2 צפייה בגלריה
צ'ופו מוטינג ואבובקאר חוגגים
צ'ופו מוטינג ואבובקאר חוגגים
צ'ופו מוטינג ואבובקאר חוגגים
(רויטרס)
המחזור השני בשלב הבתים של אליפות אפריקה יצא הערב (חמישי) לדרך עם חגיגה גדולה – אחרי שכל המשחקים עד כה בטורניר הוכרעו על חודו של שער, הגיעה הנבחרת המארחת, קמרון, ועם תצוגת כדורגל נפלאה ו-1:4 מרשים על אתיופיה, הפכה לנבחרת הראשונה שמבטיחה את מקומה בשמינית הגמר.
וזה לא היה קל כמו שהתוצאה מראה. אתיופיה, שכל שחקניה ב-11 מגיעים מהליגה המקומית במדינה, שיחקה ללא רגשי נחיתות, הראתה איכותיות טכניות ואתלטיות לא רעות בכלל וגם הצליחה להדהים את הקהל הביתי כבר אחרי ארבע דקות, כשדוואה אוטסה סיים מתפרצת נהדרת בבעיטה שטוחה פנימה.
2 צפייה בגלריה
שחקני קמרון חוגגים
שחקני קמרון חוגגים
שחקני קמרון חוגגים
(רויטרס)
אלא שכאן פחות או יותר זה נגמר עבור אתיופיה. ארבע דקות בלבד החזיק מעמד היתרון לפני שחלוצה של ליון, קארל טוקו אקמבי קבע שוויון בנגיחה. קמרון הגבירה את הלחץ ובמחצית השנייה נהנתה מצמד של הכוכב הכי גדול שלה, חלוצה לשעבר של פורטו וינסנט אבובקאר, שסגר עניין עם שני כיבושים בתוך שתי דקות (53 ו-55). עד לסיום גם טוקו אקמבי השלים צמד עם מבצע אישי יפה ונתן לקמרונים ניצחון שני וכאמור, את המקום בשלב הבא, ככל הנראה מהמקום הראשון בבית. אתיופיה מנגד במקום האחרון בבית ללא נקודות.

קייפ ורדה – בורקינה פאסו 1:0

במשחק נוסף באותו הבית, אחרי ה-2:1 לקמרון במחזור הראשון, בורקינה פאסו רשמה את הניצחון הראשון שלה וטיפסה למקום השני בבית על חשבון היריבה, כשלשתיים שלוש נקודות. חסן באנדה, שחקנה של איסטרה הקרואטית, כבש את שער הניצחון בדקה ה-39.