4 צפייה בגלריה
בוגדן פלאניץ' ודרור שמשון
בוגדן פלאניץ' ודרור שמשון
בוגדן פלאניץ' ודרור שמשון
(אסי ממן)
בית הדין של ההתאחדות לכדורגל היה גם היום (רביעי) עמוס, כשאחת מהכוכבות המרכזיות היא מכבי חיפה, שללא קשר לדין על אירועי המשחק בטרנר מול הפועל באר שבע, הגיעה לבית הדין כשהבלם שלה, בוגדן פלאניץ’, נתן את גרסתו למה שקרה בסיום ה-1:1 מול הפועל ירושלים. בסופו של דבר, ספג הסרבי הרחקה המשחק אחד והוא לא יעמוד לרשות ברק בכר מול מכבי נתניה. בנוסף, מכבי חיפה ספגה קנס של 5,000 ש”ח בגין השלכת כוס ובקבוק לדשא.
פלאניץ’ עמד לדין בסעיף של התנהגות בלתי הולמת. כזכור, השופט ניב שטייף ציין בדו”ח שהשחקן התפרץ לעברו ונבלם על ידי אנשי צוות בחיפה בסיום המשחק. פלאניץ’ עצמו טען: “עם השריקה לסיום ביקשתי לשאול את השופט מדוע לא עצר את המשחק בזמן ששכבתי על הדשא לאחר שספגתי מכה בראש שגרמה לי להתעלפות. אחרי שחשתי שהשופט ענה לי בביטול כשאמר לי ‘לך לחדר'".
בהחלטת השופט גיורא לנדאו בבית הדין, נכתב: “אין ספור פעמים נאמר כי אין מקום וכמובן אין תועלת בפניה לשופט המשחק עם סיומו. הנאשם בחר לעשות כן ושיחה שהחלה בצורה רגועה יחסית הפכה לאירוע בו הוא איבד את שלוותו ונציגי המועדון נאלצו לחסום אותו בגופם. שופט המשחק אינו מפרט את הדברים שנאמרו על ידי השחקן ואף בחר שלא להוציא לשחקן כרטיס צהוב או אדום ועל כן אני מקבל את דברי השחקן שלא קילל או עשה שימוש בשפה בוטה כנגד השופט. בנסיבות אלה אני מרשיע את השחקן ולאור עברו הנקי והאופי המינורי של האירוע גוזר עליו עונש הרחקה למשחק אחד. אני תקווה שתופעה זו של פניה לשופטים בסיום המשחק תבוא לסיומה בקרוב”.
4 צפייה בגלריה
בוגדן פלאניץ'  (מערכת ONE)
בוגדן פלאניץ'  (מערכת ONE)
בוגדן פלאניץ' (מערכת ONE)
(תומר חבז)
מכבי חיפה הגיבה: “תמהים אנו על החלטת בית הדין מהערב. לאחר שהוחלט על ידי השופט שלא להרחיק את השחקן, נכון היה שבית הדין יבחר בענישה אינדיבידואלית ולא בהרחקת השחקן ובפגיעה מקצועית בקבוצה. ניתן היה, לתפיסתנו, להסתפק בקנס כספי ואזהרה לשחקן, בנסיבות מקרה זה”.

מהלך הדיון

פלאניץ׳ פתח ואמר: “אחרי המשחק לא רצתי לשופט, עמדתי מולו ודיברתי בנוחות. אמרתי לו שהוא לא עצר את המשחק למרות שנפגעתי בראשי. כמו שרואים בווידאו, דיברתי איתו בצורה נוחה, עם כבוד. הוא התחיל לצעוק עליי באנגלית ללא סיבה ואז עבר לעברית. אמרתי לו: ‘מה אתה אומר?’ כי לא הבנתי מה הוא אומר בעברית. הוא צעק עליי. פה זה הסתיים. גיל אופק אמר לי להירגע ואמרתי לו אין בעיה. הלכתי להודות לאוהדים ובכך זה הסתיים. אם היה משהו חמור, הוא היה נותן לי אדום”.
פלאניץ’ המשיך: “רציתי שהשופט יהיה פה, הוא היה יכול לאשר את מה שאמרתי. אבל אני לא יודע את החוקים. זו הפעם הראשונה שלי פה ואני מקווה לא להיות פה יותר”.
הדיין, עו”ד גיורא לנדאו: בכל הניסיון שלך בכדורגל, ראית פעם שהחלטה של שופט תשתנה בעקבות מה שאומרים לו?”.
פלאניץ: “לא, אבל ניהלתי איתו שיחה רגילה, דיברתי ברוגע. למה תמיד מבינים רק את השופטים ולא את השחקנים?”.
4 צפייה בגלריה
גיורא לנדאו  (מערכת ONE)
גיורא לנדאו  (מערכת ONE)
גיורא לנדאו (מערכת ONE)
(תומר חבז)
לנדאו: “אף אחד לא שינה החלטת שופט אחרי משחקים. להיות שחקן זר במדינה אחרת, אז הזרקורים עליך. זה לא טוב לאף אחד. בוא נעשה עסק שזו הפעם האחרונה שלך פה”.
פלאניץ: “אין בעיה”.
מנהל הקבוצה, גיל אופק אמר: “הכנו כמה סרטונים של שחקנים שלא היו מרוצים מהחלטת שופט. השופט בחר לשלוף צהוב ולסיים את הסאגה, ללא הזמנה לבית הדין. אני לא מעביר ביקורת על השופט, אבל זו השורה התחתונה. ההתנהגות של השחקן אינה מקובלת על המועדון, אבל צריך גם להתחשב באדרנלין. השחקן לא בא למחות”.
4 צפייה בגלריה
גיל אופק
גיל אופק
גיל אופק
(אסי ממן)
לנדאו: “אחרי 90 דקות של מאמץ, מצד שני הצדדים. לכולם יש אדרנלין והשיחה מיותרת לחלוטין. אני לא יודע מה איכות האנגלית של השופט ולדברים האלה יש דינמיקה רעה אני בדרך כלל”.
אופק: “הדו”ח מהווה ראייה מכרעת ורשום שאין קללות”.
לנדאו: “הדברים שנאמרו בדו”ח אלו דברים שקרו. הזזת אותו הצידה”.
אופק: “אני לא חושב שאם לא הייתי מזיז אותו אז היה קורה איזשהו משהו”.