5 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
(איציק בלניצקי)
שביעות רצון במכבי תל אביב לאחר הניצחון 78:87 אמש (שלישי) על אלבה ברלין במסגרת משחק ההשלמה ביורוליג. קבוצתו של יאניס ספרופולוס שיפרה את מאזנה בטבלה לתשעה ניצחונות אל מול 11 הפסדים, כשהיא נמצאת במרחק ניצחון מהשמינייה הראשונה, שם המצב ממשיך להסתבך לאור תוצאות משחקי ההשלמה שנערכו במקביל למשחק בתל אביב. הצהובים כחולים ניצחו את משחקם השני ברציפות באירופה, אך במועדון לא ממהרים להתלהב מהשיפור במצב בטבלה, וזאת כשברור לאנשי הקבוצה כי על אף המצב הבעייתי אליו נקלעו הם עדיין נמצאים במאבק.
"לקחנו קשה את ההפסד להפועל תל אביב", אמרו בסביבת המועדון לאחר המשחק, כשגם האוהדים בעצמם דאגו להראות לשחקנים את אשר הם חושבים עם שלט שעליו היה הכיתוב "הם עבדו עליכם פעמיים, הבושה עליכם". בקבוצה היו מרוצים מאוד מחלוקת הדקות, כמו גם מחלוקת הנקודות במשחק, כאשר לא פחות מחמישה שחקנים קלעו בספרות כפולות, ביניהם קמרון טיילור שזכה למחמאות מאנשי המועדון לאחר שבמשחקו האחרון במדי הקבוצה סיפק את הופעתו הטובה ביותר העונה ביורוליג.
המחמאות גם הגיעו לג'ייק כהן וג'ון דיברתולומאו, שממשיכים להיכנס לקצב יותר ויותר, אנטה ז'יז'יץ' שוב הראה יכולת טובה ואליו הצטרפו גם ג'יילן ריינולדס, דריק וויליאמס וקינאן אוואנס. יחד עם זאת, מי שגנב במידה רבה את ההצגה היה סקוטי ווילבקין, עליו אמרו אצל הדאבליסטית: "אופי זה אופי, יש אנשים שלא צריך להגיד להם כלום אחרי משחק לא טוב והם ירימו את עצמם".
הסקורינג גארד של ספרופולוס נראה שונה לחלוטין מאיך שהיה בדרבי האחרון רק לפני יומיים, ואם הכאבים בצוואר שהגבילו אותו בתנועה והקשו עליו כשהלך פנימה לסל בדרך ל-3/14 מהשדה, הרי שאמש הדברים נראו כבר אחרת לגמרי. ווילבקין פשוט רקד על הפרקט, כשגם מבחינת ניידות ואיך שזז על הפרקט הוא שוב הזכיר מדוע הוא נכלל בעבר באותו הדיון שכלל את מייק ג'יימס ושיין לארקין.
5 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין ויובל זוסמן
סקוטי ווילבקין ויובל זוסמן
סקוטי ווילבקין ויובל זוסמן
(איציק בלניצקי)
ווילבקין היה גדול לא רק בהתקפה 18 נקודות ב-8/14 מהשדה ושישה אסיסטים, הוא גם היה שם בהגנה עם שלוש חטיפות כדור, ומהלכי הגנה קריטיים במיוחד לאחר שקבוצתו של ספרופולוס ראתה כיצד יתרון בן 17 נקודות ברבע השלישי מתקזז לו לשלוש נקודות בלבד (79:76) וזאת כשבן למארס כמעט והביא את אלבה ברלין למרחק נקודה אחת בלבד.
"פתחנו את המשחק לא טוב", הודו בסביבת הקבוצה, אך בסופו של דבר ההתעוררות הגיעה לה, את המחצית הראשונה סיימה אלופת המדינה שעלתה לשחק בלבן (זה המשחק השני ברציפות ביורוליג) עם 10 אסיסטים וללא איבודי כדור, לשם השוואה בדרבי התל אביבי היו להם כבר 15 במחצית לצד שני אסיסטים בלבד.
הרוטציות ההגנתיות אומנם אפשרו לאלבטרוס לקלוע ב-53% מעבר לקשת וגם לשתי נקודות אך מנגד, קבוצתו של יאניס ספרופולוס הגנה היטב על קשת השלוש ואפשרה לחניכיו של ישראל גונזאלז רק 13 זריקות, ואם בניצחון על אולימפיאקוס הצהובים כחולים לקחו 62 זריקות משדה בהשוואה ל-51 אותן הן אפשרו, הרי שאתמול הם הגיעו ל-68 זריקות ואפשרו רק 54. במועדון כעת מסתכלים קדימה לעבר המשחק מול הפועל חולון בשבת הקרובה.
5 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
(רדאד ג'בארה)
אנטה ז'יז'יץ' אמר: "ניצחון גדול בשבילנו, הראינו את האופי שלנו, במיוחד בהגנה, עצרנו את משחק המעבר שלהם, שזה חלק חשוב במשחק שלהם. ניסינו לעצור את השלשות שלהם ולא איבדנו כדורים, חיפשנו את השחקנים הפנויים. אנחנו עדיין קרובים ל-50 אחוז, יש לנו לוח משחקים קשה, אנחנו צריכים לבוא בכל ערב ולשחק הכי טוב. זה רק המשחק השלישי בסיבוב השני, יש לנו עוד הרבה משחקים כדי להיכנס לפלייאוף, זה המטרה שלנו, אנחנו לא עוצרים. זאת השנה השנייה שלי כאן, משחק אחרי משחק יש לי יותר ביטחון, אני משחק יותר טוב, המאמן נותן לי את ההזדמנות וגם החברים שלי לקבוצה, זאת השנה שנייה שלי, אני מרגיש שאוהבים אותי ועושה את העבודה שלי”.
עוד הוסיף: “כולם מרוכזים בהגעה לפלייאוף, היה לנו רצף הפסדים ארוך, זה לא קל לשחק מחוץ לבית. היינו צריכים משחק אחד כדי לשנות את העונה, אם ניצחנו את ברצלונה ואולימפיאקוס, אנחנו יכולים לנצח את כולם כאן. המטרה שלנו זאת הפלייאוף וננסה להגיע לכאן. אני מוכן לשחק ואני מנסה להופיע בכל ערב, להראות למאמן ולחברים שלי לקבוצה שהם יכולים לסמוך עליי. משחק אחרי משחק אני מקבל ביטחון ומנצלים את היכולת שלי.
יש לנו בעיות, הרבה משחקים וקורונה, אני לא מחפש תירוצים. היינו צריכים לשחק בחמישי, יהיה לנו הפסקה קטנה, אבל איבדנו שחקנים בקורונה לא היו לנו אימונים, ואז משחק אחרי משחק, זה הרבה. נתכונן בליגה במשחק בשבת. זה היה מוזר לשחק נגד יובל, שיחקנו נגדו פעם אחת, התרגלתי קצת. כאן בגופיה אחרת זה היה מוזר, אבל הוא מצליח בברלין ואני מאחל לו רק דברים טובים".
5 צפייה בגלריה
אנטה ז'יז'יץ' מטביע
אנטה ז'יז'יץ' מטביע
אנטה ז'יז'יץ' מטביע
(לילך וויס)
קינן אוואנס הוסיף: "אמרתי את זה אחרי אולימפיאקוס, איבודי הכדור הורגים אותנו, כשאנחנו לא מאבדים כדורים אנחנו משחקים משחק נהדר. אנחנו צריכים לקחת את זה משחק אחרי משחק, אי אפשר להסתכל יותר מדי קדימה, משחק אחרי משחק. המשחק הבא שלנו הוא ביום שבת, נקבל יום מנוחה מחר, נתרענן, נצטרך להיות מוכנים גם למשחק הליגה הקרוב".
אוואנס גם התייחס לעזיבתו של קמרון טיילור, ששיחק אמש את משחקו האחרון עם הקבוצה, שכן הוא הושאל לשטרסבורג: "זה תמיד כואב ששחקן עוזב, אנחנו מאחלים לו הכי טוב שאפשר, עצוב שהוא עוזב אותנו. הוא שחקן נהדר, חבר טוב לקבוצה אני מקווה שהוא יצליח עם הקבוצה החדשה שלו".
לגבי דחיית המשחק מול פנרבחצ'ה אמר הגארד: "ראיתי את הדברים החיוביים גם בלשחק נגד פנרבחצ'ה וגם לא לשחק. גם לנו היה קורונה ודחו לנו משחקים, נצטרך להיות מוכנים לכל זמן שהמשחק ייקבע. נקווה שנהיה מוכנים אז להשיג את הנקמה".
5 צפייה בגלריה
קינן אוואנס
קינן אוואנס
קינן אוואנס
(לילך וויס)