9 צפייה בגלריה
ארינה סבאלנקה מאוכזבת
ארינה סבאלנקה מאוכזבת
ארינה סבאלנקה מאוכזבת
(רויטרס)
שלב שמינית הגמר באליפות אוסטרליה הפתוחה הושלם הבוקר (שני) ובטורניר הנשים נרשמו שתי הפתעות גדולות. השנייה בדירוג העולמי, ארינה סבאלנקה, ספגה מפולת כואבת במיוחד כשהודחה על-ידי קאיה קאנפי מהמקום ה-115 בעולם, בעוד סימונה האלפ הרומנייה הופתעה על-ידי אליז קורנה בשלוש מערכות. איגה שפיונטק ודניאל קולינס העפילו גם הן לרבע הגמר.
בטורניר הגברים, המדורג 2 בעולם דניל מדבדב הפסיד אמנם מערכה למקסים קרסי בדרבי רוסי, אך העפיל לרבע הגמר. סטפנוס ציציפאס, המדורג 4 בעולם, שרד מותחן בן חמש מערכות מול טיילור פריץ האמריקאי. פליקס אוז'ה-אליאסים גבר על מרין צ’יליץ’ בתום משחק הפכפך ויאניק סינר העפיל גם הוא עם ניצחון בשלוש מערכות על אלכס דה-מינאור.

סבאלנקה והאלפ הופתעו, שפיונטק וקולינס שרדו

התוצאה המפתיעה של היום היא ללא ספק הדחתה של המדורגת 2 בעולם ארינה סבאלנקה על ידי קאיה קאנפי מהמקום ה-115 בעולם, שחזרה מפיגור מערכה ל-7:5, 2:6 ו-6:7(7). כבר במערכה הראשונה האסטונית עשתה חיים קשים לסבאלנקה כשהשתיים לא הצליחו לשבור אחת את השנייה עד ל-5:6 לבלארוסית, שברגע קריטי השיגה שבירה מכרעת ועלתה ל-0:1 במערכות. קאנפי לא ויתרה ובמערכה שנייה כמעט מושלמת מבחינתה פירקה את סבאלנקה 2:6. המערכה המכרעת הייתה צמודה במיוחד כשלקראת סופה השתיים נשברו פעם אחר פעם, לא הצליחו לשמור על ההגשות והלכו לשובר שוויון. בשובר השוויון הדרמטי המדורגת 115 בעולם כבר הוליכה 2:5, סבאלנקה חזרה ל-5:5, אך האסטונית לקחה חמש משבע הנקודות הבאות ובתום מותחן אדיר עלתה לרבע הגמר.
9 צפייה בגלריה
קאיה קאנפי
קאיה קאנפי
קאיה קאנפי
(רויטרס)
ברבע הגמר קאנפי תפגוש במדורגת 9 בעולם (ו-7 בטורניר) איגה שפיונטק, שהצליחה גם היא לחזור מפיגור מערכה לניצחון על סורונה קירסטאה. הרומנייה פתחה טוב במערכה הראשונה ושברה בדרך ל-2:4, שפיונטק שברה חזרה ל-4:4, אך במצב של 5:5 הפולנייה נשברה פעם נוספת והפסידה למדורגת 38 במערכה הראשונה. אלא שהפולנייה הבכירה הגיבה היטב במערכה השנייה עם 3:6 ושלחה את המשחק למערכה שלישית ומכריעה. שתי הטניסאיות שמרו על ההגשות שלהן עד ל-2:2, שברו אחת את השנייה בדרך ל-3:3, ואז המדורגת 9 בעולם התעלתה עם שבירה, שמירה על ההגשה ל-3:5 ועוד שבירה שהבטיחה לה את הכרטיס לרבע הגמר.
9 צפייה בגלריה
איגה שפיונטק
איגה שפיונטק
איגה שפיונטק
(רויטרס)
הפתעה גדולה נוספת נרשמה כשהמדורגת 15 בעולם, סימונה האלפ, נכנעה 6:3, 3:6 ו-6:4 לאליז קורנה מהמקום ה-61 בעולם והודחה כבר בשלב שמינית הגמר. במערכה הראשונה הצרפתייה השיגה שלוש שבירות בדרך ל-3:6 ב-48 דקות, במערכה השנייה שתי הטניסאיות שברו פעמיים בדרך ל-3:3 ואז האלפ שברה עוד פעמיים וגם שמרה על ההגשה שלה כדי לקחת את המערכה עם 3:6, ובמערכה המכרעת שתיהן שמרו על ההגשות עד 3:3 ואז קורנה השיגה את השבירה היחידה במערכה ושמרה על ההגשות שלה בפעמיים הבאות כדי לנצח 4:6ובתום דרמה גדולה הדיחה את האלפ ועלתה לרבע הגמר.
9 צפייה בגלריה
סימונה האלפ עצבנית
סימונה האלפ עצבנית
סימונה האלפ עצבנית
(רויטרס)
ברבע הגמר תחכה לקורנה דניאל קולינס, שבדומה לקנאפי ושפיונטק חזרה מפיגור מערכה לניצחון 6:4, 4:6 ו-4:6 על אליס מרטנס. במערכה הראשונה האמריקאית המדורגת 30 בעולם (27 בטורניר) שברה בפתיחה ועלתה ל-0:3 מהיר, אבל הבלגית לקחה שישה משבעת המשחקונים הבאים, כולל שתי שבירות, בדרך ל-4:6. קולינס שברה גם בתחילת המערכה השנייה, עלתה שוב ל-0:3 במערכה והובי לה 2:5, אלא שאז יריבתה המדורגת 26 בעולם (19 בטורניר) שמרה על ההגשה ואח”כ והשיגה שבירה משלה ל-4:5. אלא שברגע המכריע האמריקאית שברה שוב והשוותה ל-1:1 במערכות. המערכה השלישית הייתה צמודה עד ל-4:4, קולינס עלתה ל-4:5 בהגשות שלה ובמשחקון ההגשה של הבלגית השיגה שבירה חמישית במשחק כולו וחגגה העפלה לרבע הגמר.
9 צפייה בגלריה
דניאל קולינס בטירוף
דניאל קולינס בטירוף
דניאל קולינס בטירוף
(רויטרס)

ציציפאס התקשה, מדבדב הפסיד מערכה, סינר שייט לרבע הגמר

דניל מדבדב, המדורג 2 בעולם ואחד הפייבוריטים לזכייה במלבורן, נאלץ לעבוד קשה מאוד במפגש מול חברו הרוסי מקסים קרסי המדורג 70 בעולם וגם הפסיד מערכה שנייה בטורניר, אך עלה לרבע הגמר עם ניצחון 2:6, 6:7(4), 7:6(4) ו-5:7. טיול של 35 דקות במערכה הראשונה, כולל שתי שבירות, לא העיד על מה שצפוי למדבדב בהמשך, ובמערכה השנייה הוא ויריבו שמרו על ההגשות עד לשובר השוויון, בו ידו של מדבדב הייתה על העליונה. גם במערכה השלישית שני הטניסאים שמרו על ההגשות במשך 12 משחקונים, אך הפעם היה זה קרסי ששלט בשובר השוויון וכפה מערכה רביעית. התמה חזרה על עצמה במשך עשרה משחקונים כשכל אחד שומר על ההגשות שלו ובמצב של 5:5, אחרי 35 משחקונים בלי שבירה, הצליח מדבדב להשיג שבירה ל-5:6, שמר על ההגשות שלו והעפיל לרבע הגמר.
9 צפייה בגלריה
מדבדב וקרסי לוחצים ידיים בסיום
מדבדב וקרסי לוחצים ידיים בסיום
מדבדב וקרסי לוחצים ידיים בסיום
(רויטרס)
ברבע הגמר יפגוש המדורג 2 בעולם בפליקס אוז'ה-אליאסים, שגבר על מארין צ’יליץ’ 6:2, 6:7(7), 2:6 ו-6:7(4). הקנדי המדורג 9 בעולם דווקא פתח רע מאוד ונכנע 6:2 אחרי 35 דקות במערכה הראשונה, אבל המערכה השנייה הייתה סיפור אחר לחלוטין, ערכה זמן כמעט כפול (שעה ו-18 דקות, בלי שבירות) והסתיימה בשובר שוויון בו הקנדי חזר לחיים עם 7:9. עם המומנטום משובר השוויון אוז'ה-אליאסים תפס שליטה במערכה השלישית בה הוא ניצח 2:6 תוך 38 דקות. המערכה הרביעית שוב הייתה צמודה, שוב הגיעה לשובר שוויון אחרי 12 משחקונים בלי שבירות, ושוב הקנדי חגג בסיומה, הפעם עם 4:7, בדרך ל-1:3 במערכות ועלייה לרבע הגמר.
9 צפייה בגלריה
פליקס אוז'ה-אליאסים
פליקס אוז'ה-אליאסים
פליקס אוז'ה-אליאסים
(רויטרס)
סטפנוס ציציפאס שרד מותחן בן חמש מערכות מול טיילור פריץ, בו הוא חזר פעמיים מפיגור מערכה בדרך ל-6:4, 4:6, 6:4, 3:6 ו-4:6 אחרי שלוש שעות ו-23 דקות. היווני המדורג 4 בעולם רשם לא פחות מ-19 אייסים, אך פריץ הצליח להקשות עליו מאוד דווקא בהגשות שלו והשיג לא פחות מ-15 נקודות שבירה, אך פעם אחר פעם ציציפאס הצליח להכניס את הסרב ברגע הנכון ונשבר פעמיים בלבד לאורך המשחק. היווני מצידו ניצל את ההזדמנויות אליהן הוא הגיע ועם שלוש שבירות מחמישה ניסיונות, אחת במערכה השנייה, אחת בשלישית ואחת בחמישית, הצליח להעפיל לשלב הבא. האחרונה שבהן הגיעה במצב של 4:4 בסט המכריע, אז ציציפאס הצליח לשבור, בדרך לניצחון.
9 צפייה בגלריה
סטפנוס ציציפאס חוגג
סטפנוס ציציפאס חוגג
סטפנוס ציציפאס חוגג
(רויטרס)
ברבע הגמר הוא יפגוש באיטלקי הצעיר והמלהיב יאניק סינר, ששייט בשמינית מול אלכס דה-מינאור המקומי לניצחון 6:7, 3:6 ו-4:6. האיטלקי, שמדורג במקום העשירי בעולם, התקשה במערכה הראשונה שהייתה צמודה לכל אורכה ונטולת שבירות, אך בשובר השוויון ניצח 3:7 הודות למיני-ברייקים בעקבות הגשות רעות של דה-מינאור. סינר שבר את האוסטרלי במשחקון ההגשה הראשון שלו במערכה השנייה, עלה ל-0:2 במשחקונים ולא הוריד רגל מהגז עד ל-3:6. במערכה השלישית סינר שבר ל-1:4 והיה נראה בדרך לניצחון, האוסטרלי לא הרים ידיים ושבר חזרה ל-4:3. אך זה לא הפריע לאיטלקי לשמור על ההגשות שלו במשחקונים הבאים ולהשיג ניצחון שנתן לו את הכרטיס לרבע הגמר.
9 צפייה בגלריה
יאניק סינר מרוצה
יאניק סינר מרוצה
יאניק סינר מרוצה
(רויטרס)