2 צפייה בגלריה
שגיא מוקי. לא יתחרה?
שגיא מוקי. לא יתחרה?
שגיא מוקי. לא יתחרה?
(רויטרס)
בגלל התחלואה של מגפת הקורונה, אליפות העולם בג’ודו שאמורה הייתה להתקיים השנה בחודש אוגוסט זזה לחודש אוקטובר - ומבחינת הישראלים המועד החדש שנקבע בעייתי משום שחלקם לא יוכלו להשתתף בתחרות היוקרתית בגלל יום הכיפורים.
לאחר השינוי, אליפות העולם בג’ודו אמורה להתקיים בטשקנט שבאוזבקיסטן בין התאריכים 2-9 באוקטובר. יומיים מהתחרות נופלים על יום הכיפורים, שהשנה יחול ב-4 וב-5 באוקטובר. המשמעות היא, כי חלק מהג’ודאים הישראלים לא יוכלו להתחרות.
לפי ההערכות, באותם ימים אמורים להתחרות הג’ודאים מהמשקלים של עד 57 ק”ג ועד 63 ק”ג לנשים כמו גם המשקלים של עד 73 ק”ג ועד 81 ק”ג לגברים. אם זה אכן יהיה כך, זה אומר שנציגים ישראלים כמו תמנע נלסון לוי, שגיא מוקי וטוהר בוטבול לא יוכלו להשתתף בתחרות.
יו”ר איגוד הג’ודו משה פונטי מכיר את הנושא ואמר: “יש בעיה עם אליפות העולם הקרובה, נטפל בזה מול איגוד הג’ודו העולמי”. בעבר, אגב, פונטי הצליח לטפל במקרים דומים ובזכות קשריו עם יו”ר האיגוד העולמי מריוס ויזר הוא גרם לשינוי מועד התחרות. לא מן הנמנע שזה מה שיקרה גם הפעם.
2 צפייה בגלריה
משה פונטי
משה פונטי
משה פונטי
(חגי מיכאלי)
בתוך כך, ישנה בעיה אחרת שצצה בג’ודו העולמי. הצרפתים לא מאפשרים לג’ודאים ממזרח אירופה שהתחסנו בספוטניק להשתתף בגראנד סלאם פאריס שיתקיים בתחילת פברואר משום שהם לא מכירים בחיסון. בעקבות זאת, ייתכן כי תהיה היענות גבוהה מצידם לגראנד סלאם תל אביב שיתקיים בעוד כחודש בישראל. לפי ההערכות כ-300 ג’ודאים יגיעו ארצה השנה לתחרות שתתקיים בתנאי בועה.