2 צפייה בגלריה
אלכסנדר זברב וגאל מונפיס
אלכסנדר זברב וגאל מונפיס
אלכסנדר זברב וגאל מונפיס
(רויטרס)
עוד יום של משחקים גדולים הסתיים באוסטרליה, כשארבעה טניסאים הבטיחו כבר את מקומם ברבע הגמר. כמעט שבוע מתחילת התחרות ובינתיים זה זמן מתאים גם לסיכום ביניים של צד אחד בהגרלה – רפאל נדאל משייט בינתיים ללא הפרעה וגם כנראה זכה לעזרה מדניס שפובלוב. אלכסנדר זברב, שדווקא הרשים ב-2021, חזר להיחנק כהרגלו בגראנד סלאם וסידר לשור ממיורקה הגרלה פשוטה הרבה יותר, לפחות על הנייר.
רפא גבר על אדריאן מנארינו ואם ביום שיצאה הגרלת המשחקים טרם פתיחת הטורניר הוא כביכול היה צריך לפגוש את זברב ברבע ואת נובאק בחצי, הרי שכעת המשוכה הכי קשה שלו בדרך לגמר צפויה להיות בכלל מתאו ברטיני. כאמור, שפובלוב שלח את המוזהב הגרמני הביתה כבר בשלב שמינית הגמר וחלומות המייג’ור הראשון של אלכסנדר הגדול ימשיכו לחכות, לפחות עד הרולאן גארוס וככל הנראה גם לאחר מכן.
2 צפייה בגלריה
מתיאו ברטיני
מתיאו ברטיני
מתיאו ברטיני
(רויטרס)
אם נרוץ על הצד הזה של ההגרלה, אז נתעכב רגע על ברטיני. מי שמכונה הפטיש האיטלקי ובשנה שעברה הציג לראווה את ההגשות הקטלניות שלו, שהיו גם היעילות ביותר, חלף מוקדם יותר היום על פני פבלו קארנו-בוסטה (21 בעולם) בתום שעתיים ו-24 דקות. המשחק היה שקול ביותר ולאיטלקי לא היה יתרון משמעותי בראלים, בוודאי לא בארוכים, אך ההגשות עשו בענק את ההבדל הפעם עם 28 אייסים מול שגיאה כפולה בודדת.
גאל מונפיס מזכיר נשכחות. “להמונפ” המשיך את התקופה הנהדרת שלו, הפעם הצרפתי הוותיק גבר על מיומיר קצ’מאנוביץ’, הסרבי הבכיר, והבטיח את מקומו ברבע גמר אליפות אוסטרליה לראשונה מ-2016, שהייתה שנת השיא השלו, אז כזכור הוא גם הגיע לחצי גמר אליפות ארצות הברית הפתוחה. בקיצור, מונפיס פורח מאז החתונה עם אלינה סביטולינה בשנה שעברה, הוא מבריק בטורנירים הקטנים יותר ונותן חתיכת ‘שואו’ בכל משחק עם האתלטיות האדירה, וזה עוד בגיל 35 כן?