4 צפייה בגלריה
שחקני בית"ר ירושלים באימון
שחקני בית"ר ירושלים באימון
שחקני בית"ר ירושלים באימון
(אורן בן חקון)
בית”ר ירושלים תדון היום על עתיד המועדון והשחקנים, כשעל הפרק שחרורים של שחקנים זרים וישראלים. מעמדו של אף אחד לא באמת בטוח וההנהלה לא תעמוד בדרכו של אף אחד שיבקש לעזוב. בצל המצב העצוב אליו הקבוצה מהבירה הגיעה, סוכן השחקנים רונן קצב התייחס לירושלמים ולבקרה התקציבית, בטענה שזו לא מבצעת את תפקידה כראוי.
“היום הוא יום עצוב בכדורגל הישראלי. שחקנים בכירים בבית”ר ירושלים יקבלו הודעת פיטורים חד צדדית (בואו לא נייפה את זה במילים, זה פשוט הפרת הסכמים). שחקנים שמפרנסים משפחות, חלקם או רובם אפילו באים מחו”ל ובעלי התחייבויות שנוצרו גם בגלל החוזה המופר, יצטרכו להתחיל להתרוצץ במוסדות משפטיים. הזרים יפנו לפיפ”א, יגישו תביעות ואף יזכו בהן, והשחקן הישראלי במוסד לבוררות שליד ההתאחדות לכדורגל”, כתב קצב.
“את הסיפור העצוב של עלייתו ונפילתו של משה חוגג בבית”ר אני לא מתכונן לנתח כרגע ואני לא בטוח שמישהו יכול היה לחזות בדיוק, אבל פה מגיעה הנקודה המרכזית של טור זה. בדיוק בשביל זה נוצרה הבקרה הכספית, כדי להגן על השחקן, ואנו רואים פעם אחר פעם שזה לא באמת קורה. את עידן טל בתחילת דרכו האירופית שמתי במרידה הספרדית. קבוצה צנועה מהליגה השנייה בספרד, קבוצה חסרת משאבים שהפתיעה וכמעט עלתה לליגה הראשונה, אבל לבסוף הפסידה בפלייאוף ונשארה בסגונדה, דבר שריסק כלכלית את המועדון שבעצם הימר בהשקעה גדולה מעל מידותיו ונכשל בהימור.
4 צפייה בגלריה
עידן טל
עידן טל
עידן טל
(רויטרס)
הקבוצה הלכה לפירוק, ועידן שנתן עונה מצוינת בספרד הצטרף לאברטון באנגליה. הוא חתם בתחילת העונה בספרד עבור דמי רישום קטנים בארגון השחקנים הספרדי, מה שהתברר כנראה כחתימה החשובה ביותר שלו בספרד. יום אחד כשהייתי אצלו בביקור חיכתה לו הפתעה בתיבת הדואר: צ’ק מהארגון על כל סכום החוב שנוצר מולו. ללא תביעות או בוררויות. הבקרה התקציבית הייתה פשוט מול השחקנים עצמם והיא מחויבת להעביר את הכסף לשחקן, ואם לקבוצה יש התנגדויות היא מקבלת מספיק זמן לפני התשלום לגשת למוסדות המתאימים.
כל אירו שמשמש לשכר שחקנים נמצא בבקרה בהתחייבויות נזילות של בעלי הקבוצות, ולא מותנה בניחושים כמה כרטיסים תמכור במשחק. זה חוזה עבודה ולא הימור בקזינו למי שלא הבין. תפקיד הבקרה חייב להשתנות פה ומיד. המלצות או הערכות לא תופסות. כל שקל חייב להיות מגובה ומוגן. ארגון השחקנים מתגאה בקשרים שלו מול דוד אגנסו (חלוץ בית”ר ירושלים לשעבר שהבאתי לקבוצה בתקופת השיא של ארקדי ושאקלר), נשיא ארגון השחקנים הבין-לאומי שהיה שנים נשיא ארגון השחקנים הספרדי.
4 צפייה בגלריה
דויד אגנסו
דויד אגנסו
דויד אגנסו
(מערכת ONE)
אני מציע לארגון לפנות אליו ולנסות ללמוד את המתווה הספרדי. הכדורגל קודם כל ולפני הכול הוא של הקהל והשחקנים, ואם קהל עצום של קבוצה כמו בית”ר נפגע והשחקנים לא מקבלים את מה שמגיע להם לפי החוק, אז מה שווה הכול? השתיקה של הארגון עד עכשיו פשוט מקוממת אותי. ארגון חזק משבית את הליגה או אפילו יוצר מחאה בסיסית של דקה ראשונה לא משחקים כמו שרוצים בצדק לבצע על אלימות במגרשים ונכנס לסבב שיחות ופגישות מול הגורמים המתאימים כדי לסובב את הבקרה מול השחקנים עצמם, עם כל הביטחונות הדרושים כדי שהכדורגל שלנו לא יסבול מפירוקים או מצבי רוח של בעלים כזה או אחר”, סיכם קצב.
4 צפייה בגלריה
רונן קצב
רונן קצב
רונן קצב
(שחר גרוס)