2 צפייה בגלריה
שחקני טוניסיה חוגגים
שחקני טוניסיה חוגגים
שחקני טוניסיה חוגגים
(רויטרס)
אליפות אפריקה ממשיכה לספק דרמות גדולות, כאשר הערב (ראשון) במסגרת שמינית הגמר, טוניסיה גברה 0:1 על ניגריה שהייתה מושלמת בשלב הבתים, ובורקינה פאסו וגאבון סיפקו מותחן גדול, בסיומו הראשונה עלתה לאחר דו קרב פנדלים. המשחק הסתיים ב-1:1 לאחר 90 דקות, כאשר בהארכה לא נכבשו שערים.

ניגריה – טוניסיה 1:0

על אף שליטה של הניגרים, שגם איימו יותר על השער, הטוניסאים השיגו את הכרטיס לשלב הבא אחרי שפתחו בצורה אדירה את המחצית השנייה. יוסף מסאקני ניסה את מזלו מרחוק והצליח להכניע את הגנת היריבה, במה שהתברר כגול הניצחון. אלכס איוובי, שנכנס כמחליף, ראה כרטיס אדום ישיר בדקה ה-66 אחרי התערבות ה-VAR, שבע דקות בלבד מהרגע שנכנס, ופגע בסיכויי נבחרתו לחזור למשחק.

בורקינה פאסו – גאבון 1:1 (6:7 בפנדלים)

שחקנה של אסטון וילה, ברטראנד טראורה, היה מעורב מאוד באירועים המרכזיים במחצית הראשונה, כאשר החטיא פנדל בדקה ה-18 וכיפר עם שער יתרון בדקה ה-28. שער של גאבון נפסל בעקבות התערבות ה-VAR בדקה ה-42.
בהמשך, סידני אוביסה קיבל כרטיס צהוב שני ואדום בדקה ה-67 והותיר את קבוצתו בעשרה שחקנים. למרות זאת, בדקה ה-91, אדאמה גוירה כבש שער עצמי אומלל ושלח את שתי הקבוצות להארכה.
בקרבות העונשין, גאבון פספסה את הפנדל הרביעי שלה, אך כך גם בורקינה פאסו. שתי הנבחרות פספסו גם את הפנדל השמיני שלהן, אולם לויד פאלון פספס גם את הפנדל התשיעי של גאבון ואיסמעילה אודראוגו שלח את נבחרתו לשלב הבא.
2 צפייה בגלריה
שחקני גאבון ובורקינה פאסו
שחקני גאבון ובורקינה פאסו
שחקני גאבון ובורקינה פאסו
(רויטרס)