3 צפייה בגלריה
ברק בכר והמצלמה
ברק בכר והמצלמה
ברק בכר והמצלמה
(עמרי שטיין)
מחלקת הסקאוטינג והאנליזה של מכבי חיפה משתמשת במגוון רחב של טכנולוגיות, בכדי לייעל את תהליך הסקאוטינג, להתכונן טקטית ליריבות ולשפר את ביצועי השחקנים לפני ותוך כדי משחק. מדובר בתחום בו מאמין מאוד המאמן ברק בכר ומקדם זאת יחד עם המנהל הספורטיבי גל אלברמן והמנכ"ל אסף בן דב.
אחת הטכנולוגיות היא מצלמה שהותקנה בתחילת העונה: מערכת מעקב אופטי ובינה מלאכותית. בפועל - סט מצלמות חכם שהותקן בתחילת העונה בגג של אצטדיון סמי עופר.
3 צפייה בגלריה
המצלמה בסמי עופר
המצלמה בסמי עופר
המצלמה בסמי עופר
(מערכת ONE)
באמצעות צילום המשחק ועיבודו, הצוות מקבל דאטה מתקדם אודות ביצועי השחקנים – דאטה פיזיולוגי של שתי הקבוצות ודאטה טקטי מתקדם אשר תורם רבות לניתוח הביצועים של שתי הקבוצות של המגרש. המערכת הזו מנפיקה לקבוצה נתונים כמו מהירות השחקן, מיקומו, כמות ספרינטים וכו', כאילו שמו במכבי חיפה על שחקני היריבה מערכת GPS והנתונים עוברים לאנשי הקבוצה.
באמצעות המערכת המשחק מתועד בצילום טקטי רחב ולאחריו הווידאו עובר במערכת עיבוד התמונה ומערכת הבינה המלאכותית. באמצעות מספר מזהים עיקריים שעיקרם הוא מספר השחקן על גב החולצה, המערכת יודעת להבדיל בין השחקנים, השופטים והכדור ולספק לצוות דאטה חשוב מאוד תוך כדי משחק. כך, המחלקה עוקבת אחר ביצועי השחקנים במשחק, עוזרת לצוות המקצועי להתכונן טקטית למשחק הבא ועוקבת אחר השחקנים בליגה למטרות רכש וכו'.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה
שחקני מכבי חיפה
שחקני מכבי חיפה
(רדאד ג'בארה)
בצורה כזו, במכבי חיפה אוספים דאטה על כל שחקני הליגה עם דגש על שחקנים שבקבוצה סימנו כרכש. כמו כן, במהלך המשחק הצוות המקצועי, עפ"י הנתונים שמקבל, יודע מי משחקני היריבה התעייף, מי עומד לקרוס, מי יש לו עדיין כוח רב, ויודעים על ידי כך לתת דגשים מקצועיים, לשנות מערכים, או ביצוע החילופים וכו'.
אדם דיויד, ראש מערך האנליטיקה במכבי חיפה, אמר: “ברק מאמין גדול בהכנות קפדניות, שימוש בטכנולוגיה מתקדמת וירידה לפרטים, המחלקה כל הזמן מתפתחת תחתיו ומוצאת איך להביא לו יותר ערך כדי להבין סיטואציות יותר לעומק מזוויות שונות, לקבל החלטות מושכלות ולייצר יתרון תחרותי”.