2 צפייה בגלריה
שחקני הפועל תל אביב חוגגים
שחקני הפועל תל אביב חוגגים
שחקני הפועל תל אביב חוגגים
(רדאד ג'בארה)
חגיגות כמו שנראו אמש בהיכל "קבוצת שלמה" בסיום הדרבי התל אביבי עם ניצחונה של הפועל תל אביב 77:78, לא נראו אצל האדומים, אולי מאז חזרת הקבוצה לליגה הבכירה, אי שם לפני למעלה משמונה שנים. הקבוצה של דני פרנקו השלימה ניצחון שני בדרבי בתוך פחות מחודש וגברה על היריבה העירונית פעמיים בעונה, לראשונה מאז עונת 2017-2018, אותה עונה שהסתיימה בהעפלה לפיינל פור.
כבר עם שריקת הסיום פרצו אוהדי האדומים לפרקט כאשר לאחר מספר דקות הם הוחזרו ליציע, רק כדי לחזור שוב לאחר כמה דקות לחגיגות לאורך דקות ארוכות ביחד עם השחקנים. האוהדים האדומים לא ידעו את נפשם מרוב אושר, כאשר גם הסל הקרוב ליציע "האולטראס" זכה להיתלות של אחד האוהדים.
המארחת, הגיעה לדרבי חבולה: ג'ייקובן בראון, אחד השחקנים המשמעותיים של דני פרנקו לא חש בטוב, בעודו מחלים מנגיף הקורונה, כאשר גם ג'ייפי טוקוטו (אחד המצטיינים בפרקט) והקפטן בר טימור עלו עם זריקות.
בעונה שהחלה בקול ענות חלושה, האדומים מחברים כבר חמישה ניצחונות רצופים ונמצאים מרחק משחק אחד בלבד מהמקום הראשון בטבלה. מי היה מאמין לכך לפני קצת יותר מחודש?
האירוע שהעיב על החגיגות היה השלכת גלילי נייר מצד האוהדים האדומים, דבר אשר צפוי לגרום להם לעמוד לדין ולספוג עונש לא קל. בהפועל קיים חשש מהעונש וציפייה כי הוא לא יופעל במשחק הגביע מול הפועל ירושלים, בשל העובדה שמדובר במשחק דחוי שכבר נמכרו אליו כרטיסים, במועדון מצפים שהעונש יופעל רק במשחק הליגה לאחר מכן.
יום לפני משחק קבוצת הכדורגל מול בית"ר ירושלים, גם מאמן הקבוצה קובי רפואה נכח במשחק ואולי היה מאלה שהביאו את המזל, כאשר גם מאמן השוערים ניר דוידוביץ' נכח ב"היכל קבוצת שלמה".
ומה בנוגע לג'ייקובן בראון? השחקן, שלא היה שיחק אך נכלל בסגל, ערך אימון ביום המשחק, כאשר בדיקותיו יצאו תקינות, אך הממצאים הראו על פוסט קורונה ובעיות נשימה כאשר האדומים מקווים שהוא יוכל לחזור לאימונים מלאים בקרוב.
אחד האנשים הכי מאושרים בסיום היה היו"ר רמי כהן, שספג לאורך השנים לא מעט ביקורות, אך השנה בנה סגל מוצלח והוכיח שההחלטה לא לבצע שינויים גם עם פתיחת העונה הרעה, הוכיחה את עצמה.
"אני חושב שאחת ההחלטות הנכונות שלנו הייתה להופיע למשחק", הוא סיפר בשיחה עם ONE לאחר המשחק. "אני רואה את כולם מבטלים משחקים ומשתמשים בחוק של המנהלת וגם לנו הייתה התלבטות. יכולנו לשלוח את ג'ייקובן לבדיקה נוספת, לראות אם הוא יוצא חיובי ובהתאם לבקש לדחות. אבל אמרנו שמי שפה מתאמן קשה ואנחנו קבוצה טובה ועמוקה. אני חושב שבכדורסל צריכים ללמוד מענף הכדורגל, שמשחקים עם מי שיש. שאר השחקנים? כולם אריות וכל אחד נלחם ונתן את כל כולו".
רמי, ביכולת הזאת, אפשר ללכת עד הסוף? "אני לא מפחד להגיד, אבל היינו שם בעונות שהתחילו טוב ואמרנו. יש לנו קבוצה טובה שיכולה לעשות דברים יפים. עד הסוף או לא? זה משבוע לשבוע".
האמנת שתנצחו שני דרבים בחודש? "האמת שלא, זה לא קורה הרבה. הקורונה עצרה אותנו אבל אנחנו משחקים טוב והמשכנו כמעט מאותה הנקודה. זה ניצחון חמישי רצוף וזה גם משהו שלא קרה הרבה שנים. פערי התקציב ממכבי? אני יכול להגיד לך שאני מסתכל על זה בשני מישורים: הראשון, הוא שאנחנו צריכים להמשיך ולהגדיל את התקציב. השני, לייצר יתרונות יחסיים במקומות שלא רק הכסף מדבר. קבוצה של ישראלים, שקל יותר לחבר אותה לרעיון ולטירוף של הפועל. קח לדוגמה את העונה הזאת, לקחנו הימורים של פציעות: ג'ייקובן שחקן מדהים אבל בא אחרי פציעה ואחרי שניים שלושה משחקים אמרו שהוא לא יחזור".
זה לא סוד שמעמדו של דני פרנקו התערער אחרי פתיחת העונה. הוא הוכיח את עצמו… "היו דיבורים שהיינו במאזן 1:4. אתה זוכר שבזום שהיה עם האוהדים, כולם שאלו על דני. אמרתי שלפעמים לא לעשות דבר זה הצעד הכי חכם. לא צריך לערוף ראשים. אתה צריך לדעת מה יש לך. ראינו שיש מאמן טוב וקבוצה טובה ואולי הפעם הסבלנות תשתלם. דני מאמן טוב וכולם יודעים את זה".
2 צפייה בגלריה
שחקני הפועל תל אביב חוגגים
שחקני הפועל תל אביב חוגגים
שחקני הפועל תל אביב חוגגים
(רדאד ג'בארה)
ג'יימס יאנג השחקן הכי טוב בליגה? "יש לנו הרבה שחקנים טובים. החתמנו אותו עם קרע במפשעה ועשינו לו שיקום. גם ג'ייקובן מדהים. וג'יי פי הראה היום גם".
מה אתה מרגיש עכשיו? "אני מרגיש שמחה. אני תמיד אומר שכמי שגדל לתוך הטירוף הזה, בכדורגל אני יכול ליהנות מזה כי זה לא ענף שאני מנהל בו וגם בכדורסל בדרבי חוץ יש רק מה להרוויח. דרבי בית זה אירוע לא פשוט, אתה מוטרד מכל הארגון של האירוע. אוהדים באים ליהנות אבל לי יש עוד דברים בראש. עכשיו שזה נגמר האושר גדול. מבחינת אמוציות, אני הרבה פעמים אומר לאוהדי מכבי שהניצחון שהוא לא מובן אליו הוא הרבה יותר מתוק. לנצח פעמיים בשנה זה גם לא קורה הרבה. דרבי בשבילנו זה הכול".
יש מחשבות לעוד שינויים בסגל? "עם הצירוף של איגור יש לנו אפשרות לחפות על כל שחקן בסגל. ג'ייקובן אולי השחקן הכי מוביל שלנו והראנו שאנחנו יכולים לשחק גם בלעדיו, אז אני לא חושב שאנחנו צריכים עוד שינוי".