים את המדינה במשחקים האולימפיים. מאחורי המהלך הזה עומדים יו”ר הוועד האולימפי יעל ארד, המנכ”ל גילי לוסטיג ומנהל היחידה לספורט הישגי דני אורן שדחפו להקמתה בשנים האחרונות, כמו גם ראשי משרד התרבות והספורט.
מחלקה דומה עבדה בעבר כיחידה עצמאית במכון וינגייט, נסגרה ולאחר מכן עברה לפעול תחת התאחדות הספורט לבתי ספר. לפי ההערכות, המחלקה הקיימת תישאר בהתאחדות, כאשר המחלקה החדשה תוקם במקביל אליה ביחידה לספורט הישגי, והן יעבדו בשיתוף פעולה, מתוך כוונה להגדיל את בסיס הפירמידה בספורט האולימפי ולמנוע נשירה של ספורטאים בעלי פוטנציאל להצלחה.