5 צפייה בגלריה
מייקל דייויס צופה במשחק
מייקל דייויס צופה במשחק
מייקל דייויס צופה במשחק
(רפי בן חקון)
הפועל ירושלים הביסה אמש (רביעי) 70:95 את פרומיטיי האוקראינית במסגרת משחק מספר 1 של סדרת הפליי-אין בליגת האלופות של פיב"א. חניכיו של יותם הלפרין סיפקו תצוגת תכלית בשני צידי המגרש אל מול אחד מבעלי השליטה בקבוצה, מייקל דייויס, שהגיע לביקור קצר בישראל וישוב עוד היום חזרה לארצות הברית.
לאחר המשחק, דייויס הגיע לחדר התקשורת יחד עם מנכ"ל המועדון גיא הראל, שם שוחח לראשונה עם התקשורת באריכות וענה על שאלות בנוגע לקבוצה. תחילה, הראל הציג את דייויס: "לפני חודשיים מייקל מונה ולכן הוא נמצא עכשיו בביקור קצר, הגיע בפעם הראשונה כבעלים, יש לנו את הכבוד לארח אותו פה במשחק וגם אירחנו אותו אתמול בלילה".
5 צפייה בגלריה
גיא הראל
גיא הראל
גיא הראל
(אורן בן חקון)
בפתח דבריו, דיוויס, שהיה מאוד נרגש מהתצוגה בפיס ארנה, אמר: "לצערי ביקור קצר מהרגיל", והוסיף: "אם הכל ילך כמו המשחק הזה, יהיה כיף אדיר. כל מי שהיה פה ראה משהו יוצא דופן. ראיתי את הכדורסל הטוב ביותר שראיתי בחיי בכל הרמות, תצוגה מדהימה של כישרון. העונה לא התחילה כמו שצריך אבל הקבוצה בריצה יוצאת דופן כעת, קודם כל מי שמנהל את הקבוצה ביום-יום עושה עבודה יוצאת דופן. אני רוצה שנהיה במקום הראשון לתמיד. בעזרת השם נמשיך להוביל את ירושלים למקומות הגבוהים ביותר".
דייויס נשאל על היחסים עם ההנהלה: "אנחנו לומדים מה שקורה, גיא אמור היה להגיע לניו יורק לפגוש אותי ואני לארץ, אבל אז המדינה נסגרה. זאת הפעם הראשונה מאז הקמת המדינה שישראל ננעלה. הרבה יהודים בארה"ב הרגישו תסכול עצום מכך. קשה לבנות יחסי עבודה דרך הוואטסאפ, סופסוף למדנו עכשיו והכרנו יותר טוב מהפגישות עכשיו ובניית העתיד ומה אנחנו יכולים לעשות כדי להתקדם הלאה".
5 צפייה בגלריה
וילי וורקמן מודה לקהל בירידה לחדרי ההלבשה
וילי וורקמן מודה לקהל בירידה לחדרי ההלבשה
וילי וורקמן מודה לקהל בירידה לחדרי ההלבשה
(רפי בן חקון)
על המטרות לעתיד אמר: "מאוד חשוב לחשוב בדיוק איך לבנות ארגון. המשאבים הם לא הדבר היחיד. אנחנו דלי משאבים נכון לעכשיו ואנחנו מצליחים עם תקציב נמוך הרבה יותר מהיריבה הגדולה שלנו (מכבי ת"א). אנחנו עובדים על שיטת הבעלות הטובה ביותר. זה לא בוב קראפט, יש הרבה אנשים פה. חומסקי מבין יותר במדיה בישראל משאלמד אי פעם, הוא נכס עצום לקבוצה וגם יעשה הכל למען הקבוצה, לא ראיתי כזה אוהד מלא תשוקה. יש לנו גיוון עצום בהנהלה, גם משחקני עבר. מנהלי הארגון צריכים את התמיכה כדי להצליח וגם המשאבים הכלכליים צריכים להשתמש בהם בחכמה".
דייויס על המצב עם הקורונה: “אנשים פוחדים להגיע. העובדה שיצרנו במשחק אווירה עם אנשים שפוחדים לצאת. כשיש קבוצת בעלות מגוונת, לכולם הרעיונות שלהם, מה הם החוזקות של כל אחד וכולם חושבים כיצד לחזק את המועדון. זה לוקסוס לחשוב על חיזוק המועדון ממצב טוב”.
5 צפייה בגלריה
מייקל דייויס  (רפי בן חקון)
מייקל דייויס  (רפי בן חקון)
מייקל דייויס (רפי בן חקון)
(משמאל)
דייויס נשאל כיצד מרחיבים את בסיס הקהל: "ירושלים היא מקום שלא כמו כל מקום אחר. יש אוהדים טבעיים שתומכים בנו בכל העולם. קודם איך נביא יותר אוהדים ליציעים, וגם מרחוק. כשיש משחקים כמו הפעם, חייבים להראות גם את 10 הדקות הראשונות, זה היה מהכדורסל הטוב בעותר שראיתי, שזה אומר שאנחנו מסוגלים לעשות את זה , אבל החיסרון הוא שכולם מצפים שנעשה את זה כל הזמן".
גיא הראל הוסיף בנושא הקהל: "אם היית רואה את התצוגה לפני שבועיים נגד מכבי ת”א, היו פי שלושה אוהדים. הדבר הראשון שאנחנו צריכים הוא להיפרד מקורונה. הארנה תחזור לשיאה מבחינת תפוסת הקהל אחרי הקורונה, הקבוצה חזקה, אנחנו גאים מאוד. יש מגבלות, אנחנו יודעים מה אנחנו צריכים לעשות".
5 צפייה בגלריה
גיא הראל
גיא הראל
גיא הראל
(אורן בן חקון)
מייקל נשאל גם על מצב השוק והצורך להגדיל את התקציב: "האמנות של בניית הארגון היא דרך שיחות חשובות, נצטרך לעשות שינויים, אבל תוך כדי מחשבה. יש לנו קבוצה מאוד מיוחדת ומגוונת, מאוד חשוב שכולם ילכו לאותו כיוון. חשוב שתהיה מנהיגות חזקה, כשכולם על אותו דף יותר פשוט לנהל דיונים. שחקנים רוצים להיות חלק מהמועדון, זה מועדון שונה מכל מועדון. אנחנו קבוצה ברמה עולמית. אנחנו מנהלים דיונים לגבי המשאבים שיתאימו לקבוצה לתפקד והיכולת שלה הייתה מוצלחת מאוד לאחרונה".
דייויס נשאל מה המטרה שלו לטווח הארוך וכמה זמן יישאר בקבוצה: “זה כיף אדיר, יש לי 4 ילדים בבית, אני מודה לאשתי שנותנת לנו לעבוד. אני מכיר ניהול מבתי כנסת. אנשים נשארים בראשות הנהלות כל עוד יש להם משהו טוב להציע. מאוד כיף להיות מעורב, אני לא מאמין בהנהלה לכל החיים. בארה"ב יש שושלת בעלות. בהפועל ירושלים הבעלות הייתה קואופרטיבית, מלמטה למעלה, וזה שונה. אני חושב שבחיים ארגוניים הרבה אנשים מנהלים, אבל זו לא דרך מהירה.
כל עוד אני מביא תרומה להנהלה אני צריך להישאר בראשותה. הרבה יותר כיף להיות שחקן קבוצתי, אני לא יודע קמצוץ ממה שגיא וההנהלה יודעים על המקצוענות. אני לא הייתי שחקן גדול. מאוד מרגש שיש לי את ההזדמנות לנהל, כל עוד אני תורם זה יימשך. יש לנו קבוצה נהדרת, הרבה מעבר למשאבים שלנו. הקבוצה מתעלה הרבה מעבר לציפיות. השחקנים מוכיחים את שווים. הדינמיות של קבוצת ספורט היא שהקבוצה נשארת חזקה. אין לי את הכישרון של גיא וחומסקי. אנחנו רוצים ללמוד ואיפה שאפשר נעזור. אני לא אבוא לשנות דברים שעובדים, זה יהיה מאוד שחצני מהצד שלי".