1 צפייה בגלריה
מרקוס רשפורד מאוכזב
מרקוס רשפורד מאוכזב
מרקוס רשפורד מאוכזב
(רויטרס)
מרקוס רשפורד הוא אחת מהדמויות החיוביות ביותר שיש בכדורגל העולמי, אבל בימים האחרונים הוא עומד במרכזה של סערה שמשכה את תשומת הלב של ארגונים יהודים רבים בעולם. רשפורד נצפה מצטלם יחד עם שחקן נוסף של הקבוצה, ג’סי לינגארד, עם הראפר ווילי, הידוע בתור אנטישמי שמפיץ שנאה כלפי יהודים.
ווילי עורר סערה גדולה בשנת 2020 כשהתבטא בחריפות נגד יהודים וכתב ברשתות החברתיות שלו דברים קשים ביותר. בין היתר האשים הראפר את היהודים בכך שהם “גזענים” ו”פחדנים” ושאל אם זה אנטישמי להגיד ש”ליהודים יש כוח”. בנוסף, ווילי תיאר את היהודים כ”נחשים”, ואמר ל”אנשים שחורים” לצאת ל”מלחמה” עם יהודים.
אותם פוסטים גרמו לזעם רב בקרב פעילי הרשתות החברתיות והוא הורחק במהרה מפייסבוק, טוויטר, יוטיוב ואינסטגרם. בנוסף, חברת התקליטים שלו והמנהל האישי שלו הפסיקו את שיתוף הפעולה עמו.
כעת, תמונה של צמד השחקנים עמו במסיבה בדובאי עוררה תגובות קשות נגד מרקוס רשפורד, ותגובת השחקן לא איחרה לבוא: “התמונה הזו הובאה לתשומת לבי וכעת אני מבין את ההקשר. התמונה עלולה בקלות להתפרש בצורה שגויה. ברצוני להגיד שאינני מביע דעות כאלה ואני לא מסכים לשפה או התנהגות מפלה מכל סוג שהוא”.
החלוץ הוסיף: “בין אם הדברים מכוונים לקהילה היהודית או לכל קהילה אחרת, אני באמת מאמין שהתמודדות עם אנטישמיות במשחק ומחוצה לו דורשת רמה גבוהה יותר של תשומת לב וצריכה להוות חלק מהעמדה נגד הגזענות שבמשחק".