2 צפייה בגלריה
שחקני סנגל חוגגים עם סאדיו מאנה
שחקני סנגל חוגגים עם סאדיו מאנה
שחקני סנגל חוגגים עם סאדיו מאנה
(רויטרס)
סנגל, אחת הפייבוריטיות בעיניי רבים ללכת עד הסוף באליפות אפריקה הנוכחית, ממשיכה להציג כדורגל די אפור, אבל לנצח. גם הערב (שלישי) היא לא הרשימה, אך הצליחה להעפיל לרבע הגמר אחרי 0:2 על קייפ ורדה. מרוקו, עוד אחת מהמועדות הבכירות לזכייה, עשתה את המוטל עליה ועברה אחרי ניצחון 1:2 על מלאווי.

סנגל – קייפ ורדה 0:2

סנגל, שכבשה עד למשחק הזה שער אחד בכל שלב הבתים אך גם לא ספגה כשסיימה פעמיים ב-0:0, התקשתה גם הפעם. קייפ ורדה נותרה בעשרה שחקנים כבר בדקה ה-21 אחרי שפטריק אנדרדה הורחק, כשבדקה ה-57 הגיעה הרחקה נוספת, הפעם של ווזיניה, השוער, שהשאיר אותה בתשעה שחקנים אחרי שיצא מחוץ לשער, נתקל ראש ובראש עם סאדיו מאנה וגרם לכוכב ליברפול לאבד הכרה למספר רגעים.
שש דקות לאחר מכן, סנגל הצליחה לממש את היתרון המספרי. סאדיו מאנה, שרק כמה דקות קודם לכן ספג חבטה חזקה בראשו ואיבד הכרה, הצליח להתאושש ולכבוש בדקה ה-63 שער נפלא בבעיטה למשקוף ופנימה, כששבע דקות לאחר מכן כוכב ליברפול לא יכול היה להמשיך והוחלף. עד לסיום במבה דיאנג סגר עניין בתוספת הזמן. סנגל, בכל אופן, תפגוש בשלב הבא את המנצחת בין טוניסיה לבורקינה פאסו.

מרוקו – מלאווי 1:2

זה לא הלך קל, אבל בסופו של דבר אריות האטלס העפילו לקבע הגמר. מלאווי המפתיע עלתה ליתרון כבר בדקה השביעית בזכות שער יוצא דופן של גבדינהו מאנגו. החלוץ ניער מעליו את אשרף חכימי הנהדר ומ-35 מטרים שלח טיל אלכסוני לחיבורים של יאסין בונו, ביצוע שעשוי לזכות בשער האליפות.
רגע לפני הירידה למחצית, יוסף א-נאסירי הנהדר השווה עבור המרוקאים עם שער בתזמון הכי קריטי שיש. בדקה ה-70 הכוכב של הנבחרת, חכימי, קבע מהפך עם שער גדול משלו. המגן של פ.ס.ז’ שלח בעיטה חופשית אדירה מ-35 מטרים לרשת של מלאווי, שהקנתה לנבחרתו כרטיס לשלב הבא במפעל.
2 צפייה בגלריה
שחקני מרוקו חוגגים
שחקני מרוקו חוגגים
שחקני מרוקו חוגגים
(רויטרס)