3 צפייה בגלריה
ג'יימס נאנלי
ג'יימס נאנלי
ג'יימס נאנלי
(איציק בלניצקי)
אחרי שהפסידה 78:77 להפועל תל אביב בדרבי העירוני ביום ראשון, מכבי תל אביב תארח הערב (שלישי) ב-21:15 את אלבה ברלין, עם יובל זוסמן ותמיר בלאט, במשחק השלמה, שבכוחו להחזיר את הצהובים-כחולים למרוץ על כרטיס הכניסה לשמונה הראשונות ביורוליג. בתוך כך, המשחק מול פנאתינייקוס, שאמור היה להיערך בשבוע הבא אך נדחה בעקבות גל הנדבקים של מכבי ת”א, נדחה ל-29 במרץ. ג’יימס נאנלי סובל מנקע ברגל ולא ישחק מול אלבה.
ג'ייק כהן, שהיה לאחת מנקודות האור הבודדות בדרבי, אמר לקראת משחק היורוליג: "לא הייתה לנו יציבות עד כה העונה. היה לנו משחק נהדר מול אולימפיאקוס. לדעתי, גם בדרבי היו לנו הבזקים של כדורסל טוב. אנחנו צריכים להשתפר ולמזלנו יש לנו הזדמנות נוספת בקרוב. הכי חשוב שננצח במשחק. עשיתי הרבה טעויות שאני יכול לתקן וזאת גם צריכה להיות צורת החשיבה שלנו כקבוצה, לחפש דרכים לנצח משחקים".
בנוסף, הפורוורד-סנטר של הצהובים התייחס למצב הקבוצה בטבלה: "אני לא ממש מסתכל על הטבלה, אלא מסתכל על כל משחק כהזדמנות. האפשרות עדיין קיימת, אבל עדיין רק ינואר. אם נתמקד בכל משחק לגופו, נוכל לראות בסיום מה יקרה. אני נרגש לראות את זוסמן. לצערי, פספסתי אותו בסיבוב הקודם בגלל משחק הנבחרת, אבל אני נרגש לראות את הנכד שלי. אני מקווה שהאוהדים יתנו לזוס קבלת פנים חמה. הוא היה חלק חשוב בקבוצת האליפות כאן, בילה כאן הרבה זמן ועשה דברים יפים. אני מקווה שיתנו לו קבלת פנים יפה כי זה מגיע לו. עוזר להכיר שחקן כשאתה משחק איתו. יש בי הרבה אהבה גם לתמיר (בלאט), אבל בנוגע למשחק הזה אני ממש רוצה לנצח".
3 צפייה בגלריה
ג'ייק כהן
ג'ייק כהן
ג'ייק כהן
(רדאד ג'בארה)
אלופת המדינה תגיע להתמודדות כשברור לכולם מה על הכף. מכבי תל אביב נמצאת במרחק שני ניצחונות (2.5 ליתר דיוק) מאנאדולו אפס השמינית, שעד כה התקשתה להראות עקביות העונה. חניכיו של יאניס ספרופולוס שיחקו משחק אחד פחות מאלופת היורוליג המכהנת ולשתיהן, כמו גם למספר קבוצות נוספות, יש משחקים נוספים אותם הן צריכות להשלים.
תמונת שמונה הראשונות בליגה השנייה בטיבה בעולם פתוחה לרווחה בכל הנוגע לדירוג בין מקומות 3-8, וזאת כשגם צסק"א מוסקבה הציגה עד כה עונה מגומגמת. אלבה ברלין ערכה אמש אימון בהיכל מנורה מבטחים, כשהיא צריכה עדין להשלים משחקים הן ביורוליג והן בליגה המקומית, בדיוק כמו הצהובים-כחולים. במכבי תל אביב החליטו לא לרשום למשחק את שחקן הרכש החדש, קיירי תומאס, שטרם ערך מספיק אימונים עם הקבוצה.
בהמשך השבוע היו אמורים הכחולים-צהובים לפגוש את פנרבחצ'ה במסגרת המחזור ה-23, אך זו ביקשה לדחות את המשחק בעקבות מאומתי קורונה ופציעות בקבוצה. המשחק נדחה, ובשבת הקרובה, אלא אם יקרה משהו יוצא דופן, המשחק בין מכבי תל אביב להפועל חולון צפוי להתקיים.
3 צפייה בגלריה
קיירי תומאס
קיירי תומאס
קיירי תומאס
(רדאד ג'בארה)
במפגש הקודם בין הקבוצות הייתה זו אלבה ברלין שניצחה 86:91, וזאת הודות ליכולת נהדרת של מרכוס אריקסון שקלע 19 נקודות עם 5/8 מעבר לקשת ו/2/2 ל-2. באותו המשחק האלבטרוס קלעו לא פחות מ-15 שלשות מול מכבי תל אביב ב-51.7 אחוזים, ואף שלטו בריבאונד באותו הערב, ולמרות 16 איבודי כדור הם עדין קלעו 91 נקודות, 38 מתוכן הגיעו מטווח שתי הנקודות ב-59.4 אחוזים.