2 צפייה בגלריה
הדיווח בעיתון 'אל מונדו' מהיום
הדיווח בעיתון 'אל מונדו' מהיום
הדיווח בעיתון 'אל מונדו' מהיום
(צילום מסך)
בתחילת חודש אוקטובר 2017 נראו מחזות לא שגרתיים בקאמפ נואו: הרבה לפני נגיף קורונה, ברצלונה שיחקה מול יציעים ריקים - מיוזמתה - וניצחה 0:3 את לאס פלמאס משערים של ליאו מסי (צמד) וסרחיו בוסקטס, וזאת בעקבות מהומות ענק בעיר באותו יום עקב משאל לעצמאות קטלוניה. כעת מתפרסמים פרטים חדשים מאחורי הקלעים, אליהם נקשרים המנהיגים הקטלונים, בארסה עצמה ואפילו ישראל.
בעיתון 'אל מונדו' נחשף היום (שלישי) כי מנהיגים קטלונים הפעילו לחצים על בארסה עוד לפני המשאל כדי להשיג מימון למטרת פעילות האירגון שפועל לקבלת עצמאות, וזאת באמצעות תשלום על עובדים וחברות בחוזים פיקטיביים - חלקן מישראל.
לפי הפרסום, הדרישה הועברה לנשיא בארסה בזמנו, ז'וזפ מריה ברתומאו, בשמו של קרלס פוג'דמון, נשיא הג'נרליטט (הממשלה הקטלונית), אך ברתומאו סירב. בין היתר ביקשו ממנו לממן 2.6 מיליון אירו שיועדו לשחרורו של ארתור מאס (בעבר אף הוא נשיא הג'נרליטט) בערבות אחרי שממשלתו ערכה משאל עם שהוביל לכתב אישום נגדו.
2 צפייה בגלריה
לא הסכים. ברתומאו
לא הסכים. ברתומאו
לא הסכים. ברתומאו
(רויטרס)
כאמור, חלק מהחברות שהמנהיגים הקטלונים ביקשו, כיביכול, מבארסה להעסיק, היו ישראליות כשמדובר בחברות בתחום הביטחון והתוכנה. העניין, כך לפי הדיווח, מעלה סימני שאלה בדבר הקשר שבין המנהיגים תומכי העצמאות לגורמים בישראל כשידוע כי בעבר היו קשרים טובים בין הצדדים. מאס עצמו אף ביקר בארץ ב-2013 ואמר כי ישראל היא מודל לחיקוי.