1 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ' בשדה התעופה
נובאק ג'וקוביץ' בשדה התעופה
נובאק ג'וקוביץ' בשדה התעופה
(רויטרס)
גם אחרי שאליפות אוסטרליה החלה בלעדיו, נובאק ג'וקוביץ' בכותרות. והפעם על הפרק: הרולאן גארוס. אם המדורג מספר 1 חשב שפרשת הגירוש מאוסטרליה מאחוריו, בצרפת העבירו מסר שמשמעותו שאם לא יתחסן, הוא לא יוכל ליטול חלק בראנד סלאם הבא.
יש לציין שממשלת צרפת הודיעו לפני כמעט שבועיים כי ג’וקוביץ’ יוכל לשחק ברולאן גארוס גם אם לא יתחסן – בתנאי שיציג את המסמכים הדרושים כמובן – אך היא שינתה את דעתה והבהירה כי כל המשתתפים בטורניר יצטרכו לעבור לפני כן חיסון נגד נגיף הקורונה.
בינתיים, רפאל נדאל ניצח הבוקר (שני) 1:6, 4:6 ו-2:6 את מרקוס גירון האמריקאי בסיבוב הראשון של אליפות אוסטרליה ולאחר מכן , הוא התייצב לענות לשאלות העיתונאים, שעסקו כמובן בג'וקוביץ'.
"האם הוא היה צריך לשחק באליפות אוסטרליה? אני לא יודע, אבל כבר מתחיל להימאס לי מזה", אמר נדאל, "לעולם לא היה נגד הצדק. מבחינת הספורט, הדבר הטוב ביותר הוא שהטובים ביותר ישחקו בטורנירים. אם ג'וקוביץ' היה משחק, זה היה טוב יותר לכולם ואני לא יכול להוסיף כי המצב ברור".
נדאל שזכייה שלו בטורניר תאפשר לו לעקוף את ג'וקוביץ' ורוג'ר פדרר במספר הגראנד סלאמים, אמר: "תמיד כיבדתי את היריבים שלי, כך החיים קלים יותר ואתה שמח יותר, ועם נובאק זה היה אותו דבר. אני מאחל לו את הטוב ביותר, הסיטואציה הזו הסתבכה והוא לא היחיד שטעה. הייתי רוצה שהוא ישחק".
נדאל שחזר לשחק בשבועות האחרונים אחרי היעדרות של ארבעה חודשים עקב פציעה, אמר על הניצחון: "טוב להתחיל ככה ואני לא יכול להתלונן. הקאמבק? ככל שאתה מתבגר זה קשה יותר. הברך הייתה במצב טוב, אבל הרגל לא - סבלתי מזה כל הקריירה".