5 צפייה בגלריה
אצטדיון סמי עופר
אצטדיון סמי עופר
אצטדיון סמי עופר
(עמית מצפה)
עשרות מגרשי כדורגל חדשים, הקמת אולמות התעמלות, מתקני BMX, שדרוג של מתקני אימון לאתלטיקה ופרויקטים גם עבור החברה הערבית - תוכנית המתקנים החדשה שמתכנן משרד התרבות והספורט נחשפת במלואה והיא צפויה להביא להשקעה כוללת של 2.9 מיליארד שקל עד לשנת 2030.
המשרד פרסם להערות ציבור את תוכנית המתקנים העתידית שלו, כאשר הפעם מי שיוביל אותה יהיה האגף החדש שהוקם בתוך המשרד, מתוך כוונה להוציא לפועל את כל התוכנית בשנים הקרובות ולנצל את התקציבים שהמדינה תעמיד לטובת הפרויקטים הללו במלואם. זה יהיה האתגר המשמעותי של שר התרבות והספורט חילי טרופר, שרוצה לפתח את התשתיות במדינה ולהוביל לשינוי אמיתי בשטח, אחרי שהתוכניות הקודמות לא יושמו עד הסוף.
על פי תוכנית המתקנים החדשה, המדינה מתכוונת להשקיע תקציבים רבים בכדורגל הישראלי, בסכום כולל של כמעט 338 מיליון שקל. על פי התכנון, יוקמו 5 אצטדיונים קטנים ובינוניים עם יציעים של עד 2,500 ועד 8,000 מקומות ישיבה, בעיקר עבור החברה הערבית, בסכום כולל של 108.6 מיליון שקל. חוץ מזה, המדינה תקים 15 מגרשי כדורגל בודדים בעלות של 61.7 מיליון שקל, ייבנו 8 קומפלקסים ברחבי הארץ שבכל אחד מהם יהיו שלושה-שישה מגרשים בעלות כוללת של 150 מיליון שקל, ייבנו שלושה מרכזי מצוינות חדשים לכדורגל הישראלי שכל אחד מהם יכיל מבנה עם שני מגרשים (אחד מהמרכזים הללו יהיה מיועד לחברה הערבית), ואף יהיה שדרוג של 25 מגרשי כדורגל שיוקמו בהם עמודי תאורה בזכות 17.5 מיליון שקל שהמדינה תעמיד לצורך כך.
5 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
חילי טרופר
(איציק בלניצקי)
עבור ענפי הכדור האחרים, המשרד צפוי להקים בעשור הקרוב 4 היכלי ספורט בינלאומיים של 3,000 עד 5,000 מקומות ישיבה ברחבי הארץ בהשקעה של 140 מיליון שקל. כמו כן, המדינה תקים עוד לא פחות מ-120 אולמות חדשים, גדולים ובינוניים, ב-491.6 מיליון שקל. לחברה הערבית יוקם גם היכל קטן נוסף של עד 2,500 מקומות ישיבה ב-20 מיליון שקל.
גם ענפי הספורט האחרים ייהנו מתוכנית המתקנים החדשה. על פי התכנון, בשנים הקרובות המדינה מתכוונת להקים 5 מרכזים אזוריים רב-תכליתיים עבור הספורט ההישגי בסכום של 350 מיליון שקל, כאשר אחד מהם יהיה לחברה הערבית.
5 צפייה בגלריה
האולם בחדרה
האולם בחדרה
האולם בחדרה
(צילום: שלום סניור ענסי)
אחרי מדליות הזהב של לינוי אשרם וארטיום דולגופיאט, המדינה תשדרג ותשפץ 25 אולמות להתעמלות מכשירים ולהתעמלות אומנותית, על פי בחירת האיגוד, בסכום שמוערך ב-28.2 מיליון שקל. כמו כן, יוקמו לטובת הענף עוד 5 אוהלי ענק לאימונים, כמו זה שהוקם במכון וינגייט, בסכום של 35 מיליון שקל. בסך הכל, המדינה תעמיד 63 מיליון שקל לטובת ההתעמלות הישראלית שצפויה לגדול ולהתרחב.
גם האתלטיקה הישראלית תזכה לראות שינוי משמעותי בשטח. בשנים הקרובות אמור להתבצע שיפוץ של 4 אצטדיוני אתלטיקה ב-14.2 מיליון שקל וגם יוקמו 15 מתקני אימון לנוער בסכום של 39.2 מיליון שקל.
5 צפייה בגלריה
האוהל ההתעמלות
האוהל ההתעמלות
האוהל ההתעמלות
(חגי מיכאלי)
בתוכנית המתקנים החדשה ישנה בשורה אפילו לאיגודי השחייה והכדורמים, שיזכו לחנוך בשנים הקרובות 10 בריכות שחייה חדשות של 25 מטר ועוד 2 בריכות חדשות של 25X33 מטר, בנוסף לעשר בריכות קיימות שיזכו לשיפוץ בהתאם למיפוי שעשו באיגודים הללו.
המדינה מעוניינת להקים לאיגוד השייט "בית לאומי", בדיוק כפי שנעשה עם איגודים מסוימים במכון וינגייט, ולצורך כך הוקצה סכום של 8.4 מיליון שקל. סביר להניח כי זה לא יהיה במכון וינגייט אלא באחד מהמתקנים הקיימים על רצועת החוף של ישראל. בנוסף, צפויים לעבור עוד 1.5 מיליון שקל לענף השייט לטובת הצטיידות חד פעמית של הנבחרות בגלשני IQ פיול, לאחר שהענף החליף את הדגם האולימפי ונפרד מה-RSX לאחרונה. עוד 3 מיליון שקל אמורים על הנייר לעבור להצטיידות דומה ברמת המועדונים.
5 צפייה בגלריה
דגם הפויל בגלישת רוח
דגם הפויל בגלישת רוח
דגם הפויל בגלישת רוח
(שחר גרוס)
איגוד האופניים יזכה לגזור כמה סרטים בעשור הקרוב. המדינה מעוניינת להקים עבורו מתקן הישגי למרוצי BMX ב-5 מיליון שקל, לצד עוד 3 מתקנים תחרותיים של מירוצי BMX ב-7.4 מיליון שקל ועוד 3 מתקנים לתחרויות פריסטייל BMX בסכום דומה. עבור הספורט המוטורי צפוי להיות תקציב של 76 מיליון שקל לטובת הקמת ושיפוץ של 12 מתקנים ומסלולים שונים, כאשר אחד מהם יהיה עבור החברה הערבית.
מלבד זאת, משרד התרבות והספורט הבהיר כי בכוונתו להקצות כ-351.3 מיליון שקל לטובת שדרוגים ושיפוצים כלליים של מתקני ספורט שונים ברחבי הארץ, עוד 68 שקלים יופנו להצטיידות, ו-52 מיליון שקל נוספים שוריינו לשיפוץ והצטיידות עבור המתקנים שיארחו אירועים בינלאומיים בלבד.
המשרד מתכוון לדאוג גם למתקנים של ספורט בקהילה, עם 700 מתקנים קהילתיים חדשים בעלות של 521 מיליון שקל. המשרד ינגיש עוד 150 מתקני כושר לקהילה בתקציב של 4.5 מיליון שקל. עבור 15 מתקנים שיוקמו או ישופצו לטובת בעלי מוגבלויות ובעלי צרכים מיוחדים המדינה הקציבה 60 מיליון שקל. כמו כן, מכון וינגייט יקבל 71.5 מיליון שקל לשדרוג התשתיות במקום.