4 צפייה בגלריה
לינוי אשרם ורז קינסטליך
לינוי אשרם ורז קינסטליך
לינוי אשרם ורז קינסטליך
(מערכת ONE)
כ-150 מאמנים ומאמנות השתתפו היום (שישי) בהשתלמות מקצועית בתורת האימון שנערכה בקורסי מאמנים מקצועיים של המכללה האקדמית בוינגייט. בהשתלמות שנערכה בזום העבירו הרצאות הספורטאיות האולימפיות, לינוי אשרם וניקול זליקמן, רגב פנאן, ראש התחום הפיזיולוגי של מכבי ת"א בכדורסל, צביקה שרף, מאמן הכדורסל המעוטר שמשמש כיום כמנהל קורס מקצועי של מאמני כדורסל במכללה האקדמית בוינגייט ומאמנים מובילים אחרים. ההשתלמות נערכה כחלק מהמגמה של המכללה לקדם ולהעשיר את המאמנים והמאמנות בישראל.
לינוי אשרם, האלופה האולימפית שלומדת תואר ראשון בחינוך גופני במכללה האקדמית בוינגייט, פתחה את יום ההרצאות ואמרה למאמנים ולמאמנות: “כשהייתי ילדה קטנה הייתי ילדה מאוד פעילה והייתי זקוקה לפעילות ספורטיבית. התחלתי בג'ודו ועברתי לכדורסל. כשנכנסתי לאולם ההתעמלות אמרתי לאמא שלי שפה אני רוצה להיות. בכל פעם שעליתי למשטח באולם התחרות העיניים שלי בהקו. אני רק רוצה להציע לכם, שלא משנה איזה מכשול עומד בפניכם, אם תאמינו בעצמכם, אז אתם פשוט תצליחו להגיע. השמיים הם לא הגבול, אפשר לעבור אותם”.
4 צפייה בגלריה
לינוי אשרם
לינוי אשרם
לינוי אשרם
(רויטרס)
ניקול זליקמן, הספורטאית האולימפית, שלומדת במכללה האקדמית בוינגייט בקורס מאמני התעמלות אומנותית, חיזקה את מה שחברתה הטובה לנבחרת אמרה והוסיפה: “אם היו אומרים לי לתת עצה לעצמי 'של העבר', הייתי אומרת: הדרך שלך לא תהיה קלה, אבל שווה להתאמץ, כי הסוף שווה את זה. אם יש לכם ילדים שאתם מאמנים, אז חשוב מאוד שתגידו להם שאתם איתם ושאתם מאמינים בהם כי זה יעשה פלאים למתאמנים שלכם. בנוסף לזה, הגעתי לתובנה חשובה נוספת – לא משנה אם אשיג תוצאה או לא בתחרות כלשהי, תמיד אשאר בן אדם בזכות מי שאני. הלוואי והייתי מבינה אותה בתחילת הדרך שלי”.
לאחר ההרצאה של אשרם וזליקמן, הציג רגב פנאן, ראש התחום הפיזיולוגי במכבי ת"א בכדורסל: “מכבי מבחינתי זה אחד המקומות היחידים שהתרבות הישראלית של “יהיה בסדר” לא קיימת בו. במכבי אין רגע אחד שבו אפשר לנוח וצריך להתמודד עם עומסים כל הזמן. בגלל עומס המשחקים במכבי אין לנו המון זמן להתאמן. אנחנו כמערכת הפכנו למערכת שעושה הרבה יותר עבודת התאוששות ושיקום שחקנים אחרי משחק. בגלל העומס הרב אצלנו, כשאתה מסיים יום עבודה, אתה מרגיש שיצאת משדה קרב. בקבוצה אחרת, אתה יכול להרגיש שהכל על מי מנוחות”.
4 צפייה בגלריה
רגב פנאן
רגב פנאן
רגב פנאן
(איציק בלניצקי)
את חלק ההרצאות הראשון בהשתלמות חתם מאמן הכדורסל צביקה שרף, שמנהל היום קורס מקצועי של מאמני כדורסל במכללה האקדמית בוינגייט: “מאמן זה מקצוע שאתה צריך להקדיש לו את כל החיים והלב שלך. להיות טוטאלי, ללמוד מכל מקום שאפשר וכל הזמן להתקדם. למאמנים צעירים אני אומר, תחלמו את החלום! הציגו לעצמכם את המטרות הכי גבוהות שיש. בדיוק כפי שניקול ולינוי הציבו לעצמן מטרות כדי להגיע לאן שהגיעו. מאמן צריך לחשוב כל הזמן מה הוא יכול לעשות כדי להשתפר. אומרים עליי שאני לא יודע לשמוח אחרי ניצחונות. זה לא נכון כי שתי דקות אחרי המשחק אתה כבר צריך לחשוב על המשחק הבא”.
ד"ר איציק בן מלך, מנהל היחידה למתודיקה ולרפואה בספורט במכללה האקדמית בוינגייט, שניהל את ההשתלמות, סיכם: “לינוי וניקול הן המודל האולטימטיבי לספורטאיות בישראל. ההישגים שלהן והיכולת שלהן להתגבר על הקשיים העצומים שעמדו בדרכן בדרך לתוצאות, מעוררים השראה רבה בקרב ספורטאים וספורטאיות. בנוסף למאמנים ומאמנות מובילים מהארץ ומהעולם, אני שמח שספורטאיות כמו לינוי וניקול הגיעו כדי להרצות לחניכים בקורסי המאמנים שלנו במכללה. המאמנים והמאמנות שהגיעו להרצאה היום קיבלו שיעור מרתק מספורטאיות ומאמנים בטופ הישראלי והעולמי”.
4 צפייה בגלריה
צביקה שרף
צביקה שרף
צביקה שרף
(חגי מיכאלי)