2 צפייה בגלריה
שפובלוב ונדאל במהלך המשחק
שפובלוב ונדאל במהלך המשחק
שפובלוב ונדאל במהלך המשחק
(רויטרס)
בתום דרמה גדולה העפיל הבוקר (שלישי) רפאל נדאל לחצי גמר אליפות אוסטרליה הפתוחה לגברים. הספרדי המדורג 5 בעולם ניצח את דניס שפובלוב 3:6, 4:6, 6:4, 6:3 ו-3:6 ברבע הגמר והמשיך את המסע לתואר הגראנד סלאם ה-21 בקריירה. נדאל התגבר על כאבי בטן שתקפו אותו במהלך המערכה הרביעית ואחרי שכבר נראה היה שהמשחק מתהפך לרעתו הצליח להטות את הכף מחדש ולהכריע את המשחק.
שפובלוב עצמו לא ממש התלהב מההתנהלות של נדאל לאורך המשחק ולא התבייש לומר את דעתו גם לשופט קרלוס ברננדס. הטניסאי שנולד בת”א טען שהספרדי משך את הזמן ובינו לשופט התפתח דו שיח טעון בשלב מוקדם במערכה השנייה.
“עברו 45 שניות והוא עדיין לא מוכן לשחק”, אמר שפובלוב לשופט והתעצבן אפילו יותר כשזה העיר לו שהוא בעצמו לא מוכן להמשיך את המשחק בגלל שניגש לשוחח איתו. “אתה צוחק עליי?”, זעם שפובלוב, “אתם מושחתים, כולכם מושחתים”.
2 צפייה בגלריה
רפאל נדאל
רפאל נדאל
רפאל נדאל
(רויטרס)
נדאל עצמו אמר בסיום המשחק: “הייתי גמור לחלוטין מבחינה פיזית, אבל תמיד הייתי שם נפשית. היה לי קצת מזל במערכה חמישית. שיחקתי טוב בהתחלה מול דניס, שהוא שחקן מאוד מוכשר ושיחק טוב מאוד. הוא הקשה עלי מאוד. ימי החופש עד חצי הגמר חשובים לי מאוד כי אני גמור, אני כבר לא בן 21. במערכה הרביעית הבטן הציקה לי, אבל הכול בסדר. המזל שלי היה שהגשתי מצוין במערכה האחרונה. במערכה השלישית התקשיתי מול ההגשות שלו ולא הצלחתי להחזיר כראוי”.
נדאל המשיך: “זה שאני פה זו המתנה של החיים שלי, חודשיים אחורה לא ידעתי בכלל מה יהיה. אני לא יודע אם אני אתאושש עד חצי הגמר, אבל יש לי שלושה ימים ואני משוכנע שאצליח להתאושש כראוי ולהגיע ב-100% לחצי הגמר. בכלל לא ידעתי אם אני אגיע לכאן, אז להעפיל לחצי הגמר זה משהו חיובי מאוד עבורי".
הספרדי הוותיק מחפש את הגמר החמישי שלו במלבורן, אך לפני כן, נשואות עיניו אל עבר ההתמודדות בין גאל מונפיס הצרפתי לבין מתאו ברטיני האיטלקי, שיתמודדו ביניהם בהמשך היום. הזכייה האחרונה של נדאל באליפות אוסטרליה הפתוחה הייתה בשנת 2009, ועם הלחימה שהציג ברבע, יהיה מעניין לראות מול מי הוא יתמודד בדרך לגמר.