3 צפייה בגלריה
אראוחו ביום שישי ואתמול
אראוחו ביום שישי ואתמול
אראוחו ביום שישי ואתמול
(אינסטגרם, רויטרס)
נקודת המפנה? בפעם הראשונה מזה הרבה זמן, ברצלונה היוותה אתמול (רביעי) יריבה שווה ברמתה לריאל מדריד ואולי אף מעבר לכך, אך הפסידה לבסוף 3:2 בחצי גמר הסופרקופה אחרי הארכה ובעצם נוצחה בפעם החמישית ברציפות מול היריבה המושבעת. למעשה, המאמן האחרון של הבלאוגרנה שהצליח לנצח קלאסיקו היה ארנסטו ואלוורדה עם 0:1 במרץ 2019 והוא פוטר, אגב, בדיוק היום לפני שנתיים.
למרות זאת, בקטלוניה שואבים עידוד מהיכולת אחרי שמספר שחקנים חזרו, צ'אבי הימר על התקפה ובארסה כמעט חזרה מפיגור בפעם השלישית לקראת סוף ההארכה. פראן טורס ערך בכורה וגם גאבי, פדרי (קורונה), פרנקי דה יונג, אנסו פאטי (פציעות) ורונאלד אראוחו (ניתוח) חזרו וגם בתקשורת הקטלונית שאבו עידוד מהיכולת. "בארסה חזרה", כתבו בעיתון 'ספורט', ב'מונדו דפורטיבו' הוסיפו: "הדחה עם כבוד" וב'ארה' נכתב: "למדריד יש את בנזמה, אבל לבארסה יש עתיד מלא בצעירים".
ואכן, החל מהמחצית השנייה צ'אבי שיחק עם פדרי, ממפיס דפאיי, אוסמן דמבלה, פאטי ועבדה שלחצו על ריאל והוכיחו קצת מהפוטנציאל של בארסה, שם ממשיכים בניסיונות לחזק את הסגל. הנשיא ז'ואן לאפורטה שנראה משוחח עם צ'אבי בסיום וירד לחדר ההלבשה להודות לשחקנים, אמר עוד לפני המשחק כשנשאל על אלבארו מוראטה: "אנחנו מנסים לחזק את הקבוצה ויש כמה אפשרויות".
פדרי אמר בסיום: "השחקנים הצעירים דוחפים קדימה עם הוותיקים ותהיה לנו קבוצה גדולה. מעכשיו נשתפר". בקטלוניה שיבחו גם את אראוחו שביום שישי עוד נותח עם שברים בשני אצבעות ביד והיה אמור להיעדר מספר שבועות, אבל חזר תוך חמישה ימים והיה נחוש לשחק.
"היורש של מיגלי ופויול", נכתב ב'מונדו דפורטיבו' תוך כדי שהם מזכירים את שני הסמלים הגדולים בהיסטוריה של בארסה בזכות ההקרבה שלהם: מיגלי שיחק בגמר גביע המחזיקות ב-1979 מול פורטונה דיסלדורף עם שבר בעצם הבריח ופויול זכור כמי ששיחק עם מסיכה על פניו עקב שבר בעצם הלחי, בה, אגב, השתמש בהמשך גם ליאו מסי כששיחק במחלקת הנוער. אראוחו עצמו אמר: “העתיד של בארסה מדהים, דמיינו את כל הצעירים האלה עם 60-70 משחקים בליגה הראשונה”.
ומה חדש בגזרת דמבלה? לא הרבה. הצרפתי עדיין לא קיבל את הצעת בארסה לחוזה חדש כשהנוכחי מסתיים בקיץ. בסיום, המנהל הספורטיבי, מתאו אלמאן, נשאל על כך ואמר: "הוא יודע מה המועדון רוצה, יש לו הצעה ופיתרון חייב להימצא במהירות, אני מקווה שהוא יישאר".
3 צפייה בגלריה
יישאר או יעזוב? דמבלה
יישאר או יעזוב? דמבלה
יישאר או יעזוב? דמבלה
(רויטרס)

צ’אבי: שום דבר לא קרה

“אני עצוב”, כך, בפשטות הגדיר צ’אבי את תחושותיו בסיום, “כשאני רואה את 20 הדקות הראשונות אני חושב ששיחקנו בצורה מסובכת, אבל בהמשך היינו טובים יותר והמשחק היה בידיים שלנו. אני חושב שאנחנו הולכים בנתיב הנכון. אנחנו אומרים שלום לתואר אבל שום דבר לא קרה”.
ג’רארד פיקה המתוסכל אמר: “התחרינו טוב, היה משחק מבדר לאוהדים והראינו שאנחנו קרובים ברמה. כואב להפסיד נגד מדריד, אבל היינו טובים ולקחנו הרבה סיכונים. אם נמשיך לשחק ככה נוכל להתחרות שוב על תארים. הם ניצחו במשחק הזה בזכות ההתקפות המתפרצות”.
הבלם הוסיף: “לא ציפינו לתוצאה הזאת, אבל אנחנו עוזבים בראש מורם. היו לנו מספר חיסורים והצגנו רמה מאוד גבוהה. הם הגיעו לרחבה שלנו עם הרבה שחקנים וכבשו, קל לדבר אחרי שהמשחק הסתיים – אבל הראינו שיש לנו את היכולת להתחרות מול ריאל מדריד”.
3 צפייה בגלריה
ג'רארד פיקה
ג'רארד פיקה
ג'רארד פיקה
(רויטרס)